Toon posts:

Stroomvoorziening van HDD via SATA of molex?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

na veel zoeken kon ik geen antwoord vinden op mijn vraag (zie topictitel), dus open ik hier op got een topic.

deze site heb ik wel gevonden: http://tomshardware.thgwe...er_kompendium/page13.html
deze zegt echter (onderaan de pagina) dat beide opties, molex en SATA, mogelijk zijn, maar vertelt verder niet welke optie het beste is

ik denk persoonlijk dat er geen verschil is, maar hierbij ga ik puur uit van gevoel en neit van kennis, dus het kan goed zijn dat ik er naast zit.

wie o wie kan het mij duidelijk maken :)?

alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allebei kan, maar niet tegelijk.

*kleine edit*
Ik mag wel aannemen dat je op de site van Ome Tom hebt begrepen dat de stroomvoorziening via een molex loopt maar dan naar een ander type stekker.

Spanning zal nooit en te nimmer middels de dunste/smalste aansluiting op die pagina geleverd worden.

[ Voor 80% gewijzigd door MAX3400 op 21-10-2006 22:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het maakt niet uit welke stekker je aansluit, als je maar niet beide tegelijk aansluit. Het voordeel van de SATA stekker is dat deze hotswappable is. Maar als je de harde schijf gewoon in je kast hangt dan maakt dat ook niet uit.

If I can't fix it, it ain't broken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Borizz schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:28:
Het maakt niet uit welke stekker je aansluit, als je maar niet beide tegelijk aansluit. Het voordeel van de SATA stekker is dat deze hotswappable is. Maar als je de harde schijf gewoon in je kast hangt dan maakt dat ook niet uit.
Gedeeltelijk; ik heb een flink aantal SATA-schijven en heb bewust al mijn standaard-molex eruit gesloopt en vervangen door aparte SATA-powercables. Scheelt een slok op een borrel met opruimen, vastzetten en airflow.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad door dat het of het een of het ander was, en niet beiden tegelijk ;)

Dan had mijn gevoel het dus goed, en maakt het niks uit. Ik ga voor voorziening via SATA, dit komt met mijn kabels beter uit.

Bedankt voor de moeite allen!