Toon posts:

Win 98 IE Werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een notebook met win 98 tweede editie geprobeerd via wireless te verbinden met m'n speedtouch 716.

De speedtouch 716 werkt prima op een andere latop met wireless.

Ik kom nu de volgenden problemen tegen:

- ik kan wel sites pingen via dos maar in internet explorer krijg ik niks. (ik kan zelfs niet in de speedtouch komen via IE)

- ik kan in dos wel ipconfig gebruiken maar niet ipconfig /all. Als ik dit commando intoets dan krijg ik alleen opties van ipconfig te zien.

- voordat ik de wireless ging aansluiten op de notebook werkte ik met een inbel modem. Zelfs als ik nu weer het inbel modem gebruik krijg ik geen pagina's meer te zien in IE.

Het lijkt er dus sterk op dat IE ergens iets dwars zit. Ik kan alleen niet bedenken wat.

Tijdens de installatie van de USB Wireless adapter is er iets misgegaan met bestanden die van de win 98 moesten komen. Hiernaar kreeg ik bij het opstarten van mijn PC de volgende meldingen:

"kan apparaatbestand niet vinden, register system.ini verwijst naar dit bestand"

vnsetup.vxd
vredir.vxd
dfs.vxd

Vervolgens kan ik verder gaan door op een toets te drukken en dan verschijnt de volgende melding:

"kan de dynamic link-bibliotheek niet vernieuwen: msnp32.dll"

Dit probleem heb ik weten op te lossen door de Cliënt voor Microsoft-netwerken te verwijderen en opnieuw te installeren.

Kan het hier iets mee te maken hebben?

Thanks

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:59:
- ik kan in dos wel ipconfig gebruiken maar niet ipconfig /all. Als ik dit commando intoets dan krijg ik alleen opties van ipconfig te zien.
Probeer eens 'winipcfg' in plaats van 'ipconfig'.

[ Voor 9% gewijzigd door Rhannie op 22-10-2006 11:07 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan er voor zorgen dat IE niks kan ontvangen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:59:
Tijdens de installatie van de USB Wireless adapter is er iets misgegaan met bestanden die van de win 98 moesten komen. Hiernaar kreeg ik bij het opstarten van mijn PC de volgende meldingen:

"kan apparaatbestand niet vinden, register system.ini verwijst naar dit bestand"
vnsetup.vxd
vredir.vxd
dfs.vxd

Vervolgens kan ik verder gaan door op een toets te drukken en dan verschijnt de volgende melding:

"kan de dynamic link-bibliotheek niet vernieuwen: msnp32.dll"
Klassieke win98 foutmeldingen als er iets compleet over de pis is gegaan wat netwerk gerelateerd is.

Je zal niet alleen de client maar ál je netwerk componenten opnieuw moeten installeren om zo de tcp/ip stack van 98 te "resetten"....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:41:
[...]

Klassieke win98 foutmeldingen als er iets compleet over de pis is gegaan wat netwerk gerelateerd is.

Je zal niet alleen de client maar ál je netwerk componenten opnieuw moeten installeren om zo de tcp/ip stack van 98 te "resetten"....
Is dat de reden dat IE zowel met de oude inbel verbinding als de nieuwe wireless niet werk?

Kan ik dit simpel doen door net zoals bij de Cliënt voor Microsoft-netwerken deze eerst te verwijderen en dan weer toevoegen?

Ik heb iets gelezen over sockfix. Heeft dat hetzelfde resultaat?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

winsockXPfix werkt (zoals de naam al zegt) alleen voor XP/2003.

Je mag bij win98 inderdaad alles weggooien, rebooten en vervolgens weer alles opbouwen.

Daar is vast nog wel wat over te vinden in de MSKB of hier (zoeken dus).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dit probleem kan van alles zijn.
Inderdaad acht ik de tcp/ip stack beschadigd.

Wat ik zal doen is het volgende:

start-->Uitvoeren--.Winipcfg -->alles vrijgeven --> Alles vernieuwen.
Voor zekerheid even nieuwe lease ophalen

Iexplorer openen-->Extra -->Internet opties --> tab verbindingen --> lan instellingen --> Alles uitvinken ZOIEZO eventuele proxy.

werkt dit niet.
start--> config scherm --> Netwerk --<> tcp/ip etc verwijderen. --> Reboot -->Reinstall stack.
Let op: win98 cdrom nodig :)

hierna zal het probleem opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij config scherm > Netwerk alle netwerkonderdelen verwijderd.

Daarna heel simel via de Internet wizard een niewe internet verbinding aangemaakt voor een simpel inbel modem.

De inbel verbinding werkt. Alleen ik kan niks in IE ontvangen. Onderin bij IE zie ik alleen maar telkens deze melding staan:

res://C:\windows\system\SHDOCLC.dll/dnserror/htm

Verwijderd

Topicstarter
Heb nogmaals alles bij Netwerk verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Daarna een simpele externe toegang geconfigureerd (voor xs4all). Deze verinding werkt. Getest met Ping en Tracert.

Waarom kan ik in de IE geen pagina's ontvangen? Er is geen Firewall of Virusscanner geinstalleerd.

Verwijderd

Probeer deze eens :)

Het spijt me maar ik moet het echt effe kwijt; waarom gebruik je in vredesnaam nog Win98. Je bent meer tijd kwijt met het oplossen van al het gezeik dan even wat werken voor een nieuwe notebook ;)

Waarom probeer je geen Ubuntu ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 22:41 ]

Pagina: 1