Toon posts:

Power supply for 6800 XT?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een Paradigit x160 gekocht een jaartje of 1,5 geleden,met een Ge-force 6800 LE erin,deed het leuk,zelfs even gesoftmod maar hij kreeg artifacts dus weer standaard gemaakt,nu heb ik hem vervangen door een 6800 EXtreme,leuke upgrade om nog een half jaartje door te gaan....

Maar ik lees het volgende op de doos 'minimal 500 watt power supply',mijn systeem heeft een 300(??)watt voeding!!!

Hij draait prima,al 2 dagen en vele uurtjes battlefield2 later nog geen storingen enzovoort...

In de winkel zeiden ze destijds dat het een 'modern type' voeding was die andere specificaties hebben dan oude modellen 300 watt,en in de kaarten onderling zit weinig verschil(zelfde nv core alleen ietsje opgepept t.o.v de LE)

Kan dit een probleem zijn/worden???

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-07 18:56

Just_I

What did you just say?

Zolang het goed gaat lijkt het me geen probleem. Als je problemen krijgt kan je altijd nog eens aan een nieuwe voeding gaan denken.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Check je voltages dan is terwijl je superpi en ati tool draait zodat ie lekker stroom slurpt?
Op de doos van mijn 7600GS staat ook 350watt voeding minimaal en ik heb een 300wattert erin zitten... Terwijl het zo stable als maar wat draait met mijn 'stroomslurpende' P4 aan boord. :Y)

Waarom heb je een engelse naam voor het topic gemaakt :P?

[ Voor 36% gewijzigd door MensionXL op 22-10-2006 15:00 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

het probleem is dat Nvidia te maken heeft met "cheap ass OEMERS" die 500W voedingen verkopen die eigenlijk maar iets van 320W zijn. En helaas komen die in 100.000den systemen voor allemaal "pre-maid". Daarom dat ze bij nvidia een veel zwaardere voeding vereisen dan nodig is, om de problemen met te goedkope zwakke OEM's af te zijn.

Heb je dertegen een A-merk..of zelfs B-merk voeding van iets van 350W dat moet de voeding het makkelijk trekken. De "vereiste" is dus gewoon zwaar overdreven in vergelijking wat je nodig hebt.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is van FSP,ik heb er nog nooit van gehoord,ik heb op hun site me voeding specificaties opgevraagd en hij heeft dus 12V15Amp en een piekvermogen van 28Amp.

dit is het type:

http://www.fsp-group.com....?mainid=1&fid=53&proid=88

Mischien zegt het jullie wat,ik vind het allemaal wat vaagjes

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar zoals eerder al is gezegd, als je graka het goed doet, hoef je je echt geen zorgen te maken of je voeding het wel trekt

www.koopeendroom.nl

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk anders even wat/of je iets nodig hebt op http://extreme.outervision.com/index.jsp

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:18:
Mijn voeding is van FSP,ik heb er nog nooit van gehoord,ik heb op hun site me voeding specificaties opgevraagd en hij heeft dus 12V15Amp en een piekvermogen van 28Amp.

dit is het type:

Deze heb ik ook, zijn prima a-merk voedingen en deze trekt mijn 240watt stroom slurpende systeem (volgens die site) prima met zelfs minder dan 5% afwijkende voltages onder load. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Dus je hebt ook een 300Watt voeding van FSP?en 2 HDD's?

En een pentium4 en 7600 kaart?

Dan hoef ik me geen zorgen te maken denk ik,ik heb 1 HDD

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:18:

dit is het type:

Beetje vreemd dat de verkoper van Paradigit zegt dat het een modern type voeding is terwijl het nog gewoon een ATX ver 1.3 is en niet 2.01. Maar goed, als het maar werkt nietwaar. Beter een goede 300W dan een instabiele 500W zoals hier al is gezegd.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat zijn zeker goede voedingen. AOpen verkoopt ze ook onder hun naam. Zeer stabiel en betrouwbaar.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
FPS voedingen zijn erg stabiel. En die website (extreme.outervision) geeft vaak vrij hoge vermogens.

Verder vraag ik me af of een TX echt wel veel sneller is als een LE. In de rangorde van de 6800 kaarden staan de LE, en XT onderaan gevolgt door de NU, de GT en Ultra staan daar een eind boven.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Le had 128mb op 700mhz,de XT heeft 256 op 1000mhz,en de core draait 50mhz sneller,dus lijkt me wel een aardig verschil.

Goed om te horen dat mijn voeding wel ok is :)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

daandegoeiste schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:49:
Dat zijn zeker goede voedingen. AOpen verkoopt ze ook onder hun naam. Zeer stabiel en betrouwbaar.
Dat zijn mijn ervaringen ook. Zelfs de voedingen die bij hun standaard behuizingen zitten zijn perfect. Draai nu ruim een jaar met een Athlon 64 3200+, 2 x 250GB harddisk, 4 x 256MB DDR, 2xDVD-brander en een XFX 7800GT op een Aopen 300Watt voeding (vergelijkbaar met die van de TS dus). Geen centje pijn, is superstabiel :) En dan wordt ie toch zeer regelmatig flink belast. Wel heb ik een verloopje moeten gebruiken omdat er helaas geen PCIe connector op die voeding ziet, maar dat is dan ook het enige nadeel. Dus als het systeem gewoon stabiel is niets aan doen, tenzij je van plan bent om andere onderdelen flink uit te breiden. Dan kan het toch misschien zijn dat ie te licht blijkt.
Pagina: 1