[XP] Windows installer bij opstarten programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 2.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
Ik heb een heel vervelend probleem en kan er geen oplossing voor vinden:

Bij sommige programma's zoals MSN (live messenger tegenwoordig) en MS Word wordt steeds de windows installer gestart als ik het programma wil starten. Ik kan er maar niet achter komen hoe dit komt.

Heb windows laten updaten wat ie wilde updaten, laatste versie van windows installer is dus aanwezig. Firewall is niet actief, andere programma's die dingen in het register zouden kunnen blokkeren ook niet.

Ik draai windows xp professional met sp2.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:25
Wat wilt hij dan installeren?
Of wilt hij helemaal niks installeren, en start hij alleen de windows installer, maar toont hij verder geen scherm?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kijk eens in de eventlog, hier kun je zien waarom hij de installer start.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• B-Buster
Hij installeert het programma zelf dan opnieuw. Niet met volledige installatiemenu's enzo maar msn is bijvoorbeeld daarna weer 'standaard' in plaats van de aanpassingen die ik met A-Patch heb gedaan.

Bij Word weet ik niet exact wat hij doet, hij start die installer en na 2 seconden is ie weer weg en start word op. Maar als ik word sluit en een nieuwe open dan gaat ie weer met die installer kloten.

@jelmervos: waar kan ik die eventlog vinden?

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-03 05:06

Hendal.

Chocolate moose

Ga naar my computer>klik rechter muisknop in kies de optie 'manage'.

Ga dan naar event viewer en open de tree en daar zie je de verschillende log files.

Edit: hmm, dat probleem heb ik een tijd terug ook een keer gehad, weet alleen niet meer hoe dat nu kwam dus zal ik even over nadenken.

Heb je wel al een uninstall/reinstall van office gedaan om dit probleem op te lossen?

[ Voor 42% gewijzigd door Hendal. op 22-10-2006 17:19 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• B-Buster
Thanks.

Bij alle MS office toepassingen geeft ie in dat logboek steeds aan "Product: Microsoft Office Professional Editie 2003 -- De configuratie is voltooid".

Dat dus iedere keer als ik iets uit office opstart.

• B-Buster
*klein schopje*

Imiddels merk ik dat hij niet íedere keer als ik MSN aanklik (ook niet na een 'koude start') met die installer komt, dat gebeurd zeg maar random. Met Word nog wel steeds hetzelfde liedje, ik kan niets openen zonder dat die installer er overheen wilt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
OFF2000: Windows Installer Appears Every Time a Program Is Started misschien?
Basic troubleshooting steps for Windows Installer

Office en Live/MSN messenger zijn aan elkaar gekoppeld... alles wel uptodate?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• B-Buster
Helaas, ook dat helpt niet.

Zoals ik al aangaf, alles is uptodate. Misschien moet ik live msn er eens afmikken en de oude msn proberen.

• B-Buster
Ik bump mn eigen thread even..

Bovenstaand probleem heb ik nog steeds. Inmiddels ben ik wel achter de boosdoener, dat is live messenger.

Ik had m ook op mn laptop geinstalleerd (xp home) en prompt ging het daar ook mis met office 2003 componenten openen. En ook meteen de eerste keer dat ik live messenger opstartte ging ie zichzelf vrolijk nogmaals installeren.

Heb nog geen fix oid van microsoft kunnen vinden (ook nog niet erg goed gezocht overigens) maar het is nu dus duidelijk dat niet niet aan windows en niet aan office ligt.

Pagina: 1