Toon posts:

Game systeem keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond, mijn neef wil graag een nieuwe computer, en odmat hij bijna jarig is betalen zijn ouders grotendeels mee aan de computer. Scherm heeft hij al en totaal mog het zooitje niet veel meer dan 1700 euro kosten.

Ik heb een vriend van me uitgedaagd om het beste gamesysteem voor dat geld te samenstellen. We hebben 2 totaal verschillende systemen in elkaar gezet, en nu willen we kijken welk systeem het beste is, en dus wie het beste systeem kan samenstellen (onderlinge strijd).
Pc is bedoeld voor:

Zwaar gamen - Overklokken - MSN - internet - Films erop zetten - Veel games

PC 1:
Afbeeldingslocatie: http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdkqpwqekeq-lijstjee.jpg
komt nog koelertje op

PC 2:
Afbeeldingslocatie: http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdkqpwcdaqka-1136.jpg

Ik zeg niet wie welk systeem heeft samengestelt, op het einde:) Als er eruit zijn gekomen.
Graag zeggen welk systeem je het beste vind, en waarom, en of er verbeteringen in kunnen.

Groeten,
BREEEDAA!!!!! 1-0!!!!! _/-\o_ :*) WAAAAAAAAAAAA:D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 21:55 . Reden: verkeerd budget ]

Verwijderd

Het lijkt mij vrij duidelijk dat systeempje 2 gaat winnen? De videokaart is tog een stuk sterker, ze beschikken allebij over 2GB geheugen en een Core Duo 2. :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
misschien niet opgevallen dat systeem 1 2 x1900xt`s heeft. Die is dus een pak sneller ;) Maar wat wil je nou met dit topic bereiken? De keuze is aan je vriend die het systeem moet kopen.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:24
Ik ga voor 2:
-Beter geheugen.
-Grotere HDD.
-Videokaart denk ik ook iets beter.
Verschil zal niet groot zijn.

Verwijderd

Let er wel op dat je moederbord -waarschijnlijk- niet erg goed zal overclocken.
Het is een 'V'-model, dus met onboard graphics. Asus moederborden die hiermee zijn uitgerust hebben een chipset die wat minder geschikt is om over te clocken. Ik weet niet hoe ver/fanatiek je wilt overclocken, maar het zou een reden kunnen zijn om uit te kijken naar een mamaplankje dat daar beter in is... ...

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/9424/1700pcxp1.png

Dit lijkt me een goed systeempje :)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Ehm waarom neem je dan een X1900XTX voor de prijs van een X1950XTX ? :S

Verwijderd

-ErikE- schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:39:
misschien niet opgevallen dat systeem 1 2 x1900xt`s heeft. Die is dus een pak sneller ;) Maar wat wil je nou met dit topic bereiken? De keuze is aan je vriend die het systeem moet kopen.
Ah niet goed gekeken, een SLI van 2 1900XT's is denk ik beter ja.

• robvanderaart
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:10:
[...]

Ah niet goed gekeken, een SLI van 2 1900XT's is denk ik beter ja.
Crossfire bedoel je zeker ;(
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:10:
Ehm waarom neem je dan een X1900XTX voor de prijs van een X1950XTX ? :S
Staat op pre-order. :z

[ Voor 44% gewijzigd door robvanderaart op 21-10-2006 23:14 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Dan pak je toch die van Sapphire / MSI :P

• robvanderaart
Dat zou eventueel kunnen ja. Het systeempje waar ik mee kwam heb je nog 56 eurie over dus je kunt nog wel wat aanpassen ook dan bijv. extra systeemkoelers ofzo.

[ Voor 70% gewijzigd door robvanderaart op 21-10-2006 23:15 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:56

Thandor

SilverStreak

Graag zeggen welk systeem je het beste vind, en waarom, en of er verbeteringen in kunnen.
Dat willen wij ook van jou horen en zodra je die beargumentatie maakt kun je meteen bekijken a.d.v. benchmarks, reviews en ervaringen welke producten voorkeur hebben.
Wat betreft het zoeken hiernaar: Probeer eens te zoeken naar '<productnaam> benchmark' in Google of iets dergelijks. Wat betreft ervaringen zijn de Tweakers.net Productsurveys handig :Y)
Om nog een tip te geven over benchmarks: Zoek eens naar de Tom's Hardware CPU en VGA charts :)

Dit staat overigens ook in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? waarvan ik niet bepaald het idee krijg dat je deze gelezen hebt. Dicht dus.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.