Toon posts:

hoe midi aansluiten???

Pagina: 1
Acties:
  • 663 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Heb op internet een dell dimension e520 gekocht maar heb hier een paar vraagjes over.
Hopelijk kan iemand mij duidelijke antwoorden geven.

Opstelling:

- intel pentium D 915 Dual Core processor 2.80 GHz , 800 MHz fsb , 2 keer 2MB cache

- 2048 MB Dual Channel DDR2 533MHz (4keer 512MB)

- 256 MB nVidia GeForce 7300 Turbocache

- Soundblaster X-FI Xtreme , PCI, w/Dolby Digital, 7.1 surround, THX

- Dell V92 56Kbps Data/Faxmodem

- + gebruikelijke hardware......

Doel gebruik v.d pc:

Zelf muziek maken via software zoals Reason, Ableton Live 5 , Cubase.

Wordt ook midicontrollers op aangesloten zoals:

Behringer BCR2000 (usb)
Behringer BCF2000 (usb)
M-audio UC-33e (usb)
M-audio Trigger Finger (usb)

Vragen:

- Kan ik 2 beeldschermen aansluiten op de videokaart?(als uitgebreid bureaublad en hoe aansluiten?)

- Hoe kan ik 1 externe hardeschijf delen met 2 computers?

- Hoe 1 geluidsset (Logitech Z5500) te delen met 2 computers?

- ik gebruik me oude pc voor rippen/streamen van t internet en wil de 2 computers met elkaar laten communiceren daarom heb ik ook de Dell V92 data/faxmodem in me nieuwe laten zetten
is dit mogelijk via deze modem of heb ik me laten misleiden door het woordje data?
in me oude zit deze modem: intel(R) 537EP

- De bedoeling is ook dat het geluidssignaal (out) aangesloten wordt op mijn mengpaneel omdat ik de sofware/midicontrollers wil gaan gebruiken voor extra toevoeging in me mix

Hopelijk kan iemand mij helpen die verstand heeft van midi en de andere vragen?

mvg wesley

Verwijderd

Voordat je een topic opent wordt er van je verwacht dat je zelf actief de problemen onderzocht hebt.
De eerste 3 vragen zouden iig heel gemakkelijk te beantwoorden zijn door zelf actief op het forum / google te zoeken.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lol, je wilt de 2 pc's met elkaar laten communiceren dmv. een modem? :P Google eens op 'netwerkkaart' en er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open ;)

Rest kun je denk ik beter vragen op www.computeridee.nl oid.

Verwijderd

Topicstarter
heb je gelijk in behalve met de eerste vraag....
want weet niet of mijn video kaart dit wel ondersteunt heb bij nVidia dr eigen website gezocht en gegoogled.
ben trouwens al 3,5 uur aan het zoeken maar bedankt voor je reactie.

mvg! iemand anders misschien ?

Verwijderd

Topicstarter
jah dit dacht ik omdat er staat DATA/fax modem.

• Palomar
  • Niet online
Je geeft te weinig informatie over die videokaart. "nVidia GeForce 7300" is een erg algemene naam. Er zijn verschillende fabrikanten die elk hun eigen uitvoering maken met die chip erop. Over het algemeen (90% zekerheid) zitten er gewoon twee videouitgangen op, zodat je ook 2 schermen kunt aansluiten. Maar soms komt het voor (bij de allergoedkoopste kaartjes) dat ze er maar 1 opzetten. Ik vind het vreemd dat je dit voordat je ging bestellen niet kon nachecken.

En als het een zogenaamde 'onboard'-kaart is (dus geen apart kaartje, maar in het moederbord geintegreerd) dan heeft ie hoogstwaarsch. wél maar een aansluiting.

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 22-10-2006 00:33 ]

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:29:
jah dit dacht ik omdat er staat DATA/fax modem.
Een data/fax-modem is alleen om in te bellen (zoals men dat 10 jaar geleden deed om te internetten ;)). Om bestanden te delen met die andere PC heb je een netwerkkaart nodig. En die zit standaard al in je PC. Dan is het een kwestie van een crosskabeltje aansluiten en wat dingetjes instellen (zie de zoekfunctie, google, helpdesk etc.).

