Kan ik win 2000, XP home of XP Pro om een computer met een AMD Duron 800 MHz Sckt A met 256 MB geheugen installeren?
Ja hoor.
Waarom zou dat niet kunnen dan?
Waarom zou dat niet kunnen dan?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
ja...
[ Voor 0% gewijzigd door JTB81 op 22-10-2006 11:09 . Reden: Dennus was me voor... ]
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Geen probleem, maar 256mb ram extra zou wel een groot verschil maken.
Windows 2000: zeker weten, en dat gaat ook soepel draaien
XP Home: zeker weten, redelijk vlot, maar langzamer dan 2000
XP Prof.: zeker weten, redelijk vlot, maar langzamer dan 2000
Voor XP Prof en XP Home heb je dezelfde specs nodig hoor, zit geen verschil in
XP Home: zeker weten, redelijk vlot, maar langzamer dan 2000
XP Prof.: zeker weten, redelijk vlot, maar langzamer dan 2000
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 22-10-2006 11:20 ]
Verwijderd
ik heb hier een xp pro op een pentium 2 draaien met 64 mb ram, het werkt, meer ook niet, dus op jou systeem moet dat zeker weten werken!
Het is alleen langzamer dan. Maar voor de rest ben ik het met je eens.ThinkPadd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:09:
Windows 2000: zeker weten, en dat gaat ook soepel draaien
XP Home: zeker weten, snel, maar langzamer als 2000
XP Prof.: zeker weten, snel, maar langzamer als 2000
Nog een puntje, houd de pc lekker schoon! Dan blijft ie snel.
Het dichtslippen kun je natuurlijk niet helemaal voorkomen. Maar zet er bijvoorbeeld gewoon de broodnodige programma's op.
Edit:
Het woord snel is natuurlijk wel relatief!XP Home: zeker weten, snel, maar langzamer als 2000
XP Prof.: zeker weten, snel, maar langzamer als 2000
[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 22-10-2006 11:18 ]
Hoi!
Jup dat klopt, P2 en 64MB zijn volgens mij ook wel zo'n beetje de minium specs die je nodig hebt om XP te kunnen draaien. Maar net wat je zegt, het draait en meer ook niet. Het gaat op deze bak dus ook wel werken en waarschijnlijk nog best wel soepel, maar natuurlijk draait het altijd beter op een snellere PC.Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:16:
ik heb hier een xp pro op een pentium 2 draaien met 64 mb ram, het werkt, meer ook niet, dus op jou systeem moet dat zeker weten werken!
Vooral RAM is erg belangrijk voor XP.
128 is minimum waarop het nog een bietje loopt (64 werkt maar is geen doen)
Pas bij 256 begint het lekker te lopen, ook op een duron.
Als je tijd hebt kan je met nLite een getweakte installatie-CD maken voor XP waar alle onnodige meuk uitgesloopt is. Scheelt weer een beetje wellicht.
128 is minimum waarop het nog een bietje loopt (64 werkt maar is geen doen)
Pas bij 256 begint het lekker te lopen, ook op een duron.
Als je tijd hebt kan je met nLite een getweakte installatie-CD maken voor XP waar alle onnodige meuk uitgesloopt is. Scheelt weer een beetje wellicht.
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery
de PC van mijn dochter draait ook met W-XPpro op een Duron800 en dat draait perfect.
ik heb er alleen meer geheugen ingezet (van 256 naar 512mb) en dat verschil is duidelijk merkbaar!
ik heb er alleen meer geheugen ingezet (van 256 naar 512mb) en dat verschil is duidelijk merkbaar!
Verwijderd
Ik draai op me server win xp prof op een 500mhz P!!! en 92mb werkgeheugen...en onder normale omstandigheden is dat best te doen hoor...je moet er aleen niet te veel mee surfen e.d.
Ook als Azureus aanstaat gaat het soms een beetje langzaam
...maar verder is het heel goed te doen!
Ook als Azureus aanstaat gaat het soms een beetje langzaam
Kan het zijn dat de AMD Duron 800 MHz Sckt A geen schijf van 80 GB aankan? Ik probeer een nieuwe HD van 80 GB te installeren met XP.
Als ik van de CD boot dat zegt de computer:
De computer hardwareconfiguratie wordt gecontoleerd.
