Asus P5P800 Mobo of CPU stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Tweakers, ik heb jullie hulp nodig want ik kom er echt niet meer uit!

Allereerst even een config setup:

Asus P5p800
Intel P4 3.2Ghz
2x 512MB DDR in Dual Channel mode
Geforce 4 Ti4200 64MB
1x Seagate Barracuda 160GB Sata
1x Maxtor 200GB Sata
1x NEC DVD burner
1x Samsung DVD reader

Dit systeem loopt continue vast, soms met blue screens, soms zonder. De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

1. Nieuwe voeding (Aopen 350watt), oude voeding was een Qtek. Dit heeft niks geholpen
2. Andere videokaart, heeft niks geholpen
3. Bios Update, heeft niks geholpen
4. Schone windows installatie, heeft niks geholpen
5. Beide geheugen modules apart geprobeerd, heeft niks geholpen. Memtest86 gaf ook geen fouten aan na 5 uur testen.
6. Onnodige dingen uitgeschakeld in BIOS (onboard sound, COM poorten etc) heeft niks geholpen

Voor mij blijven er nu nog 2 dingen over, of de CPU is niet goed, of het Mobo is niet goed.

De vraag is echter! Ik heb hier geen onderdelen om die 2 dingen te testen. Is er software waarmee ik nog iets kan testen?

De vastloop momenten zijn meestal een paar minuten nadat de pc is opgestart. De CPU is na reboot ongeveer 55 graden (met stock koeling), Daar zou het probleem dus niet kunnen liggen. De northbrigde geeft een temperatuur aan van 23 graden op dat moment.

Verwijderd

55 graden is erg hoog, vooral voor Intel processoren

Weet je toevallig ook of je 3,2 ghz een PRESCOTT (heethoofd) is?

Wat je ook even kan proberen is:

1: Test je harde schijven met een tool maxtor of seagate
2: Scheur zoveel mogelijk los op je moederbord (diskette station los, extra optische drives los, pci kaartjes uit pc halen). Test hierna even of windows nu wel goed werkt. (eventueel opnieuw installeren)
3: Installeer eens op de dvd speler in plaats van de dvd brander. Als je dit al hebt gedaan, even wisselen!

Als het hierna nog niet werkt:

Ga gewoon even naar plaatselijke computerzaak en vraag of je een moederbordje mag lenen. (bonnetjes enzo goed bewaren en de zakjes niet openrossen (even met beleid)

Geen succes?. Koop gewoon even een zalman koeler en kijk of de temperatuur naar onderen gaat.
Test hierna het systeem opnieuw.

succes

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:43:
55 graden is erg hoog, vooral voor Intel processoren

Weet je toevallig ook of je 3,2 ghz een PRESCOTT (heethoofd) is?

Wat je ook even kan proberen is:

1: Test je harde schijven met een tool maxtor of seagate
2: Scheur zoveel mogelijk los op je moederbord (diskette station los, extra optische drives los, pci kaartjes uit pc halen). Test hierna even of windows nu wel goed werkt. (eventueel opnieuw installeren)
3: Installeer eens op de dvd speler in plaats van de dvd brander. Als je dit al hebt gedaan, even wisselen!

Als het hierna nog niet werkt:

Ga gewoon even naar plaatselijke computerzaak en vraag of je een moederbordje mag lenen. (bonnetjes enzo goed bewaren en de zakjes niet openrossen (even met beleid)

Geen succes?. Koop gewoon even een zalman koeler en kijk of de temperatuur naar onderen gaat.
Test hierna het systeem opnieuw.

succes
Het is idd een Prescott heethoofdje... Ik ga de 3 dingen proberen die je zei!

I'll be back!

*Update*

Ok!

Ik heb de dvd-rom en de dvd-brander eruit getrokken om ervoor te zorgen dat die iig niet in de weg kunnen zitten. Ik heb de maxtor eruit gegooid om ervoor te zorgen dat die ook geen problemen kan veroorzaken.

Het ging al wat beter, hij heeft voor 15 a 20 minuten goed gedraaid zonder problemen. Maar daarna kwam er toch weer een vastloper, geen blue screen oid, maar gewoon een hangup.

Ik heb volgens mij nu alles geprobeerd, het is of de processor of het moederbord.
Morgen ga ik een ander moederbord halen, als dat het ook niet op lost moet het de processor zijn! Hoeveel jaar garantie zit er eigenlijk op een Intel processor?

[ Voor 23% gewijzigd door Mishmash op 22-10-2006 15:56 ]

Verwijderd

Garantie van de fabrikant:
Service & Support: 3 jaar garantie
Service & Support details: Beperkte garantie - vervanging - 3 jaar

Bij de computerzaak waar je deze processor hebt gekocht, zal dit ongetwijfeld één jaar zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 19:49 ]