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 22-10-2006 00:32 ]

Verwijderd

En wat je 4e vraag betreft: een modem gebruik je tegenwoordig alleen maar voor fax, of om verbinding te maken met systemen die je alleen maar via 't telefoonnet kunt bereiken. Die extra kosten had je je dus kunnen besparen.
Wat je nodig hebt om beide PC's met elkaar te kunnen laten babbelen (en eventueel internet te delen) is een simpel ethernet switchje (4-poorts is voldoende) en een paar kabeltjes. Ga 's langs bij een computerwinkel, daar kunnen ze je prima verder helpen.

edit:
spuit 11. moet ik tussendoor maar niet gaan bellen... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee die gegevens staan bij dell dr niet bij.
dr staat gewoon: 265 mb nVidia GeForce 7300(geen toevoeging) Turbocache graphics card

heb gegoogled en kon geen antwoordt vinden omdat er inderdaad meerdere modellen zijn.
toch maar dell opbellen maandag dan.
hun rekenen er 119 euro voor dus zal niet de goedkoopste zijn denkik.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb ook even gegoogled en het staat allemaal duidelijk op de site van Dell :)

Verwijderd

Alle 2 de videokaarten waar je uit kon kiezen zijn Dual-display Capable zoals je kunt lezen op de specs pagina van dell. De interne videokaart kan dit echter niet.

http://www.dell.com/conte...520?c=us&l=en&s=dhs&cs=19

[edit]
Damn you Palomar :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
vind de dell site zeeer onduidelijk en rommelig maar op de amerikaanse staat wel het type nummer erbij het is dus de : 7300LE

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke thnkx
en als ik specs open krijg ik 1 of andere oeroeboeroe taal (frans volgensmij)
ken dus geen frans....

Verwijderd

- Kan ik 2 beeldschermen aansluiten op de videokaart?(als uitgebreid bureaublad en hoe aansluiten?)

Mits de videokaart 2 uitgangen heeft, ja. Als de videokaart 1 uitgang heeft, nee. Aansluiten? Nou, ene scherm in de ene uitgang, andere scherm in de andere uitgang.

- Hoe kan ik 1 externe hardeschijf delen met 2 computers?
Bestandsdeling over het netwerk.

- Hoe 1 geluidsset (Logitech Z5500) te delen met 2 computers?
Gelijkertijd gebruiken (waarom zou je dat willen???) moet je iets creatiefs voor bedenken; om de beurt gebruiken gewoon stekkertje omwisselen. Waarom zou je dit überhaupt willen? Koop voor je 2e pc voor een paar tientjes een speakerset.

- ik gebruik me oude pc voor rippen/streamen van t internet en wil de 2 computers met elkaar laten communiceren daarom heb ik ook de Dell V92 data/faxmodem in me nieuwe laten zetten
is dit mogelijk via deze modem of heb ik me laten misleiden door het woordje data?
in me oude zit deze modem: intel(R) 537EP

Dit is mogelijk met deze modem. Je hebt je niet direct laten misleiden, maar een huis-tuin-en-keuken netwerkkaart kost minder dan een tientje en is 2000x sneller dan deze modem.

- De bedoeling is ook dat het geluidssignaal (out) aangesloten wordt op mijn mengpaneel omdat ik de sofware/midicontrollers wil gaan gebruiken voor extra toevoeging in me mix

Kabeltje tussen beide apparaten doet wonderen.

Hopelijk kan iemand mij helpen die verstand heeft van midi en de andere vragen?
Ik heb totaal geen verstand van midi, maar de vragen die je stelt zijn wel heel erg basic. Is het je eerste pc? Misschien ken je iemand in je omgeving die je een beetje op weg kan helpen. Als je niet eens weet hoe je twee computers met elkaar verbindt - en dan niet op het technische vlak, maar alleen het woord "netwerkkaart" - dan is het wellicht verstandig om niet al te veel zelf te gaan klussen.

Verwijderd

Dit is een forum voor gevorderde computer gebruikers zoals aangegeven in de FAQ (bij het registreren). Mensen worden altijd geholpen mits ze zelf wat moeite doen om zaken uit te zoeken en genoeg informatie geven over wat er fout gaat.

