Versterker ruist?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

naar aanleiding van het topic "nieuwe versterker" heb ik me ook gewaagd aan een Chinese amplifier, te weten de G&W 2006X. Nu heb ik alles in de setup aangesloten, en als ik met men oren tegen de speakers ga luisteren, neem ik een lichte ruis waar, ook als er geen apparaten zijn aangesloten.

Is dit normaal voor een nagelnieuwe versterker of maak ik me zorgen om niks?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Voor zover ik weet doen alle versterkers dat wel in enige mate. Mijn Onkyo doet het in ieder geval ook. Electronica zorgt gewoon voor ruis en ook word er ruis opgevangen uit de omgeving.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik heb er niet superveel verstand van maar ik waag een gok. :)

Ligt zoiets niet aan je signaal/ruis verhouding? In recensies lees je vaak dat (....) een goede versterker is, maar dat je bij klassieke muziek op een luid niveau een ruis hoort (in verband met de stilte die weleens valt). Anders vergelijk je die waardes met die van andere high end spul en lees je recensies met betrekking tot de ruis.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

lijkt me volstrekt normaal

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:43
Is de versterker geaard? Tl-balken willen ook nog wel eens storing veroorzaken. Mijn versterker is echt 100% stil en zo'n verschrikkelijk dure is het niet (yamaha).

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heel veel versterkers doen dit. Mijn rotel versterkers doen dit ook. Niet stoorbaar als je niet te dicht bij de speakers zit. Je kan eventueel controlleren waar de ruis vandaan komt door je cdspeler los te koppelen of je voorversterker. Bij mij is de voorversterker de boosdoener.

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als het geen probleem is, geeft het voor mij ook niet, maar ik was toch enigzins ontgoocheld dat mijn kwalitatief hoogstaande G&W voor ruis zorgde. Alles is aangesloten op een netfilter van G&W, dus geen aarding.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Thierryziezo schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:57:
... en als ik met men oren tegen de speakers ga luisteren, neem ik een lichte ruis waar ...
Luister jij altijd zo naar muziek? :) Het is volstrekt normaal dat een versterker ruis afgeeft die je hoort als je met je oor op de tweeter gaat hanger. Zolang je de ruis maar niet hoort als je 3 meter verderop op de bank zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:30

DJ Vincento

1422055

Ik heb ook nog zo'n grote Philips Sound Project A versterker staan,je kunt altijd horen als je hem perongeluk aan hebt laten staan,hij ruist je oren eraf,maar dat deed hij als nieuw al,nooit anders geweest.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Is inderdaad volkomen normaal. Met 99 dB SNR heb je niks om je zorgen over te maken. En gezien je "meetmethode" en resultaten denk ik dat het behoorlijk klopt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1