Toon posts:

dell dimension e520 paar vragen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Heb op internet een dell dimension e520 gekocht maar heb hier een paar vraagjes over.
Hopelijk kan iemand mij duidelijke antwoorden geven.

Opstelling:

- intel pentium D 915 Dual Core processor 2.80 GHz , 800 MHz fsb , 2 keer 2MB cache

- 2048 MB Dual Channel DDR2 533MHz (4keer 512MB)

- 256 MB nVidia GeForce 7300 Turbocache

- Soundblaster X-FI Xtreme , PCI, w/Dolby Digital, 7.1 surround, THX

- Dell V92 56Kbps Data/Faxmodem

- + gebruikelijke hardware......

Doel gebruik v.d pc:

Zelf muziek maken via software zoals Reason, Ableton Live 5 , Cubase.

Wordt ook midicontrollers op aangesloten zoals:

Behringer BCR2000 (usb)
Behringer BCF2000 (usb)
M-audio UC-33e (usb)
M-audio Trigger Finger (usb)

Vragen:

- Kan ik 2 beeldschermen aansluiten op de videokaart?(als uitgebreid bureaublad en hoe aansluiten?)

- Hoe kan ik 1 externe hardeschijf delen met 2 computers?

- Hoe 1 geluidsset (Logitech Z5500) te delen met 2 computers?

- ik gebruik me oude pc voor rippen/streamen van t internet en wil de 2 computers met elkaar laten communiceren daarom heb ik ook de Dell V92 data/faxmodem in me nieuwe laten zetten
is dit mogelijk via deze modem of heb ik me laten misleiden door het woordje data?
in me oude zit deze modem: intel(R) 537EP

- De bedoeling is ook dat het geluidssignaal (out) aangesloten wordt op mijn mengpaneel omdat ik de software en midicontrollers wil gaan gebruiken als extra toevoeging door me mix heen.

Hopelijk kan iemand mij helpen die verstand heeft van midi en de andere vragen?

mvg wesley

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:36:
Hallo...

Vragen:

- Kan ik 2 beeldschermen aansluiten op de videokaart?(als uitgebreid bureaublad en hoe aansluiten?)
Mits de kaart 2 uitgangen heeft kan het wel, maar daarvoor moet je gewoon even kijken of de kaart zelf. Als het namelijk een low profile ding is dan kan het goed zijn dat je maar 1 connector hebt.

Daarbij is het zo dat 2 DVI connectoren ideaal zou zijn, maar ik betwijfel of je dat hebt
- Hoe kan ik 1 externe hardeschijf delen met 2 computers?
Op 1 van de pcs een netwerkshare maken zodat je via het netwerk die disk kunt benaderen.
- Hoe 1 geluidsset (Logitech Z5500) te delen met 2 computers?
Dat gaat waarschijnlijk het makkelijkste door er gewoon een mengpaneeltje tussen te hangen
- ik gebruik me oude pc voor rippen/streamen van t internet en wil de 2 computers met elkaar laten communiceren daarom heb ik ook de Dell V92 data/faxmodem in me nieuwe laten zetten
is dit mogelijk via deze modem of heb ik me laten misleiden door het woordje data?
in me oude zit deze modem: intel(R) 537EP
Het kan op zich wel met 2 modems, maar dat is ten eerste niet makkelijk en ten tweede extreem traag. Pak liever gewoon normale netwerkkabels (Cat 5 spul, 100 of zelfs 1000Mb).

Verwijderd

crossposten is niet toegestaan ... :/

hoe midi aansluiten???

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Crossposten? ow zo :) Och ja, boeiend :9

[ Voor 7% gewijzigd door hello_moto op 22-10-2006 02:01 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.