Neem als voorbeeld je dual view verhaal, dit kun je gewoon in de handleiding van je videokaart vinden dan wel online of op papier. Als je naar de eigenschappen van je beeldscherm (configuratiescherm) gaat kun je dit heel simpel aan en uit zetten.

Hier heb je dus duidelijk niet naar gezocht.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Voordat je edit'e voelde je jezelf aangevallen, niet helemaal terecht. Maar nu ziet mijn oog dat je gewoon 2x het zelfde topic opent. Nu mag je aangevallen worden! *O*

Verwijderd

Topicstarter
nee geen verstandig idee om te klussen krijg nog niet eens een dvd rom ingebouwd waar ik voor terug moet naar de winkel....
heb 1 keer een pc uitelkaar gehaald en die moet nogsteeds in elkaar.
heb ik allemaal geen geduld voor.

gek genoeg werk ik wel dagelijks met computers en leer voor autocad/cncmachine's(robotgestuurde machine's)
maarja das allemaal achter een beeldscherm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:35:
En wat je 4e vraag betreft: een modem gebruik je tegenwoordig alleen maar voor fax, of om verbinding te maken met systemen die je alleen maar via 't telefoonnet kunt bereiken. Die extra kosten had je je dus kunnen besparen.
Wat je nodig hebt om beide PC's met elkaar te kunnen laten babbelen (en eventueel internet te delen) is een simpel ethernet switchje (4-poorts is voldoende) en een paar kabeltjes. Ga 's langs bij een computerwinkel, daar kunnen ze je prima verder helpen.

edit:
spuit 11. moet ik tussendoor maar niet gaan bellen... :)
Crossover kabel is in principe ook goed, die switch heb je eigenlijk niet nodig voor twee pc's.

Voor de rest... weet iemand misschien of er een hardware voor dummies is?

Verwijderd

Wat mij betreft kan dit topic dicht. Je titel vraagt om "MIDI" hulp, je vraagt aan het einde ook nog een keer om mensen die verstand hier van hebben. Je vraagt echter niets inhoudelijks hier over.

We hebben je een beetje op weg geholpen met wat thermen, nu kan je zelf wat info zoeken met een zoekmachine. Wij kunnen verder ook niet in onze glazen bol zien hoeveel aansluitingen de videokaart die je besteld hebt heeft.

Verwijderd

Topicstarter
2 keer ja klopt

keer in complete systemen/laptops voor me technische vragen.

en keer hier voor midi vragen

weetjewat ik verwijder me hier en ga naar macosx veel meer professionelere gebruikers die wel de programma's reason cubase ableton gebruiken maarjha daar tel je al zo'n 1500 euro voor neer.....

valt me op dat er veel mensen zijn met skytec, hercules, tractor dj en wil t woord niet noemen want dat is schelden frooty loops.... hier zijn
ben misschien een snotneus van 20 voor jullie en ik weet inderdaad helemaal niks van hardware maar software zoals reason cubase ableton ken ik op me duimpje.

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 11:34
Ik heb HEEL ERG VEEL verstand van MIDI, maar hier ga ik echt NIETS op beantwoorden... :P
Waarom niet... Zie alle verhalen boven deze post... ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 17 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Verwijderd

Topicstarter
wat mij betreft kan deze topic ook dicht!

ik heb ook lol: forum voor vergevorderde!!! ik zie ze al zitten met dr hercules controllertje die van ellende uit elkaar valt!

maare profiel verwijderen en iedereen in ze waarde laten want negatieve kritiek is het makkelijkst en ik zoek het zelf wel uit!

houdoe en bedankt eej

• Palomar
  • Niet online
:w

[ Voor 95% gewijzigd door Palomar op 22-10-2006 01:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
sommige mensen zijn gewoon jaloers omdat je een mooie setup heb waar andere van gaan kwijlen:P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:09:

maar software zoals reason cubase ableton ken ik op me duimpje.
dan weet je waarschijnlijk ook dat muziek produceren op een logitech pc set absoluut geen goede resultaten geeft kwa mix.

