Toon posts:

Uh Oh, Ramprijzen stijgen HARD! Waar haal ik 64MB PC-66 SDRAM vandaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nodig voor me IBM Aptiva 166mhz

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kan je er niet gewoon PC-100 in doen? draait dan als het goed is gewoon op 66MHz

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
inderdaad voor zo ver ik weet is het gewoon downwards compitble, en moet dus geen probleem zijn, en die zou ik gewoon 2ehands kopen, maar niet bij ricard.nl of ibazar.nl daar liggen de prijzen tegen goedkope winkel prijzen aan, en zul je dus geen koopje doen, ander moet je gewoon eens op z'n vraag en aanbod site ff voor pc66 vragen zijn genoeg die er van af willen!!!!!!

Maar zijn ibm Aptiva is toch gewoon een standard pc, niet z'n compaq shit ding die met geen mogelijkheid uit tebreiden is!!!

Verwijderd

Het is mij laatst WEL gelukt om voor een vriendje er 64 Mb bij te zetten. Ik heb de originele 64 Mb meegenomen naar de winkel (HACOM Hilversum) en gevraagd of ze zo'n zelfde plakje hadden. In eerste instantie riepen ze "Nee...bah IBM, moeilijk, parity etc". Toen de big boss per ongeluk binnenkwam riep ie "even beneden kijken in het magazijn". Hij kwam terug met iets wat er op leek en ik bedong dat als het niet werkte ik het ding mocht teruggeven. Werkte als een speer !

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
LET OP: ze zijn niet altijd downward compatible!!

Mijn PC100 module paste ook niet in een socket7 moederbordje. Dat kwam waarschijnlijk omdat er teveel megabit chippies op die module zaten, en dat wordt niet ondersteund op dat bordje.

Maar op een ander socket7 bordje (veel nieuwer) ging het wel, dus het is gewoon geluk hebben

Verwijderd

hoi,
Ik heb nog 64 mb PC66 geheugen in de PC hier zitten, voor een redelijkprijsje wil ik daar wel vanaf!
adegraaf@gmx.net voor inlichtingen

Verwijderd

Topicstarter
Hej. Iemand had mij hierover gemailed, maar ik ben die email kwijt, zou hij nogmaals kunnen mailen naar kasemier@zeelandnet.nl ?

Tiethof, was dat zo'n IBM Aptiva met Pentium 1 MMX proc? Zo ja, was dat dan 64MB PC-100 ram?
Ik heb namenlijk op mijn IBM volgens het boekje een max. van 64MB, er zitten 2 DIMM/SIMM sloten in, EDO past ook in elk geval. Maar er zit nu officieel 1X32MB in, vaag, want eigenlijk zit er 2X16MB in, die zet ik er dan uit en dan doe ik er 2X32MB in of 1X64, volgens het boekje is het max. 32MB per DIMM slot, maar ik weet het nog zo net niet. Er moet gewoon in totaal 64MB ram in komen. Best stom eigenlijk, want misschien wordt het nog wel een Celeron... Zijn er trouwens goede moederborden die in een IBM AT-kast kunnen?
Pagina: 1