Mijn moederbord is onlangs naar de klote gegaan, en toen heb ik alles opnieuw moeten installeren. Sindsdien hebben alle films die ik kijk een soort rode gloed over zich heen. Het is alsof het beeld door een soort filter gaat, en alle kleur een stukje naar het rood worden toegeschoven. Ik draai ook Linux op deze computer, en daar ziet alles er wel normaal uit. Waarschijnlijk is het dus geen probleem met de hardware. Als decoder gebruik ik ffdshow, wat in het verleden altijd goed is gegaan. Weet iemand raad?
Codecs opnieuw installeren? Andere speler gebruiken?
Bij sommige drivers voor Nvidiakaarten is het zo dat de overlay niet per default goed staat ingesteld en het beeld hierdoor te rood staat. In geval je een Nvidiakaartje hebt, kijk eens naar de overlay settings bij de display properties.
Ik heb een Nvidia GeForce 6800, en via die settings kan ik het beeld inderdaad aanzienlijk verbeteren. Wel raar, want deze videokaart zat ook op m'n oude moederbord en toen had ik deze problemen niet. Dit moederbord heeft notabene zelfs een Nvidia chipset.Terw_Dan schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:56:
Bij sommige drivers voor Nvidiakaarten is het zo dat de overlay niet per default goed staat ingesteld en het beeld hierdoor te rood staat. In geval je een Nvidiakaartje hebt, kijk eens naar de overlay settings bij de display properties.
Maar heb je ook exact dezelfde driver gebruikt? want daar zit het verschil namelijk in.El Cid schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:20:
[...]
Ik heb een Nvidia GeForce 6800, en via die settings kan ik het beeld inderdaad aanzienlijk verbeteren. Wel raar, want deze videokaart zat ook op m'n oude moederbord en toen had ik deze problemen niet. Dit moederbord heeft notabene zelfs een Nvidia chipset.
Toevallig adobe gamma loader erop staan ??
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Pagina: 1