[XP]blijft herstart na tweede streepje

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik heb het volgende probleem:

Mijn broer installeerde deamon tools. Daarvoor moest hij blijkbaar de pc herstarten. Maar toen hij herstarte blijf hij hangen na het tweede blokje dat tevoorschijn komt.

Van dit scherm namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/spidypictures/Guides/SP2/Boot.png

De volgende restarts doet hij helemaal hetzelfde :?

Als ik veilige modus wil opstarten geeft gij dit: 'Press escape to cancel loading SPTD.sys!'
Als je dit doet of niet, reboot hij en gaat NIET naar veilige modus. (alle veilige modussen uitgeprobeerd.)

Specs:
XP (SP2)
intel 3.2Ghz
mobo intel 875 PBZ
1024 mb
9800pro
RAID0 + 1 andere hd

Ik kan mijn schijf die niet meer wil opstarten wel nog zien van mijn andere hd (die ook XP heeft staan)
Kan iemand mij helpen aub??

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
misschien moet ik dit hier niet posten, maar het kan wel handig zijn: ik vraag me af hoe ik systeemherstel van windows kan uitvoeren vanaf een andere schijf?
(dus vanuit een andere versie van windows).

• dieter87
jann1s schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:48:
misschien moet ik dit hier niet posten, maar het kan wel handig zijn: ik vraag me af hoe ik systeemherstel van windows kan uitvoeren vanaf een andere schijf?
dit zou ik ook graag weten , want dit kan eventueel ook mijn probleem oplossen. Alhoewel ik niet veel vertrouwen leg in een systeem herstel. (lukt bijna nooit)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
jann1s schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:48:
Helaas is dit niet mogenlijk, net zoals je het register van een ander systeem niet kunt openen. Dit is juist wat systeemherstel gaat doen. dieter87, heb jij Alchohol120% of Deamen tools op je systeem staan? Dit schijnt soms een probleem te kunnen veroorzaken met het bestand wat jij zojuist opnoemde, zie hier en hier.

Edit: Denk dat ik hier een oplossing heb.

[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 22-10-2006 13:59 . Reden: linkje ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• dieter87
Dit is idd miijn probleen en de oplossing. Maar je vergeet dat ik mijn pc niet kan opstarten ook niet door op ESC te drukken. Bijgevolg geraak ik ook niet in het register he.

• marquis
dieter87 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:05:
Dit is idd miijn probleen en de oplossing. Maar je vergeet dat ik mijn pc niet kan opstarten ook niet door op ESC te drukken. Bijgevolg geraak ik ook niet in het register he.
Dus heb je ook de laatste regels niet gelezen.
Ik quote:
If you are unable to boot into safe mode even if you pressed ESC when prompted, boot with your Windows cd into recovery console, log on to your Windows installation (requires Administrator password), and enter disable sptd (this will disable SPTD service). Reboot to check if your issue is solved.
Note that you have to (re-)enable sptd service after the problem causing the crash is solved in order to get Daemon Tools working.
;)

• dieter87
marquis schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:07:
[...]

Dus heb je ook de laatste regels niet gelezen.
Ik quote:
[...]

;)
Ik had het inderdaad een beetje te vlug gelezen. Maar achter ik het voorgaande postte, zag ik het.
Dit had ik dan geprobeerd maar ik kreeg dan het volgende: het systeemreg lijk geen aciteve sleutel controlset te hebben. Het systeemreg is misschien beschadigd. Als het systeem momenteel niet goed werkt, kunt u het systeem proberen te starten met de juist bekende configuratie of u kunt proberen de windows installatie te herstellen met de reparatie en hersteloptie van setup. Kan registervermelding sptd-service niet vinden.

Ik dan wanhopig omdat dit niet lukte.
Ik dacht dan maar nog eens veilige modus proberen, maar dan probeerde ik op te starten met laatst goede configuratie (ofzoiets) en dat werkte.
Ik keek dan in het register en kon niks van stpd vinden.
Dan maar die uninstall geprobeerd en dat lukte wel. DUS... mijn probleem is opgelost! :P

Bedankt voor je hulp. _/-\o_

• marquis
We hebben het weer graag gedaan. :)

Pagina: 1