Handremslot of stuurslot, wat is beter/handiger?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.042 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21
Hallo,

Volgende week heb ik mijn eerste auto, gezien de leeftijd (1993 - Toyota Starlet) is een WA+ verzekering niet echt interessant. Ik neem dan ook alleen een WA verzekering. Het gevolg is dat mijn auto dan niet verzekerd is tegen diefstal en voor mijn gevoel zou ik toch wel enige beveiliging willen (100% veiligheid is natuurlijk onmogelijk). Ik heb op internet gezocht wat tot de mogelijkheden hoort om een auto tegen diefstal te beschermen en kwam daarbij een stuurslot en handremslot tegen.

handremslot: 49 euro Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/221513.jpg
stuurslot: 99 euro Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/221518.jpg

Nu is mijn vraag welke beter/handiger is, gezien ik geen ervaring heb met beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Ik heb geen ervaring met welke dan ook maar gebaseerd op de plaatjes lijkt het handremslot een stuk handzamer dan dat lompe stuurding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik heb zelf een stuurslot gehad, maar anders dan deze. Was een prima dingetje, snel en makkelijk te plaatsen en ook snel weer weg.

Nu niet meer nodig, startonderbreker was standaard op de auto...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Even 2 dingen:
- een 13 jaar oude Starlet is nu niet echt diefstalgevoelig (en dat is een understatement)
- een startonderbreker is een stuk makkelijker en effectiever dan zo'n lomp slot

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 08:34

SeatRider

Hips don't lie

Ik verwacht niet dat een auto van 13 jaar oud gestolen zal worden, maar daarbuiten, heb ik vroeger wel eens filmpjes gezien waarmee heel makkelijk dat versnelling-handremslot werd losgehaald door brute force. Dat stuurslot lijkt me daarom zinniger, maar ik zou mijn geld gewoon in mijn zak houden persoonlijk ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Als je de auto van de handrem af haalt, dan kan de auto rollen. En een stuurslot helpt dan weinig. Je kan de auto nog steeds een aanhanger op slepen/duwen. Een stuurslot helpt alleen als je met de auto zelf wil wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MadMarky schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:32:
Even 2 dingen:
- een 13 jaar oude Starlet is nu niet echt diefstalgevoelig (en dat is een understatement)
Misschien niet voor de verkoop etc maar misschien wel voor joyriders die je auto ffe in een avond totaal aan puin rammen :/

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
offtopic:
SG->VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Stuurslot krijg je er zo af. Beetje joyrijder heeft zijn sleutels/gereedschap bij zich en draait het stuur er zo vanaf en ramt er een nieuwe er op of neemt de tijd buiten de auto om het slot er af te schoppen/slaan. Handremslot is helemaal gaar. Vaak genoeg gezien dat ze dan gewoon onder de auto de kabel door knippen of gewoon de behuizing binnen in de auto van de handrem kapot slaan en daar door knippen.

Electronisch beveilig is een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:06
MadMarky schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:32:
Even 2 dingen:
Helaas is het tegendeel waar :(

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 16:00
Beide beveiligingen houden een beetje autodief niet langer dan een minuutje op. Vaak maar een seconde of 15 ofzo. Nou is elk afschrikmiddel er eentje dat ervoor kan zorgen dat de dief denkt "nou ik pak de volgende auto wel, die is sneller te kraken".

De grap is dat je een auto nooit helemaal kunt diefstalveilig kunt maken, maar je kunt er wel voor zorgen dat het een dief (te) veel tijd kost waardoor hij op voorhand al een 'makkelijker' prooi pakt. Tenzij hij je auto echt wil hebben... Dan is ie toch wel weg.

Maargoed. Een Toyota van 13 jaar oud. Ik zou er niet al te veel geld in stoppen. De kans dat ze zo'n ding jatten is volgens mij niet zo heel groot. Al heb je bij zo'n auto natuurlijk nog geen startonderbrekers enzo die het een dief lastiger maken.
Helaas is het tegendeel waar
Oh?

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 23-10-2006 13:51 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 14:52
ik zou voor de stuurslot gaan, het is zichtbaar en afschrikkend voor meeste dieven.

een auto van 13 jaar oud kan ook gepikt worden, zo is die van mijn vriendin ook gepikt. ( ford fiesta )
maar doordat de dieven niet handig waren hebben ze iets verkeerd gedaan waardoor ze maar een paar min hebbeb kunnen rijden en dan was de bekabeling gaar. maar de kosten voor haar waren groot ( tov de prijs van die auto )

als je echt genoeg geld hebt koop je beide he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik blijf bij een startonderbreker. Zo'n ding is niet erg duur en vrij eenvoudig zelf in te bouwen. Daarbij is het enorm veel makkelijker in gebruik dan zo'n lomp slot.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

MewBie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:41:
[...]

Helaas is het tegendeel waar :(
idd juist oude bakken worden vaker gestolen dan bmw`s en mercedes`en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik heb bij mijn auto een start onderbreker derin zitten en dat geeft een goed gevoel van veiligheid.

als de onderbreker uit staat dan is ontsteking + brandstofpomp+ startmotor+ ecu uit en de bedrading van dat ding is helemaal opgenomen in de kabel boom knappe dief die hem meeneemt.

zo`n ding kost paar 100 euro maar geeft een goed gevoel van veiligheid.

tis een bas 25.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Ben ik blij dat mn wagen gewoon een stuurslot heeft en het om een auto gaat die nooit iemand van zijn leven zou willen jatten ook al kregen ze er een miljoen bij.

