Hallo,
Ik ben bezig met WOL (Wake-On-Lan) werkend te krijgen op een oude computer: WOL werkt prima binnen het netwerk, maar ik wil het ook graag via het internet kunnen.
Ik heb voor WOL een programma'tje gedownload van depicus.com. Wanneer ik het echter via het internet probeer, lukt dit niet.
Er staat hier op die site nog het volgende:
Wie weet welke instelling ik moet verandering of iets anders dat ik moet doen om het werkend te krijgen?
Ik ben bezig met WOL (Wake-On-Lan) werkend te krijgen op een oude computer: WOL werkt prima binnen het netwerk, maar ik wil het ook graag via het internet kunnen.
Ik heb voor WOL een programma'tje gedownload van depicus.com. Wanneer ik het echter via het internet probeer, lukt dit niet.
Er staat hier op die site nog het volgende:
Ik heb bij de instellingen van mijn router (Q-Tec 584AA) gekeken, maar ik kan niets over "Subnet Directed Broadcasts" vinden. Er is ook niets over te vinden in de handleiding.If you wish to use Wake On Lan over the internet you will need to set up your destination firewall/router to allow "Subnet Directed Broadcasts". Most routers and firewalls disable this option by default.
Wie weet welke instelling ik moet verandering of iets anders dat ik moet doen om het werkend te krijgen?