Toon posts:

[WinFast TV2000XP] Coolcommand afstandbediening werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een (2e hands) winfast TV2000XP kaart gekocht. Op het eerste gezicht gaat alles ok, maar ik krijg de afstandbediening niet aan de praat.

De coolcommand geeft een signaal af (gecontroleerd middels een camcorder in nightshot), dus de batterijen zijn niet leeg. Het oogje (uiteraard) aangesloten op de poort 'remote'. Ik kan echter geen enkel progje vinden om te controleren of er uberhaupt 'iets' door dit oogje wordt gezien.

Kan iemand me helpen aan een dergelijk testprogje?

Is het instellen van de AB nodig, of is het redelijk plug&play als WinFast PVR eenmaal is geïnstalleerd?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:36
Girder. daarmee kan je zien of er wat wordt ontvangen. Of WinLIRC

Succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb Girder geinstalleerd. Niets. Naar mijn idee zou de software op z'n minst iets moeten ontvangen. Dat het dan niet de juiste actie tot gevolg heeft, kan ik mee leven.

Er kan toch niets stuk gaan aan zo'n simpel ontvangertje, zou je zeggen? Of zie ik nu echt iets over het hoofd?

• ThinkPad
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:22:
Heb Girder geinstalleerd. Niets. Naar mijn idee zou de software op z'n minst iets moeten ontvangen. Dat het dan niet de juiste actie tot gevolg heeft, kan ik mee leven.

Er kan toch niets stuk gaan aan zo'n simpel ontvangertje, zou je zeggen? Of zie ik nu echt iets over het hoofd?
Waar moet die ontvanger op worden aangesloten? Als het op de seriele of parallelle poort is, dan kan je UserPort installeren en de driver installeren en Windows toegang geven tot de seriele poort (Windows 2000 en XP kunnen niet zomaar bij de seriele poorten)

Verwijderd

Topicstarter
De ontvanger zit aangesloten met een 3,5mm jackplug op de kaart zelf. Er zit, naast de in- en uitgang voor audio ook een poort 'remote' op. Dit zal wel iets aan seriële communicatie zijn, maar niet via com1,2 of paralelle poort. Of is de input op de kaart ook een seriële poort en dien ik deze ook als zodanig te behandelen?

Ps. het is idd XP dat ik heb draaien.

• ThinkPad
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:37:
De ontvanger zit aangesloten met een 3,5mm jackplug op de kaart zelf. Er zit, naast de in- en uitgang voor audio ook een poort 'remote' op. Dit zal wel iets aan seriële communicatie zijn, maar niet via com1,2 of paralelle poort. Of is de input op de kaart ook een seriële poort en dien ik deze ook als zodanig te behandelen?

Ps. het is idd XP dat ik heb draaien.
Hmmz dan gaat die software wat ik zei niet werken. Moet die ontvanger niet in dat poortje "remote" ??

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:35:
[...]

Hmmz dan gaat die software wat ik zei niet werken. Moet die ontvanger niet in dat poortje "remote" ??
Haha...ja, zover was ik al...

De ontvanger zit idd in het poortje 'remote'. Wellicht heb ik dat niet duidelijk in mn omschrijving gezet...excuus daarvoor.

Iemand enige ervaring met deze kaart?
Pagina: 1