Verbinding bepaald systeem valt gedeeltelijk weg

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 10:35

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik zal mijn titel even verduidelijken. Ik heb hier de volgende opstelling staan:

Modem -> Hoofd server (eth0)
eth1 -> Switch -> Werkstations + hobby servertje
eth2 -> WLAN Router -> Laptop

Nu gaat het hier over het hobby servertje. Hier draait een mIRC botje op en 2 koetjes. OS = Windows XP Pro SP1. Dit systeem draait dus 24/7 en heeft een vreemd probleempje. Soms is er namelijk geen internet verbinding. Dit komt soms 1x in de week voor, soms 2x en soms zelfs in een hele maand geen 1 keer. Heel onregelmatig.

Er is wel netwerk want ik verbind via Radmin en ook zie ik mijn botje nog online in de IRC server die op mijn hoofd server draait (hoewel die bot ook niet lokaal verbinding maakt, maar extern). IE / Firefox en de koetjes krijgen dan echter geen verbinding met het internet. Tevens geeft de NIC gewoon verbonden aan en dat alles okay is.

Op de andere werkstations zijn er dan totaal geen problemen, en ook nog nooit geweest. Het probleem is na een reboot opgelost maar dat is meer een workaround dan een echte fix. De instellingen van het netwerk zijn als volgt;

Afbeeldingslocatie: http://www.gamergun.com/files/1/nicsserver.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.gamergun.com/files/1/p3netwerkinstellingen.PNG

Ik heb dit al eens gezet op "automatisch laten toewijzen" maar ook dan komt de verbinding niet terug. Ik denk zelf ook niet dat het iets met het netwerk te maken heeft. Op de werkstations heb ik namelijk geen problemen. Dus ik denk dat er iets is met die bak zelf. Maar als dat zo is zal dit topic ook wel verkeerd staan.

Verder blokkeert mijn hoofd server ook niks of iets dergelijks. Bepaalde inbraak modules staan zoiezo niet aan en ook in de logs kan ik er niks over terug vinden. Lijkt me ook niet logisch maar voor de zekerheid toch maar even gekeken.

Ook in de logboeken van het systeem zelf staat niks interessants: screenshot

Iemand die enig idee heeft? B.v.d

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 22-10-2006 01:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".