Toon posts:

Hp Spare duur -> Ander merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk van mijn Hp Pavilion ZD8000 laptop is gecrashed. Flink balen dus :-(
Na het zaakje te hebben opengeschroefd, vind ik op de HDD een stickertje waarop staat "replace with HP Spare 374730-001 Na even Googelen blijkt dat dat ding € 786,- Euro kost :/ ( http://www.centralpoint.n..._100g_Hd%2C_4200_Rpm.html )
Heel veel geld voor een 100Gb Schijf dus!

Nu vraag ik me af of het mogelijk om er een andere schijf in te zetten als vervanging? En zo ja, wat dit voor ( eventuele ) nadelen heeft!?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb tot op heden zonder problemen schijven van laptops kunnen vervangen echter je zal wel op het soort harddisk moeten letten. Is het pata of sata...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij zou elke laptop-HD moeten werken als dit ook een gewone HD is wat betreft aansluitingen. (stroom/IDE)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-02 12:36
dat kan, bijvoorbeeld met deze. die is nog wat sneller ook; 5400 tegen 4200 rpm
edit:
typo..

[ Voor 5% gewijzigd door donzz op 21-10-2006 17:42 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank Donzz! Je bespaart me met een post 600,- Euro!
Dat maakt mijn weekend toch weer een beetje goed! :-)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Vraagje; hoe is de hardeschijf gecrashed? En welk merk betreft de harddisk? (mocht er zon HP protection case omheen zitten moet je die er ff afhalen). Mijn HP HD had het ook begeven na m'n 1e (!) format, heb inmiddels een nieuwe Samsung besteld (was Seagate).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Even kort door de bocht hoor, maar kan je niets met garantie en/of verwachte levensduur ?

Ik heb een oude Toshiba laptop hd vlak NA verstrijken garantie (1 jaar) kapot zien gaan. Daar stond origineel een Windows install op ( kon 'm niet zonder krijgen ). Ik had daar voor de eigenaar inmiddels linux opgezet. Kreeg steeds meer errors, en disk ging steeds moeilijker opspinnen. Op een gegeven moment bootte deze alleen als ik de laptop een beetje schuin op mijn schoot had :?

Wij rechtstreeks met leverancier gebeld, boel uitgelegd. We hoefden niet eens te noemen dat harddisks een langere levensduur dan 1 jaar zouden moeten hebben. De Linux-installatie was geen probleem. Hij gaf aan - omdat hij wel wat maar niet genoeg wist over linux - dat we de data beter maar veilig konden stellen ( wat ik al gedaan had ), de disk langs moesten brengen - laptop hoefde niet - en dat hij dan wel met Toshiba contact op zou nemen.

De eigenaar kreeg na een aantal dagen een nieuwe. Ik weet niet meer of de leverancier zelf of Toshiba daarvoor verantwoordelijk was, en wie daartoe verplicht is. Ik weet wel dat de HD er nu alweer 2,5 jaar inzit, en dat de laptop inmiddels in gebruik is als linux samba fileserver met inmiddels 3 320GB externe USB HD's ;) Dat kan je anders doen, tuurlijk, maar de eigenaar vindt het flexibel ...

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 19:32

GieltjE

Niks te zien...

heb het zelf ook volledig met die hp rommel gehad.

Een 200w voeding €150,- die gasten zijn echt totaal geschift. (het enige speciale aan die voeding is dat hij de halve diepte heeft, dus wel de normale aansluitingen achter aan de kast).

Ik ga dus gewoon een nieuwe kast bouwen waar wel een normale voeding inpast.

Verder heb ik een printer die ongeveer 1,5j oud is (release) waar ze al 0,75 jaar voor roepen dat er winxp 64bit drivers komen (mijn halve netwerk draait dat), maar die zullen ook nooit komen gok ik.

Ik had een pda gekocht waar ze voor zijden dat windows mobile 2005 voor zou komen, ruim 1jaar later nog steeds niks te zien.

Op vragen waneer deze dingen dan wel gaan komen roepen ze altijd "Er word aan gewerkt" :O

Niet erg on-topic, maar wou ff me hart luchten over hp

Hell / 0

Pagina: 1