Hallo,
Ik heb hier het volgende probleem:
Capturen van video met een Matrox rtx100 en adobe premiere pro 2.0 naar een samba share op een server hier geeft erg veel gedropped frames
.
Op de forums van matrox hebben veel mensen dit probleem en sommige is het wel gelukt maar zonder ook maar aan te geven hoe ze dat gedaan hebben. Ik vroeg me af of misschien hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Mijn vermoeden is dat er met het tweaken / optimaliseren van samba al wel wat bereikt kan worden maar ik weet dus niet zeker of dit het probleem is.
Config:
Client
P4-2,66 ghz
1,5gig ram
intel pro1000 gt netwerkkaart pci
Server
p4d-3ghz
1gig ram
2 x intel pro1000 pt pci-e
6*500gig wd schijven in raid 6
areca 1120 (8 poorts pci-x)
Linux 2.6.17 kernel
Samba
smb.conf
Het capturen naar de lokale schijf gaat perfect en ook zonder hoge cpu load. Daarnaast als er gecaptured word naar het netwerk is de netwerk load ook maar max 3% van een gbit. Het netwerk haalt wel 50mb/sec dus daar ligt het niet aan.
Adobe heeft ook geen gedropped frames weer echter als je hem afspeelt zie je er zat.
[edit]
Als ik verschillende groottes jumbo frames probeer gaat de snelheid van gemiddeld 30mb/sec terug naar 15mb/sec
Iemand ideeen wat er te tweaken valt aan deze samba config voor capturing? Ook google en de search helpen niet echt verder met dit probleem
Alvast bedankt!
Ik heb hier het volgende probleem:
Capturen van video met een Matrox rtx100 en adobe premiere pro 2.0 naar een samba share op een server hier geeft erg veel gedropped frames
Op de forums van matrox hebben veel mensen dit probleem en sommige is het wel gelukt maar zonder ook maar aan te geven hoe ze dat gedaan hebben. Ik vroeg me af of misschien hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Mijn vermoeden is dat er met het tweaken / optimaliseren van samba al wel wat bereikt kan worden maar ik weet dus niet zeker of dit het probleem is.
Config:
Client
P4-2,66 ghz
1,5gig ram
intel pro1000 gt netwerkkaart pci
Server
p4d-3ghz
1gig ram
2 x intel pro1000 pt pci-e
6*500gig wd schijven in raid 6
areca 1120 (8 poorts pci-x)
Linux 2.6.17 kernel
Samba
smb.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| [global] workgroup = video server string = %h server (Samba %v) dns proxy = no os level = 65 domain master = yes preferred master = yes syslog = 0 panic action = /usr/share/samba/panic-action %d security = user encrypt passwords = true passdb backend = tdbsam obey pam restrictions = yes invalid users = root passwd program = /usr/bin/passwd %u passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *password\supdated\ssuccessfully* . ; pam password change = no load printers = yes printing = bsd printcap name = /etc/printcap printing = cups printcap name = cups printer admin = @bedrijf socket options = TCP_NODELAY SO_SNDBUF=24576 SO_RCVBUF=24576 max xmit = 65535 [data] browsable = no comment = share writable = yes create mask = 0775 directory mask = 0775 path = /data/data guest ok = no public = no |
Het capturen naar de lokale schijf gaat perfect en ook zonder hoge cpu load. Daarnaast als er gecaptured word naar het netwerk is de netwerk load ook maar max 3% van een gbit. Het netwerk haalt wel 50mb/sec dus daar ligt het niet aan.
Adobe heeft ook geen gedropped frames weer echter als je hem afspeelt zie je er zat.
[edit]
Als ik verschillende groottes jumbo frames probeer gaat de snelheid van gemiddeld 30mb/sec terug naar 15mb/sec
Iemand ideeen wat er te tweaken valt aan deze samba config voor capturing? Ook google en de search helpen niet echt verder met dit probleem
Alvast bedankt!