Maar ik zou voor het stuurslot gaan, handremkabels zijn zo doorgeknipt iig.

En zelfs met de handrem erop kun je nog auto rijden, misschien ver genoeg om je auto in een vrachtwagen te rijden om daarna naar Polen geexporteerd te worden. Zoals met 70% van alle gestolen auto's in Nederland gebeurt.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 23-10-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:56

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ze hadden ooit eens mijn vader zijn vorige auto gestolen, een oude opel cadet.

Het stuurslot hadden ze gewoon overgetrokken.
Aan de grens van Nederland was de wagen terug gevonden.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

BCC

Beide zijn zo onveilig als het maar kan:
Stuur doorzagen/knippen -> stuurslot eraf.
Pook doorzagen -> handremslot eraf.

Zelfs al doe je beide, je kan na het zagen nog prima rijden (naja, je moet misschien even zoeken naar de achteruit :))

Het enige wat ze EVT doen is dat ze afschrikken..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Stuur doorknippen? Ik weet niet of je ooit een stuur hebt gezien, maar ik wens je succes om een stuur door te knippen. Nouja zagen kan wel lukken, maar dan ben je ook wel even bezig. Dat zie ik de eerste gek nog niet doen. Dan is het toch echt makkelijker om onder de auto te klimmen en de handrem kabel bij de wielen door te knippen. 2 seconden werk zelfs. En dan heeft dat handremslot totaal geen nut meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

BCC

Anoniem: 105758 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:28:
Stuur doorknippen? Ik weet niet of je ooit een stuur hebt gezien, maar ik wens je succes om een stuur door te knippen.
Met een ijzerzaagje ben je in een paar seconden klaar.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Met een ijzerzaagje ben je niet in een paar min. klaar, met een betonschaar wel.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BCC schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:23:
Beide zijn zo onveilig als het maar kan:
Stuur doorzagen/knippen -> stuurslot eraf.
Pook doorzagen -> handremslot eraf.

Zelfs al doe je beide, je kan na het zagen nog prima rijden (naja, je moet misschien even zoeken naar de achteruit :))

Het enige wat ze EVT doen is dat ze afschrikken..
Die sloten schijnen inderdaad vrij simpel op die manier los te maken te zijn. Toch, als er twee starlets staan uit 93 zullen ze eerder die zonder zo'n slot stelen. Maar waarom zou je uberhaupt een auto uit 93 stelen? Ik zou de moeite niet nemen, je bent vrij veel tijd kwijt om zelf iedere keer dat slot te installeren en een starlet staat nou niet echt bekend als diefstalgevoelig (in tegenstelling tot een opel die er om bekend staat gemakkelijk te stelen te zijn).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 105758 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:50:
Ben ik blij dat mn wagen gewoon een stuurslot heeft en het om een auto gaat die nooit iemand van zijn leven zou willen jatten ook al kregen ze er een miljoen bij.

Maar ik zou voor het stuurslot gaan, handremkabels zijn zo doorgeknipt iig.

En zelfs met de handrem erop kun je nog auto rijden, misschien ver genoeg om je auto in een vrachtwagen te rijden om daarna naar Polen geexporteerd te worden. Zoals met 70% van alle gestolen auto's in Nederland gebeurt.
Het gaat er om dat je niet kan schakelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:56

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dat handremslot en niet schakelen gaat soieso al niet bij mij :)

Afbeeldingslocatie: http://roel.vitality-show.nl/hkautomeet/automeet4.jpg

Als ik mijn wagen parkeer, ergens waar het niet beveiligd is... maar toch druk, probeer ik mijn wagen in het zicht te zetten, zodat ze eerder die naast mij nemen ofzo... waar ze hun niet bezig zien.

[ Voor 46% gewijzigd door Jellabie op 23-10-2006 20:19 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 09:43

klinz

weet van NIETS

Het was een tijdje terug in het nieuws (komkommertijd) dat de in sommige delen van Den Haag geen Starlet meer te bekennen was om dat deze zo gewild was onder het dievengilde. Deze bakkies schijnen naar bepaalde landen geexporteerd te worden. Omdat ze vaak met een oude panty te repareren zijn, zijn ze daar blijkbaar erg gewild vanwege de lage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

sowieso jatten ze juist die oude wagens omdat die nog zo makkelijk te jatten zijn.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 17:52

Part

Helemaal niets.....

Ik kan het mis hebben maar kun je bij dat handremslot niet gewoon de versnelling pook los draaien en hem er dan afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Snap-off naaf nemen.
Kunnen ze niet erg makkelijk sturen meer (met stuurbekrachtiging wel makkelijker dan zonder) en het is sowieso al niet bijster interessant meer omdat ze dan gewoon een stuur missen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ooit eens op tv gezien hoe een ervaren autodief de duurste van de duurste stuur- en pooksloten binnen 30-60 seconden (de goedkopere binnen 10 seconden) kon verwijderen.
Pagina: 1