Dan krijg een een zwart scherm en gebeurd er niks meer.
Als ik van de CD boot dat zegt de computer:
De computer hardwareconfiguratie wordt gecontoleerd.
Dan krijg een een zwart scherm en gebeurd er niks meer.
In je bios wordt ie wel gewoon gedetecteerd?
Anders misschien een bios update.
[ Voor 28% gewijzigd door Lex_brugman op 26-10-2006 20:13 ]
Verwijderd
hier draait een XP probleemloos op een super socket 7 mobo, met AMD K6-2 @ 500 MHz, 256 MB.
Kale opstart < 1 minuut, office pakket 2003 werkt probleemloos.
Kale opstart < 1 minuut, office pakket 2003 werkt probleemloos.
Kom op zeg! 1e hit Google
Windows XP werkt met een volledig 32-bit systeem dat veel stabieler is dan Windows 95/98/Me dat nog altijd gedeeltelijk een 16-bit besturingssysteem is. De kans zit er in dat men naast het nieuwe besturingssysteem bijkomende investeringen moet doen om de hardware aan te passen.
Met minder dan een Pentium II/Celeron/AMD K6-2 en 128 MB Ram is Windows XP niet tevreden. Om comfortabel te kunnen werken zal men een Pentium III, Celeron II of AMD Duron/Athlon moeten hebben met minstens 128 MB Ram en zelfs 256 MB Ram is geen overbodige luxe.
Uw computer moet minimaal aan onderstaande vereisten voldoen als u een Windows XP op een soepele manier wilt laten draaien.
Systeemeisen:
Computer met een processor van 300 megahertz (MHz) of sneller.
128MB RAM-geheugen
1.5 GB vrije harde schijf ruimte voor volledige installatie.
(De benodigde schijfruimte hangt af van de configuratie; afhankelijk van de opties die tijdens een aangepaste installatie worden gekozen kan er meer of minder ruimte op de vaste schijf nodig zijn. )
Super VGA-monitor met een resolutie van 800 × 600 of hoger en 256 kleuren
Cd-rom-station
Muis en toetsenbord of compatibel aanwijsapparaat
--------------------------------------------------------------------------------
Aanvullende systeemeisen
Aanvullende items of services die voor bepaalde functies zijn vereist:
Voor geluid: een geluidskaart of een moederbord met de geluidschip onboard. En natuurlijk speakers.
Voor internet acces: een modem van 14,4 kbps of sneller (intern en/of extern).
Voor de aansluiting op een netwerk: een netwerkkaart.
ARME AOW’er
Hoe kan ik een BIOS update doen zonder een werkende HD?Lex_brugman schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:11:
In je bios wordt ie wel gewoon gedetecteerd?
Floppy, maar zo te horen heb je er niet super veel verstand van dus dat kan je maar beter niet doen. Vraag het aan een kennis ofzo, want als je er zelf mee gaat lopen prutsen sloop je geheid je PC!!Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:46:
[...]
Hoe kan ik een BIOS update doen zonder een werkende HD?
Dit is absoluut niet lullig bedoelt hoor, en vragen zijn er om gesteld te worden
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2006 22:44 ]
Ik heb nog nooit een BIOS geupdate ja. Maar als iemand mij kan uitleggen hoe ik dat moet doen dan lukt dat wel.
Als je hier ff rondzoekt dan vind je het zelf wel.. en anders staat er meestal wel een handleiding op de site van de mobo fabrikant
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
chucky_nl,
De vragen die je stelt zijn met enige inzet van jouw kant eigenlijk best goed zelf te beantwoorden - denk bijvoorbeeld maar eens aan het lezen van de Windows Clients FAQ of gewoon logisch nadenken
Ik zie in jouw topicstart eigenlijk ook niet terug wat je zelf al geprobeert hebt, en dat is toch echt een vereiste voor een topic op GoT - ik ga dit topic dan ook sluiten
De vragen die je stelt zijn met enige inzet van jouw kant eigenlijk best goed zelf te beantwoorden - denk bijvoorbeeld maar eens aan het lezen van de Windows Clients FAQ of gewoon logisch nadenken
Ik zie in jouw topicstart eigenlijk ook niet terug wat je zelf al geprobeert hebt, en dat is toch echt een vereiste voor een topic op GoT - ik ga dit topic dan ook sluiten
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()