Excel velden automagisch van kleur laten verandere

Pagina: 1
Acties:
  • 3.297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=KGK=-
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-10 20:08
Oke B-) ik heb een excel werkblad waarvan bepaalde velden een getal bevatten en groen van kleur zijn.
Hoe zorg ik er nu voor dat deze cellen veranderen in Rood als een getal in een andere cel onder een bepaalde waarde komt. :?

Is er een excel prof. aanwezig die deze vraag kan beantwoorden :?

Greetz -=KGK=-

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Ik denk dat dit wel lukt met Opmaak > Voorwaardelijk opmaak

Edit: Voorlopige opmaak? Hoe kom ik erop :?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Verwijderd

Wat ik zou doen: in de cel die een andere kleur moet krijgen (bijv A2)zet je een formule, zoals 'if(A1=1,"kleur","")', waarbij A1 de cel is waarin de waarde veranderd. Dan klik je op A2 en ga je in het menu format naar conditional formatting, en selecteer je 'if cell value is equal to "kleur" then apply this format...". Zo zou het kunnen werken.

Conditional formatting werkt alleen maar in relatie tot de geselecteerde cel, daarom moet het met zo'm omweg.

Dolf

• Coffeemonster
Conditional formatting kan ook werken met formules. Hierin kan je wel verwijzen naar cellen buiten de geselecteerde cellen (bijvoorbeeld: =(A1<0) )

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

• -=KGK=-
Sorry maar als er iets is waar ik niks van snap is het wel excel formules. Kun je het mischien een beetje meer voorkauwen. :?
P.s. ik heb De nederlandse versie.

Greetz -=KGK=- :)

• -=KGK=-
Ah ik heb het al thanx koffiemonster :)

Verwijderd

Koffiemonster, dat wist ik niet, bedankt voor de tip *D

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 21:36

Ruudboy

Database Beheerder

FF deze ouwe draad weer geopend ... Dit is ongeveer wat ik zocht maar ik snap het nog nie helemaal.
Stel ik heb in een paar kolommen b2..k1000 allemaal getallen staan. En ik wil elk veld een kleurtje laten hebben afhangelijk van het getal .. bijvoorbeeld verschillende tinten blauw, donker voor lage getallen, licht voor hoge, Hoe doe ik dat?

Verwijderd

Okey, ik heb sommige adviezen geprobeerd maar ze werken niet met wat ik wil.
Ik heb een uitgaven overzicht met de bestel datum en lever datum. Ik wil dus dat als een product nog niet gelevert is dat de gehele "Row" een andere kleur heeft dan als de leverdatum wel is ingevult.

Ik heb geprobeert een IF statement te gebruiken en de bestel en leverdatum van elkaar afgetrokken en deze waarde gebruikt voor een Conditional Formatting, maar dit werkt alleen op een cell, en (volgens mij) niet op een gehele rij.

Iemand advies voor me, thanx

• Coffeemonster
Kan dus ook op een rij :). Selecteer de rij, kies Voorwaardelijke opmaak, verander 'Celwaarde is' door 'Formule is', en zet bij formule bijvoorbeeld =($A1<>0). Het dollarteken zorgt ervoor dat in bijvoorbeeld cel B1 ook de voorwaarde 'A1 <> 0' geldt.

Verwijderd

Maar hoe copier ik deze functie dan naar een alle andere rijen. Moet ik dit per rij instellen ??

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 15:11
edit: ik lees het nog een keer en ik snap nu wat je bedoelt;

Een manier is om in een cel ergens achteraan de rij een formule te stoppen die kijkt of een bepaald vak leeg is of niet. bijvoorbeeld de waarde '1' als ie leeg is en '2' als ie niet leeg is. Dan kun je met voorwaardelijke opmaak een formule knutselen die de hele rij rood kleurt.

ALS(X1="";1;2)

waarbij X1 jouw cel is (met de leverdatum)

*nu de hele rij selecteren

in voorwaardelijke opmaak zou er dan staan:

formule is / =(X$1=1)

en dan mooi rood ofzo bij Opmaak...

Je kunt overigens de voorwaardelijk opmaak ook gewoon kopieeren door de selectie naar beneden te trekken zoals dat ook met formules gaat die je doorvoert.

[ Voor 105% gewijzigd door BuG2FiX op 27-02-2003 11:10 ]

Verwijderd

Thanx BuG2FiX, maar dit gedeelte begreep ik nog net wel |:(
Het ging mij om het feit of ik dan per rij deze instellingen moet doen, aangezien ik nogal wat bestellingen doe per maand, zal ik een hoop van deze Cond. Form. in moeten stellen.

edit:

En bedankt voor je edit, dit lijkt me een makkelijkere methode. ;)

Thanx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 11:08 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 15:11
gelukt?

Verwijderd

hhhhmmm, niet helemaal. Het lukt me nu in een rij :)
Maar dan kan ik hem nog niet copieren.
De rest probeer ik wel uit te vogelen, het feit dat ik nu weet dat Conditional Formating bestaat heeft al geholpen. :P

Thanx

edit:

Okey, na veel gekloot en werken met $ enzo (Dus $L3 i.p.v. $L$3) is het gelukt. _/-\o_

Cheers

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 11:52 ]

Verwijderd

Ok, maar weer es een oudje omhoog halen.

Ik zit met het volgende.
In cel d1 ( =VANDAAG() ) heb ik de datum van vandaag staan.
Nu wil ik voor kolom e instellen dat als de daar ingevulde datum eerder is dan vandaag dat de cel die de vroegere datum bevat rood wordt.

Ik ben al een tijdje aan het prutsen en heb gesearched, maar kan het niet vinden.
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld, maar zie ik iets over het hoofd |:(

Anyone?

• Coffeemonster
Datumvelden zijn gewone waardevelden, alleen stelt het deel voor de komma de datum voor en het deel na de komma de tijd. Je kan dus gewoon de voorwaardelijke opmaak toepassen, met als voorwaarde "Celwarde is" " Kleiner dan" "=$D$1" (voor het laatste deel kan je gewoon de cel D1 selecteren).

Pagina: 1