Hallo allemaal,
Ik zit met de volgende uitdaging:
Ik gebruikte een simpel factureer pakketje: Data Becker Eenvoudig Facturen 2006 Pro.
Was voorheen 2.0, zit nu in een nieuwe doos, paar bugs eruit, heet nu 2006pro maar start nog steeds op als 2.0 (maar goed dat terzijde).
Het pakketje gebruikt een MDB file waar alle data inzit:
klantgegevens (naam, adres, PC en woonplaats, tel. etc).
artikelen (nr., artikelnaam, omschrijving, prijs etc)
facturen (templates en de daadwerkelijke facturen).
Nu wil ik over naar het boekhoud programma SnelStart.
Deze kan o.a. ook een balans maken, heeft echt grootboeken etc...
Deze gebruikt OOK een MDB file.
Nu zou ik dus erg graag de klantgegevens en artikelen overhevelen uit de ene database naar de andere. De facturen wil ik dan nog wel handmatig opnieuw invoeren.
Da's dan redelijk snel gedaan.
Het kan goed zijn dat de verschillende velden in de tabel in beide databases in andere volgorde staan, maar als dat is uitgezocht moet het toch mogelijk zijn die informatie over te hevelen ?
Ik heb maar weinig kaas gegeten van Access, weet wel iets van databases, kan een simpele SQL query maken maar daarmee houdt het dan ook werkelijk op...
Wellicht is hier iemand die me op weg kan helpen ?
Alvast bij voorbaat dank !
Ik zit met de volgende uitdaging:
Ik gebruikte een simpel factureer pakketje: Data Becker Eenvoudig Facturen 2006 Pro.
Was voorheen 2.0, zit nu in een nieuwe doos, paar bugs eruit, heet nu 2006pro maar start nog steeds op als 2.0 (maar goed dat terzijde).
Het pakketje gebruikt een MDB file waar alle data inzit:
klantgegevens (naam, adres, PC en woonplaats, tel. etc).
artikelen (nr., artikelnaam, omschrijving, prijs etc)
facturen (templates en de daadwerkelijke facturen).
Nu wil ik over naar het boekhoud programma SnelStart.
Deze kan o.a. ook een balans maken, heeft echt grootboeken etc...
Deze gebruikt OOK een MDB file.
Nu zou ik dus erg graag de klantgegevens en artikelen overhevelen uit de ene database naar de andere. De facturen wil ik dan nog wel handmatig opnieuw invoeren.
Da's dan redelijk snel gedaan.
Het kan goed zijn dat de verschillende velden in de tabel in beide databases in andere volgorde staan, maar als dat is uitgezocht moet het toch mogelijk zijn die informatie over te hevelen ?
Ik heb maar weinig kaas gegeten van Access, weet wel iets van databases, kan een simpele SQL query maken maar daarmee houdt het dan ook werkelijk op...
Wellicht is hier iemand die me op weg kan helpen ?
Alvast bij voorbaat dank !