[Hotmail]Rare mailtjes met link naar blockchecker

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Hoi,
Ik ontvang de laatste tijd best veel mailtjes met dit als inhoud:
Ik heb akkoord gegeven om je deze leuke link te sturen:
http://www.scripthosting.nl/msn

Probeer het ook eens !!

Grz van je MSN buddy <hotmail@adres>
Als je op die site kijkt dan zie je dat je je username en password moet invullen, dit ziet er niet echt vertrouwd uit vind ik. Volgens mij willen ze je MSN account hijacken en daarom wordt dit mailtje ook doorgestuurd naar iedereen uit hun MSN lijst, omdat hun account is gehijacked.

Is dit nou echt gevaarlijk of niet??

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:35:
Hoi,
Ik ontvang de laatste tijd best veel mailtjes met dit als inhoud:

[...]

Als je op die site kijkt dan zie je dat je je username en password moet invullen, dit ziet er niet echt vertrouwd uit vind ik. Volgens mij willen ze je MSN account hijacken en daarom wordt dit mailtje ook doorgestuurd naar iedereen uit hun MSN lijst, omdat hun account is gehijacked.

Is dit nou echt gevaarlijk of niet??
Gevaarlijk :? op een dunne koort lopen op 200 meter hoogte zonder vangnet dat is pas gevaarlijk. :D

Nee grapje, ik denk dat je dat maar niet moet doen, want voor je het weet trek je een virus binnen of het is een manier op je password te bemachtigen.

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:17
Gevaarlijk het is phising, ik ontvang dit ook veel van mn (domme :P ) vrienden die hun email + wachtwoord daar hebben ingevuld.

Edit:
Ik zelf gebruik gmail.

[ Voor 11% gewijzigd door martijn1992 op 21-10-2006 20:43 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Ik heb er ook al een stuk of 10 in m'n mailbox, rotzooi :+

Je zou de host erop kunnen attenderen dat hun klant niet gezond bezig is.
Dmv een 'achterbaks iframe constructieding' wordt op oneigenlijke wijze instemt met het versturen van de mail, terwijl dit bij wet, Telecommunicatiewet artikel 11.7, verboden is.
Men moet niet een handeling verrichten om het niet te krijgen maar om het wel te krijgen.

Lame.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:02
Bij mij is het anders. Ik krijg een oud klasgenootje op msn, met dit soort boodschappen:

Please click and know who has blocked to you ? www.blockcheckers.info

for your phone www.truebonuse.info

Check who has blocked you www.ObtainBonus.info

In eerste instantie lijkt dit inderdaad op iemand of iets wat mij links stuurt naar obscure websites. Ik heb er dan ook niet op geklikt, en het compleet genegeerd.

Of de msn account van deze persoon is gehacked, of deze persoon zelf probeert een grap uit te halen. Ik typ ook atijd het volgende terug: ? En krijg vervolgens geen reactie, waarschijnlijk een bot dus...