AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
Aangezien je niet aangeeft welk MB en OS je gebruikt noch hoe het e.e.a. is geconfigureerd valt daar nu weinig zinnigs over te zeggen.
ARME AOW’er
En het daar verwijderen? Waarschijnlijk heb je gewoon een drivertje teveel geïnstalleerd..
Trouwens, als beide schijven aan één controller hangen is het niet zo gek dat je hier last mee krijgt..
[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 22-10-2006 10:31 ]
S-ATA en IDE aan één controller is wel degelijk probleemloos mogelijk. I.i.g. heeft Promise die mogelijkheid. Ik zie niet echt welke problemen er zouden kunnen ontstaan.TheZeroorez schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:30:
als beide schijven aan één controller hangen is het niet zo gek dat je hier last mee krijgt..
[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 22-10-2006 10:41 ]
ARME AOW’er
Ik heb Windows XP SP2 en het gaat om het systeem uit mijn signature.
Deze driver staat niet vermeld in de softwarelijst dus ik kan hem ook niet op die manier verwijderen. Ook is er geen mogenlijkheid om aan te geven dat je dit programma niet in het systeemvak en tijdens het laden van je bureablad wil zien.
Maar het lijkt me nogal raar dat je dit altijd in beeld zou moeten krijgen iedere keer als je je pc op start als je een SATA schijf in combinatie met dat mobo hebt.
AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
Sorry, ik had het gelezen als 'beide schijven zijn IDE'. Als je die samen aan één kabel hangt willen er nogal eens ongewenste dingen komen..Guardian Angel schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:41:
[...]
S-ATA en IDE aan één controller is wel degelijk probleemloos mogelijk. I.i.g. heeft Promise die mogelijkheid. Ik zie niet echt welke problemen er zouden kunnen ontstaan.
Maargoed, heb je al eens die 'backup-schijf' eruit gehaald en toen geboot?
Maar ik zie nog steeds niet je specificaties, nou ja, IK zie ze wel maar niet iedereen heeft 'toon signatures' aanstaan en dus ziet niet iedereen ze.Noob6 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:57:
Bedankt voor de reacties en excuus voor mijn onvolledigheid.
Kortom, volledige specificaties moeten altijd in de startpost.
Op eigen risico zou je eens het register kunnen 'opschonen'.
[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 22-10-2006 14:20 ]
ARME AOW’er
1. Check in het bios of de sata mode van raid naar normal of non-raid kan worden gezet (op mijn K8-ComboZ met Ali 1689 kan dat).
2. Met msconfig het opstarten van de manager uitschakelen
3. Het apparaat (de raidcontroller dus) uitschakelen in apparaatbeheer en het stuurprogramma deïnstalleren.
Bij deze mijn SysteemGuardian Angel schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:19:
[...]
Maar ik zie nog steeds niet je specificaties, nou ja, IK zie ze wel maar niet iedereen heeft 'toon signatures' aanstaan en dus ziet niet iedereen ze.
Kortom, volledige specificaties moeten altijd in de startpost.
Op eigen risico zou je eens het register kunnen 'opschonen'.
Windows XP SP2
AMD Athlon 64 3200+ Venice
As-Rock 939 SATAII
G.skill 1024MB Dual Channel
XFX Geforce FX5700LE
1×40GB Exelstor IDE
1×160GB Seagate Barracuda SATAII
Pinnacle PCTV Stereo
300W Super Silenced PSU
1. Dit stond al op non-raid.Lekkere Kwal schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:24:
Die Ali raid manager komt zo ver ik weet als onderdeel van de raid driver, dus dan heb je een paar mogelijkheden:
1. Check in het bios of de sata mode van raid naar normal of non-raid kan worden gezet (op mijn K8-ComboZ met Ali 1689 kan dat).
2. Met msconfig het opstarten van de manager uitschakelen
3. Het apparaat (de raidcontroller dus) uitschakelen in apparaatbeheer en het stuurprogramma deïnstalleren.
2. Dit werkte, dankjewel!
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Ik had het ook maar heel even (halve sec ofzo) maar ik vond het toch gewoon irritant.Rey Nemaattori schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:51:
Ik heb die raid manage ook, maar ik zie die popup maar heel even, aangezien alles vrij snelgeladen word. Het nut van die manager zie ik ook niet echt..ik heb 1 raid0 array, en die kan ik @runtime toch niet wijzigen, aangezien het mijn bootraid is
Maar ik ben er dus nu vanaf:)