dan weet je ook een soundblaster een fixed engine heeft van 48khz en cubase onder normale omstandigen heden op 44.1khz staat. Waardoor je continue resampling krijgt en dat de sync eruit klapt tussen audio en midi. Kijk eens naar een echt kaart zoals een m audio of rme. Soundblasters zijn kaarten voor games en niet voor serieuse muziek productie. Kijk eens op het cubase forum en zoek op soundblaster je komt dan niks anders dan problemen tegen. Om maar niet over de brakke geluidskwaliteit te hebben. En om op je speaker set terug tekomen, schaf nearfield speakers aan, dan hoor je tenminste echt goed (zonder kleuring) hoe je muziek klinkt, vooral belangrijk als je gaat afmixen. En als je dit programma zo goed kent, dan snap je ook wel dat de midi out van apparaat x naar de midi in van de pc moet en vice versa.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Sorry, maar ik kán het niet laten om hier even te reageren...
Zeuren over professioneel en mooie setups, en dan aankomen met Behringer spul? Hihi :p

Sorry, dat moest er écht even uit :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

2 keer ja klopt

keer in complete systemen/laptops voor me technische vragen.

geen probleem, maar stel dan relevante vragen.

en keer hier voor midi vragen

Wat is je midi probleem/vraag nou? dat is me nog niet duidelijk.

weetjewat ik verwijder me hier en ga naar macosx veel meer professionelere gebruikers die wel de programma's reason cubase ableton gebruiken maarjha daar tel je al zo'n 1500 euro voor neer.....

Welke programmatuur je gebruikt maakt me niets uit.

valt me op dat er veel mensen zijn met skytec, hercules, tractor dj en wil t woord niet noemen want dat is schelden frooty loops.... hier zijn
ben misschien een snotneus van 20 voor jullie en ik weet inderdaad helemaal niks van hardware maar software zoals reason cubase ableton ken ik op me duimpje.

Ach, ik ben ook maar 22, ik heb totaal geen verstand van de programma's die je noemt, wel wat verstand van hardware. De vragen die je stelt zijn echter vreselijk basic; maar er is antwoord op gegeven. Heb je al wat informatie gevonden over een "netwerk"? Stel wat verdergaande vragen als je het een beetje begrijpt. Vragen over aansluiten van een mengpaneel begrijp ik niet helemaal. Als je met een mengpaneel gaat werken, dan weet je toch hoe dit werkt? Een pc kan je er gewoon inhangen als een device met een audiokabeltje, danwel tulp, danwel jackplug.

Verwijderd

Wormaap schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:21:
Sorry, maar ik kán het niet laten om hier even te reageren...
Zeuren over professioneel en mooie setups, en dan aankomen met Behringer spul? Hihi :p

Sorry, dat moest er écht even uit :X
idd behringer is zo brak als wat, de prijs zegt genoeg

ik doe veel mix en mastering werk in diverse studios, maar nog nooit behringer gezien. Beetje studio heeft een ssl staan. Zelf vind ik de plugins van waves ssl superb

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
check:

complete systemen/topic: dell dimension e520

thnkx Terw_Dan

en dan de maatschappij maar lullen over normen en waarden en iets overhebben voor je medemens!
zulke personen vind ik gewoon zielig die alleen maar negatief lopen te lullen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:24:
check:

complete systemen/topic: dell dimension e520

thnkx Terw_Dan

en dan de maatschappij maar lullen over normen en waarden en iets overhebben voor je medemens!
zulke personen vind ik gewoon zielig die alleen maar negatief lopen te lullen.
Ik heb elke vraag die je gesteld heb geprobeerd te beantwoorden. Nu loop je alleen maar te zeiken zonder ergens inhoudelijk verder op in te gaan. :(

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Sorry, maar voor een dell ga ik nooit kwijle :P.Mijn 1 jaar oud systeem is waarschijnlijk nog sneller ook

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

trouwens in de handleiding van cubase staan al je vragen beantwoord over het aansluiten van midi en audio, ik neem aan dat je die 1) niet gelezen hebt en verwacht dat wij het voorkauwen 2) je een crack gebruikt

corret me if i am wrong

Verwijderd

en ga naar macosx veel meer professionelere gebruikers die wel de programma's reason cubase ableton ebruiken maarjha daar tel je al zo'n 1500 euro voor neer.....
Nou ik ben anders een echte cubase veteraan, werk er al meer sinds cubase 1.0 op de atari st, welke ik nog steeds heb :) en hier zitten er nog wel een paar meer :)

