Toon posts:

Mobo chipset driver installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus M2N32-SLI Deluxe moederbord dat gebaseerd is op de nForce 590 chipset.
Van de nVidia website heb ik de laatste chipset drivers voor dat moederbord geplukt maar ik weet niet hoe die te installeren. Of beter: ik weet niet hoe de oude te deinstalleren. Wanneer ik naar het Configuratiescherm/Software ga om de nVidia drivers te verwijderen krijg ik de keuze tussen
verwijder display driver
verwijder ethernet driver components
verwijder ide driver
verwijder PCI system management driver

Welke moet ik verwijderen vooraleer ik de nieuwe kan installeren ? In mijn handleiding staat dit niet en via google word ik ook niet veel wijzer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon de nieuwere installeren. Die update gewoon gelijk de oude drivers (het is ook een chipset driver, dus daar zit van alles in, nog wel meer als je daarboven genoemd hebt waarschijnlijk

Verwijderd

Topicstarter
gewoon de nieuwe installeren lukt niet : ik krijg een fout die me verplicht eerst de oude te verwijderen

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De display adapter hoef je niet te de-installeren, aangezien die geen onderdeel uitmaakt van je chipset/moederbord waarschijnlijk (ik gok dat je een losse videokaart er in hebt zitten, en geen onboard gebruikt). De rest kun je dan verwijderen, dat zijn je chipsetdrivers.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:51:
gewoon de nieuwe installeren lukt niet : ik krijg een fout die me verplicht eerst de oude te verwijderen
Uh ?

Heel vaag, ik ben begonnen met de 9.35 drivers en heb deze week gewoon de 9.53 drivers er overheen geïnstalleerd. Met de installer.

Ik heb ook een M2N32-SLI DLX Wifi.

PS: of heb je de oudere drivers vanaf de ASUS CD eerst geinstalleerd ?

EDIT: waarschuwing, installeer *NOOIT* de Nvidia NAM, of tewel Network Access Manager. Aan het eind krijg je daar een melding over. Er is teveel ellende met deze firewall (want dat is het).

EDIT2: op zich hoeft verwijderen geen probleem te zijn, Windows zal gewoon booten, alleen tot de ontdekking komen dat er geen drivers zijn geinstalleerd.

[ Voor 27% gewijzigd door loekf2 op 22-10-2006 12:00 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Topicstarter
loekf2 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:57:
[...]

Uh ?

Heel vaag, ik ben begonnen met de 9.35 drivers en heb deze week gewoon de 9.53 drivers er overheen geïnstalleerd. Met de installer.

Ik heb ook een M2N32-SLI DLX Wifi.

PS: of heb je de oudere drivers vanaf de ASUS CD eerst geinstalleerd ?

EDIT: waarschuwing, installeer *NOOIT* de Nvidia NAM, of tewel Network Access Manager. Aan het eind krijg je daar een melding over. Er is teveel ellende met deze firewall (want dat is het).

EDIT2: op zich hoeft verwijderen geen probleem te zijn, Windows zal gewoon booten, alleen tot de ontdekking komen dat er geen drivers zijn geinstalleerd.
ik denk niet dat ik de Asus drivers van de cd heb geinstalleerd. wanneer ik setup launch stelt die directory c:\nvidia\nforce voor en die bestaat nog niet

de melding die ik krijg is dat er andere nforce drivers gevonden zijn en dat die eerst moeten verwijderd worden

dus als ik alle drivers (behalve die van graka uiteraard) verwijder dan zal XP nog altijd Windows opstarten zodat ik de nieuwe drivers kan installeren ?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:14:
[...]

ik denk niet dat ik de Asus drivers van de cd heb geinstalleerd. wanneer ik setup launch stelt die directory c:\nvidia\nforce voor en die bestaat nog niet

de melding die ik krijg is dat er andere nforce drivers gevonden zijn en dat die eerst moeten verwijderd worden

dus als ik alle drivers (behalve die van graka uiteraard) verwijder dan zal XP nog altijd Windows opstarten zodat ik de nieuwe drivers kan installeren ?
Yep. Ethernet etc. zal niet werken. Windows XP zal de interne IDE drivers pakken ipv die van Nvidia.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Topicstarter
't is me gelukt om de nieuwste driver te installeren - bedankt allemaal !!

hier mag een slotje op

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:01:
't is me gelukt om de nieuwste driver te installeren - bedankt allemaal !!

hier mag een slotje op
Als je even post hoe je het hebt opgelost dan hebben anderen er ook nog wat aan :) (en topics gaan niet op slot als ze opgelost zijn).

Verwijderd

Topicstarter
oplossing was wat loekf2 me vertelde

ik heb alle nvidia drivers behalve de display verwijderd
dus deinstallatie van
- ethernet driver
- ide driver
- PCI system management driver
Ik kon Windows zonder problemen heropstarten
daarna de laatste mobo drivers geinstalleerd en ik kreeg de fout niet meer

wel was ik mijn display drivers kwijt
dus eerste mobo drivers updaten dan die van de graphic card
Terw_Dan schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:03:
[...]

(en topics gaan niet op slot als ze opgelost zijn).
sorry, wist ik niet
Pagina: 1