Toon posts:

beeld klonen naar televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik het beeld van mijn pc naar de televisie klonen, maar dat lukt dus niet.
het gaat om een pc met een Intel Pentium III, 55iMhz, 192 MB, videokaart is een Riva TNT2 Model 62 en ik heb een S-video aansluiting.
ik heb bij Nvidea een driver gedownload
ik heb TVtool uitgeprobeerd (krijg elke keer melding Detonator 43 of hoger nodig)
Mijn concrete vraag is: moet ik verder zoeken om het aan de praat te krijgen of kan ik beter een andere videokaart kopen.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Probeer het eens met wat oudere videokaart drivers, liefst die van CD zijn meegeleverd.

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:56
Heel waarschijnlijk zijn, zijn drivers vanop cd voor een TNT2 kaartje ouder dan detonator 43.
Probeer eens de volgende driver:
nVidia Detonator 45.23 WHQL (voor windows 2000/xp)
nVidia Detonator 45.23 WHQL (voor windows 9x/ME)

[ Voor 25% gewijzigd door Attixx op 23-10-2006 09:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT is het de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar oplossingen. Je hebt weliswaar een en ander geprobeerd, maar je hebt niet zelf de moeite genomen een paar belangrijke vragen te beantwoorden:

1) kan mijn hardware dit aan?
2) zou ik zelfs met andere hardware dit kunnen doen?

1 is vrij simpel: de TNT2 heeft maar één RAMDAC, dus kan maar een analoog scherm tegelijk aansturen. Het is dus ofwel je monitor, danwel je TV, maar niet allebei tegelijk - eh, tenzij je je monitor op 720x576@50Hz wilt en kunt draaien...

2 is ook vrij simpel: je TV heeft een resolutie van 720x576 (PAL). Als je beeld wilt klonen moet je dezelfde resolutie op je PC instellen. Nu werken drivers vaak met TV-out resolutie van 800x600 die dan omlaag gesampled wordt naar PAL-native, maar dan nog zit je aan 800x600 vast op je PC. Daar word je gewoon niet vrolijk van. Oplossing: niet klonen, maar gewoon desktop extenden - maar goed, daar heb je dus een tweede RAMDAC voor nodig.

Verder verbaast het me weinig dat je dit niet zelf hebt kunnen vinden omdat je uiterst slordig bent in je specificaties:

- 55i Mhz? Dat is dus een P3-550 die toevallig op 551MHz draait
- TNT2-M62 bestaat niet. Jij hebt waarschijnlijk een TNT2-M64
- Nvidea klinkt als een handcremefabrikant. nVidia maakt de videochips
- "een driver" kan nogal wat zijn voor een bedrijf dat een archief van zo'n 9 jaar aan drivers online heeft staan
- welk OS je draait is allicht relevante info

Nu zal een mens alles hierboven wel snappen - maar reken maar dat als je wat jij hier hebt staan als zoektermen gebruikt je totaal niets zinnigs gaat vinden (hooguit andere slordige posts en sites). Wees dus in de toekomst nauwkeurig, je benadeelt alleen jezelf als je dat niet doet :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.