condensator waarde c3024 op Ati x1900xt ?

Pagina: 1
Acties:

• solenoid
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-07 13:22
Hallo,

Mijn Ati x1900xt mist een SMD smd condensator, c3024 (bij het koelribje achter op de kaart), das baalen dus. Maar ik geef toe eigen schuld, was iets te ruw met het plaatsen van een koeler. De condesator vloog door de lucht en lag ergens op de vloer, gelijk op de buik de vloer afgezocht maar niks gevonden.

Ik dacht wel een schema te kunnen vinden op internet maar helaas .... dus nu de vraag of iemand ze weet heeft of de waarden weet van C3024

Afbeeldingslocatie: http://www.psychup.nl/images/c3024.jpg

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 23:10

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

het lijkt erop alsof ie hier te bestellen is...
Maar is wel all the way in the U.S. , miss eens bij Conrad oid proberen?

An Explanation of l33t Speak

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
eeemh, dat nz C3024 is GEEN type nr, maar gewoon de plaats op de printplaat...

ik denk zelf niet dat je de kaart kan slopen door m nu te proberen.. (mijn niet onderbouwde mening)
die condensatoren zijn voor zover ik weet meet op de timings e.d. goed te krijgen.

misschien is r iemand die die condensator "in circuit" door kan meten voor de waarde?

of gwoon kijken of je kaart nog werkt?

edit:

die ps54350 die er in de buurt zit is een soort spannings regelaar..
t zit dus in de hoek van de spanningsregelingen

[ Voor 18% gewijzigd door Japidoff op 22-10-2006 12:45 ]

gang is alles

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 15:55
Japidoff schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:38:

ik denk zelf niet dat je de kaart kan slopen door m nu te proberen.. (mijn niet onderbouwde mening)
die condensatoren zijn voor zover ik weet meet op de timings e.d. goed te krijgen.

misschien is r iemand die die condensator "in circuit" door kan meten voor de waarde?

edit:

Een condensator "in circuit" meten is erg lastig omdat je niet weet of er nog capaciteiten of andere inducties parallen aan deze capaciteit staan. Ik denk dat ze allemaal dezelfde waarde hebben als die andere capaciteiten. Meestal worden ze gebruikt voor afvlakking idd, maar je kan ook maar net een serie capaciteit hebben die een rc-circuit moet vormen voor het een of ander.
Het is ook lastig te zeggen wat voor een capaciteit de condensator heeft omdat je zo veel verschillende types hebt: Verschillende spanningen, capaciteiten, karakteristieken...
Ik zou zeggen, gewoon proberen of ie het nog betrouwbaar doet. Anders contact opnemen met je reseller om hem misschien te laten repareren :? Ik hoop iig niet dat je printsporen beschadigd zijn, want dan kan je je kaart weggooien... :|

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-07 19:12
Japidoff schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:38:

edit:

Je kan ook de fabrikant van de kaart een mailtje sturen, als deze een beetje meewerkend is, geeft die je ook nog wel de waarde van de C...

Verwijderd

Ik heb ook eens een weerstand van graka afgewipt. Het was een Sapphire Radeon 9800 Pro.
Hij deed het evengoed nog verbazingwekkend goed.

Ik heb toen een mailtje naar Sapphire gestuurd voor de weerstandswaarde op te vragen en via een hele grote omweg bij ATI/Sapphire heb ik toen 2 antwoorden gekregen.

Sapphire: Gaven geen waarde en verwijzen door naar ATI. Of ze weten het niet of ze zijn gewoon bang dat je huis in de fik vliegt door je eigen soldeerwerk.

Sapphire: Die gaven me intern via een omweg (zag ik aan de vele cc's )gewoon de weerstandwaarde.

Ik heb hem er toen bij mijn voormalige werkgever door de E afdeling erop laten zetten. Geen groot succes daar de kaarten loodvrij zijn gesoldeerd.

Je kan natuurlijk ook een defecte kaart opkopen en de C omsolderen.

• solenoid
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-07 13:22
Thanks 4 all the tips,

Ik heb bij shap. de waarde opgevraagd maar het blijft nog stil. Misschien dat je jouw contact persoon kunt doorgeven ?

Patrick
Pagina: 1