Toon posts:

PC 1 maand oud en nu al problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumlezers,

1 maand geleden heb ik een nieuwe PC gekocht bestaande uit de volgende onderdelen:

Asus P5B
1 GB DDR2 Corsair
250 GB Maxtor SATA2
DVD RW LG
Geforce 7600GT 256 MB
Cardreader
Diskettestation

Bij het installeren van Windows XP viel mij al op dat de C schijf ontbrak. Windows is gestalleerd op de H schijf wat enige problemen teweeg heeft gebracht. Elke keer bij het opstarten krijg ik een windows foutmelding dat er geen schijf in de computer bevindt, daarnaast is het bijvoorbeeld niet mogelijk een foto te openen met Paintshop pro (gelijk een foutmelding en het programma wordt afgesloten) en software zoals Ad Aware niet te installeren valt.

Ik ben geen grote computerkenner maar het feit dat het lokale station een H schijf is en C een verwisselbare schijf wekte bij mij al enige argwaan.

Gisteren is de computer helemaal leeggehaald en Windows opnieuw geinstalleerd op een C schijf en is er veel muziek op een E schijf gezet. Na het opnieuw opstarten was de E schijf opeens H geworden en krijg ik een foutmelding (exacte foutmelding zal ik later vandaag op t forum plaatsen daar ik de computer hier niet voorhande heb). De foutmelding hield in dat het vaste station te sterk geformateerd was en contact dient te worden opgenomen met leverancier of een opstartdiskette dien te worden aangemaakt. Dit hoewel er alleen windows op de vaste lokatie is geinstalleerd.

Bij aankoop is duidelijk te kennen gegeven dat het een bedrijfs zekere computer dient te zijn gezien ik een internetwinkel op deze PC beheer. Ik vrees dat mijn gehele administratie e.a. verloren is gegaan daar ik nog geen backup heb kunnen maken en mijn oude computer zeer gaar en opstarten eigenlijk al niet meer gaat.

Hopende dat iemand dit probleem kent en wellicht kan adviseren.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Hier kan van alles aan de hand zijn. Van missende S-ATA drivers tot verkeerde instelling in het BIOS aan toe.

Kijk eens naar de BIOS-instellingen en zet ze eens als proef op default. Heb je de drivers voor S-ATA tijdens de installatie kunnen installeren. Is dit een type MB waar je altijd een RAID-configuratie moet aanmaken ook al is er maar een HD?

De PC zal best bedrijfszeker zijn als de software goed geïnstalleerd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 22-10-2006 10:35 ]

ARME AOW’er

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Persoonlijk zou ik je adviseren om er vanaf te blijven. De PC is immers pas een maand oud en valt dus nog ruim binnen de garantie. Je schrijft dat je boekhouding van je bedrijf erop staat en je daar geen recente backup van hebt, dan zou ik helemaal het risico niet nemen. Als je de computer terugbrengt naar de winkel moet je dan wel expliciet aangeven dat alle data bewaard moet blijven.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik vermoed dat de kaartlezer de problemen veroorzaakt omdat SATA harde schijf als verwisselbare media herkent wordt.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft mijn computer in beheer omdat ik er zelf te weinig van af weet. Ik ga straks naar hem toe en laat de reacties lezen en zal vervolgreacties geven.

Alvast super bedankt voor jullie reactie & tot straks!

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:20
Zoals miniBSD al zegt zit de cardreader tussen station C:\ t/m G:\, vandaar dat je SATA disk op H:\. Koppel de cardreader even af voordat je Windows gaat installeren.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Als je de pc zou willen formateren om het op te lossen, laat er dan slechts 1 harde schijf inzitten. Haal er ook die cardreader en alles wat voor extra stations kan doorgaan uit. Ik had hier hetzelfde probleem, ik heb een computer met zowel SATA als PATA harde schijven, als ik windows wil installeren ziet hij de PATA altijd als de primaire schijven en kiest daarop z'n C schijf. Ik installeer windows echter liever op m'n SATA schijven en dat zorgde ervoor dat die ook telkens op E,F of G kwam te staan. Oplossing hier was bij de installatie van windows enkel die schijf erin laten waar ik windows op wil.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

mandroid schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:56:
Als je de pc zou willen formateren om het op te lossen, laat er dan slechts 1 harde schijf inzitten. Haal er ook die cardreader en alles wat voor extra stations kan doorgaan uit.
Het is misschien handiger om het e.e.a. in het BIOS uit te schakelen. USB bijvoorbeeld.

ARME AOW’er

Pagina: 1