En waarom zouden hier geen mensen zitten die 1500 euro aan software uitgeven? denk maar eens aan de 3d fanatiekelingen met hun 3d progs die vaak nog heel wat duurder zijn

oops nieuwe post vanplaats edit :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 01:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
setup:

2 keer denon dns-3500
denon dnx-1500
2 keer numark HDX
roland mc-909
roland dj70mk11
m audio uc-33e
m audio trigger finger
b&o 32 inch plasma scherm
q motion rommel pc
mac pro
nieuwe dell pc
en als laatste die behringer shit..... omdat hier veel functies inzitten compact is en is t niks dan gaat t gelijk weg

nou jij michael jackson??

of heb je alleen een hercules controllertje?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:22:
[...]

idd behringer is zo brak als wat, de prijs zegt genoeg

ik doe veel mix en mastering werk in diverse studios, maar nog nooit behringer gezien. Beetje studio heeft een ssl staan. Zelf vind ik de plugins van waves ssl superb
Er zijn genoeg mindere Behringer producten, maar ik gebruik bv. de BCR2000 en die werkt gewoon perfect als controller voor m'n synths.

Beetje gare reactie niet over SSL, zijn genoeg goede studio's die bv. een Soundtracs hebben staan.

My Discogs

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:41:
setup:

2 keer denon dns-3500
denon dnx-1500
2 keer numark HDX
roland mc-909
roland dj70mk11
m audio uc-33e
m audio trigger finger
b&o 32 inch plasma scherm
q motion rommel pc
mac pro
nieuwe dell pc
en als laatste die behringer shit..... omdat hier veel functies inzitten compact is en is t niks dan gaat t gelijk weg

nou jij michael jackson??

of heb je alleen een hercules controllertje?
nou je hoeft niet te gaan flamen/trollen hoor :/

Ik hoef mijzelf niet te bewijzen dus ik doe hier niet aanmee
Zoiets check je van te voren dmv reviews en het uittesten in de winkels normaal gesproken...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 01:49 ]

Verwijderd

Eraser127 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:42:
[...]

Er zijn genoeg mindere Behringer producten, maar ik gebruik bv. de BCR2000 en die werkt gewoon perfect als controller voor m'n synths.

Beetje gare reactie niet over SSL, zijn genoeg goede studio's die bv. een Soundtracs hebben staan.
tuurlijk zijn er ook andere goede mixers, was niet mijn bedoeling om pro ssl te zijn. Maar ssl vind ik de absolute top kwa sound
Beheringer midi stuff kan leuk zijn doet de job, als je niet al te veel eist, maar de audio producten halen het bij lange na niet om de betere merken te verslaan, het blijft budget spul. Een voorbeeld : een 8 kanaals buizen pre amp voor onder de 200 euro ? :X Een beetje goede buizen pre-amp of vocal strip zijn vaak mono/stereo en kosten veel en veel meer

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 01:52 ]

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36

Eraser127

Nijkerk

daar heb je gelijk in, maar die vallen dan meestal ook buiten het hobby/semi-profesioneel gebruik vanwege de prijs

My Discogs

Verwijderd

Eraser127 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:53:
daar heb je gelijk in, maar die vallen dan meestal ook buiten het hobby/semi-profesioneel gebruik vanwege de prijs
ja mee eens.

Leuke mixers voor hobby/semi gebruik is bijvoorbeeld soundcraft/mackie

Ik gebruik nog steeds een soundcraft fx16 aangesloten op me m audio delta 1010 voor het monitoren van de outputs en het routen van kanalan in cubase om bijv effecten toe tevoegen van mijn hardware.
Dat is het eigenlijk het enigste waarvoor ik de soundcraft nog gebruik
Ook de lexicon galm die erin zit is wel aardig, hoewel ik bijna altijd de waves IR-1 impulse response reverb gebruik. Mixen eigenlijk alleen maar met ssl

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 02:06 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mensen, als het niks is, volstaat het negeren ervan ook hoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.