Toon posts:

SATA I op SATA II??

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik overweeg een upgrade waarbij ik mijn originele moederbord naar een MSI 975X Platinum PowerUp Edition zou upgraden. Alleen draaien er in mijn huidige systeem twee 160 GB SATA I schijven. Ik heb de indruk dat de SATA II aansluitingen verschillen van SATA I aansluitingen. Is het mogelijk dat ik dan op die MSI 975X Platinum PowerUp Edition mijn huidige schijven aansluit? Dat moederbord heeft namelijk enkel SATA II aansluitingen.
Alvast bedankt,
Raphael

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SATA 1 en SATA 2 zijn backwards compatible, de aansluitingen zijn ook fysiek dezelfde.
Het zou je sieren om enig speurwerk zelf te doen.

Lees eens de Serial ATA FAQ

[ Voor 41% gewijzigd door Gunner op 21-10-2006 20:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja.

Als je de titel van je topic nu in dat ding rechtsboven dat 'quicksearch' heet had ingevuld, had je sneller geweten.. :X

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 21-10-2006 20:23 ]

Verwijderd

sataI schijven kunnen op alle huidige sataII aansluitingen, en normaal zou dat (volgens de sataII standaard) ook zo moeten blijven.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Als het goed is zou de SATA2 standaard backwards compatible zijn met de SATA1 standaard zoals met bijna alle businterfaces die mekaar opvolgen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:21:
Hallo,
Ik overweeg een upgrade waarbij ik mijn originele moederbord naar een MSI 975X Platinum PowerUp Edition zou upgraden. Alleen draaien er in mijn huidige systeem twee 160 GB SATA I schijven. Ik heb de indruk dat de SATA II aansluitingen verschillen van SATA I aansluitingen. Is het mogelijk dat ik dan op die MSI 975X Platinum PowerUp Edition mijn huidige schijven aansluit? Dat moederbord heeft namelijk enkel SATA II aansluitingen.
Alvast bedankt,
Raphael
Jouw indruk dat de SATAII verschillen van jouw SATA(I) aansluitingen komt doordat de oorspronkelijke aansluitingen niet al te praktisch waren. De connectoren lieten bijvoorbeeld snel los. De nieuwe moederborden hebben allemaal wat betere aansluitingen gekregen, een soort 'ring' eromheen.

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal }:O , ik weet genoeg
Raphael

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan nog, dit is eigenlijk niet de manier om van GoT gebruik te maken ;) Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) rustig en aandachtig door, dan weet je het vast voor de volgende keer :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.