Ik heb hier thuis een glasvezelverbinding van 10mbit en die wil ik graag nuttig gaan gebruiken; ik ga een goede thuisserver plaatsen en gebruiken. Ik wil er een site opzetten om achtergronden te delen, plaatjes van +- 300 kb per stuk, en reken op ongeveer 500-1000 achtergronden.
Wat heb ik nu staan:
* Pentium 4 1,7 Ghz
* 640 MB SDRAM
* 20 GB IDE
* Onboard 100mbit netwerkkaart
Verder niet veel boeiends.
Hier host ik een paar sites op, dat gaat wel goed maar ik heb het idee dat ik er meer uit kan halen. Ik denk eraan de server te upgraden of helemaal te vervangen.
Waarom wil ik upgraden?
Ik heb het idee dat als ik een betere server heb staan (Hardeschijf met hoger toerenaantal, betere netwerkkaart, etc) dat alles dan sneller laad. Vooral met grote plaatjes zal ik dit zeker nodig hebben.
Wat mijn vraag nu is, waarin kan ik het beste upgraden? Is een normale P4 voldoende, of is er een bepaald systeem wat uitermate goede prestaties levert voor dit soort werk? Ik heb vaak Intel CPU's gebruikt voor servers. Waarom eigenlijk geen AMD? Leveren deze goede prestaties voor servers?
Graag hoop ik wat wijzer te worden door jullie tips en ideeën.
Wat heb ik nu staan:
* Pentium 4 1,7 Ghz
* 640 MB SDRAM
* 20 GB IDE
* Onboard 100mbit netwerkkaart
Verder niet veel boeiends.
Hier host ik een paar sites op, dat gaat wel goed maar ik heb het idee dat ik er meer uit kan halen. Ik denk eraan de server te upgraden of helemaal te vervangen.
Waarom wil ik upgraden?
Ik heb het idee dat als ik een betere server heb staan (Hardeschijf met hoger toerenaantal, betere netwerkkaart, etc) dat alles dan sneller laad. Vooral met grote plaatjes zal ik dit zeker nodig hebben.
Wat mijn vraag nu is, waarin kan ik het beste upgraden? Is een normale P4 voldoende, of is er een bepaald systeem wat uitermate goede prestaties levert voor dit soort werk? Ik heb vaak Intel CPU's gebruikt voor servers. Waarom eigenlijk geen AMD? Leveren deze goede prestaties voor servers?
Graag hoop ik wat wijzer te worden door jullie tips en ideeën.