Ik heb samen met een goede vriend van me voor de lol meegedaan aan het Utrechts Kampioenschap Programmeren, en we waren tot onze grote verbazing goed genoeg om door te gaan naar de volgende ronde van heel de Benelux en duitsland (BAPC).
Hier waren we schijnbaar ook goed genoeg, en daarom mogen we door naar de volgende ronde in Stockholm over een maandje.
Het probleem is echter dat we daar op Solaris moeten werken (hebben hiervoor VS2005 op Windows gebruikt, en gisteren KDevelop op een linux systeem), en we alletwee compleet geen ervaring hebben met Solaris.
Hierop staan volgens dit document de volgende tools:
G++ voor compilen, waar ik prima mee om kan gaan.
en voor developing:
emacs heb ik gisteren geprobeerd, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de interface niet helemaal (of helemaal niet) snap...
vi/vim ken ik wel, maar is me echt te ingewikkeld om lekker in te programmeren,
en Eclipse is wel erg handig (gebruik ik op de studie met Java), maar kan standaard niet met C++ overweg
Gelukkig kunnen ze ook op aanvraag bepaalde tools installeren, en dit leek ons dan ook het beste. Het volgende probleem is echter:
Wat is een handige development enviroment op Sun Solaris voor C++?
We zijn gewend aan UltraEdit achtige interfaces, en zijn vooral op zoek naar het volgende (eerste belangrijk, laatste minder
)
TheBlasphemer
Hier waren we schijnbaar ook goed genoeg, en daarom mogen we door naar de volgende ronde in Stockholm over een maandje.
Het probleem is echter dat we daar op Solaris moeten werken (hebben hiervoor VS2005 op Windows gebruikt, en gisteren KDevelop op een linux systeem), en we alletwee compleet geen ervaring hebben met Solaris.
Hierop staan volgens dit document de volgende tools:
G++ voor compilen, waar ik prima mee om kan gaan.
en voor developing:
- ed - the standard text editor
- emacs 21.3/xemacs 21.1.14
- vi/vim 6.3
- Eclipse has been requested, we will probably provide version 3.2
emacs heb ik gisteren geprobeerd, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de interface niet helemaal (of helemaal niet) snap...
vi/vim ken ik wel, maar is me echt te ingewikkeld om lekker in te programmeren,
en Eclipse is wel erg handig (gebruik ik op de studie met Java), maar kan standaard niet met C++ overweg
Gelukkig kunnen ze ook op aanvraag bepaalde tools installeren, en dit leek ons dan ook het beste. Het volgende probleem is echter:
Wat is een handige development enviroment op Sun Solaris voor C++?
We zijn gewend aan UltraEdit achtige interfaces, en zijn vooral op zoek naar het volgende (eerste belangrijk, laatste minder
- Gewone text-editor achtig, dus liefst geen dingen als vi waarvoor je allerlei commandos moet onthouden.
- Syntax Highlighting
- Automatisch inspringen
- Auto-complete (intellisense?)
- Mogelijkheid om losse .cpp files te schrijven, zonder omslachtige projects te moeten maken (we moeten immers gewoon enkele .cpp files inleveren)
- Mogelijkheid om templates te maken (omdat je voor elke opdracht toch altijd wel dezelfde basis nodig hebt)
- Mogelijkheid korte stukjes code (snippets) om bijv. integers in te lezen snel in te voegen in de code
TheBlasphemer
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]