Toon posts:

Samenstellen middle-range systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt een nieuw systeem samen te stellen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Het budget isongeveer 1200 euro(mag wel iets meer worden maar geen honderden euro's..)

Het systeem moet dienen voor het gewone schoolwerk (word, internet...), maar ook om wat games te draaien(de nieuwste games op de hoogste resoluties draaien is geen prioriteit, meestal speel ik toch enkel manager spelletjes en af en toe een race spel...

Ik heb al zelf wat opzoekingswerk gedaan en heb besloten om een amd systeem samen te stellen en dit bij forcom(België).

Hieronder mijn (voorlopige) keuze met mijn argumenten:

Case: Chieftec Medium Tower CX-01 Silver USB/Firewire:
een degelijke case zonder veel franjes.

Voeding: Hiper PS580K-EU PSU 580W Type-K Black:
ik zal nooit overclocken dus deze zal ook wel volstaan.

Dvd-writer: NEC 18X12x DVD -/+rw Dual Layer ND7170 Black

Processor: AMD 4200+ X2 64bit Dual-core Processor Boxed AM2
meeste waar voor mn geld, de 'hogere' versies kosten direct een smak geld meer.

Mobo: Asus M2N-E
mobo zonder franjes maar zou zijn werk moeten doen.

Geheugen: 2* Twinmos DDR2 1024MB 667MHz

Videokaart: Sparkle Nvidia 7950GT 512MB DVI(2) HDTV DDR3
lijkt me deftige videokaart aan een redelijke prijs

Hd: Seagate 160GB Sata II Barracuda 7200rpm 8MB

Monitor: Samsung 720N TFT silver/Slimline 8ms
deze zou ik echter aan mijn oude pc hangen en mijn crt aan mijn nieuwe, ik verwacht van deze tft gewoon een deftige kwaliteit, 'flitsende' spelletjes zullen hierop niet gespeeld worden.

Totaal voorlopig kostplaatje op www.forcom.be: 1352euro.

Als er bemerkingen zijn of alternatieven: laat jullie gaan!

Verwijderd

Als ik jou was zal ik toch overwegen om een Intel conroe te nemen. Deze is niet veel duurder maar tog weer een stuk sneller!

Verwijderd

Topicstarter
Welke processor stel je dan voor? (heb het echt moeilijk om de verschillende processors te vergelijken... en aan multitasking doe ik nu ook niet echt veel)

Verwijderd

Als ik de prijsen zo vergelijk zal ik voor de E6300 gaan of de E6400, bijde zijn beter dan de AMD 4200+.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:09
Over de processor: De Intel Core 2 Duo E6600 (één van de Conroe's) heeft een goede prijs/kwaliteit-verhouding, maar is toch nog 300 euro. De E6400 is ongeveer 210 euro, dus voor een Midrange systeem erg geschikt denk ik. De E6400 is sneller dan de meeste AMD X2's, maar niet zo snel als de E6600 natuurlijk. Voor meer informatie over de snelheden van de Core 2 Duo's en de AMD X2's zou je even wat reviews en benchmarks moeten doorlezen. De meeste Tweakers hier gaan de laatste maanden duidelijk voor Core 2 Duo, het schijnt echt sneller en goedkoper te zijn dan AMD op het moment. Bij een andere processor hoort natuurlijk ook een ander moederbord trouwens.

Verder een leuk systeem. De voeding is meer dan voldoende, je hebt volgens mij ook wel genoeg aan 450 watt, dat scheelt misschien nog een paar tientjes. Goede videokaart ook, maar is die al uit?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zeker voor de E6400 gaan. Beste prijs/kwaliteitverhouding voor jou budget imo. Voeding is een beetje overkill, 450W is zát. Als videokaart zou ik een 7900GTO nemen. Betere prestaties, en een geweldig overklokpotentiaal. Ook al ben je geen overklokker, met deze kaart is het erg makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast hartelijk bedankt voor de fijne reacties. Morgen zal ik mijn systeem eens herbekijken en een intel variant posten. Nu heb ik daarvoor jammer genoeg de tijd niet.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog vlug een intel systeem bij mekaar gezocht:

Case: Chieftec Medium Tower CX-01 Silver USB/Firewire:
een degelijke case zonder veel franjes.

Voeding: Coolermaster voeding ATX, 450W + Power Consumption indicator.
Heb ik veranderd ten opzichte van het vorig systeem, is deze voeding voldoende?

Dvd-writer: NEC 18X12x DVD -/+rw Dual Layer ND7170 Black

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz 4MB Boxed
Volgens de computergoden hier aanwezig de betere koop ;)

Mobo: Asus P5LD2-VM v.II bulk
Hier zijn meerdere opties mogelijk, minieme verschillen tussen de plankjes mijn insziens...

Geheugen: 2* Twinmos DDR2 1024MB 667MHz

Videokaart: Sparkle Nvidia 7950GT 512MB DVI(2) HDTV DDR3
lijkt me deftige videokaart aan een redelijke prijs

Hd: Seagate 160GB Sata II Barracuda 7200rpm 8MB

Monitor: Samsung 720N TFT silver/Slimline 8ms
deze zou ik echter aan mijn oude pc hangen en mijn crt aan mijn nieuwe, ik verwacht van deze tft gewoon een deftige kwaliteit, 'flitsende' spelletjes zullen hierop niet gespeeld worden.

=> ik heb dus enerzijds bespaard op de voeding en anderzijds geopteerd voor een duurdere intel processor...

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02 22:13
Ik kan me nog iets herinneren van dat Asus en Twinmos niet goed samengaan. Staat als het goed is ook in de FAQ. Dus: of ander moederbord, of ander geheugen.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Alsjeblieft dump die Hiper :r Ik heb hem zelf ook in handen gehad maar snel weer weg gedaan. Het ziet er heel leuk uit, dat wel, maar er zitten ernstige nadelen aan dat ding. De voedingslijnen zijn wel redelijk stabiel dat is eigenlijk het enigste positieve buiten het uiterlijk. Het ding maakt echter een ontzettende rotherrie door slechte lagers en een compleet verkeerd ontwerp. De 80mm fan draait nl wel wat meer rpm dan de 120mm maar nog steeds te weinig waardoor er een overdruk onstaat. De warme lucht gaat dus weer terug in je kast.

De efficiëntie is ook een stuk minder dan je van een goede voeding mag verwachten: maar 60-75% :/

Oftwel kies een andere voeding zoals een Zalman ZM460-APS. Die heeft alle bovengenoemde dingen wel voor elkaar.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb die Hiper PS580K-EU PSU 580W Type-K Black in mijn zusje pc gezet die gebouwd is op stilte en goeie koeling, alleen als je de voeding ondersteboven houdt hoor je de lagers ratelen. Wanneer je gewoon op de goeie manier de 12cm fan beneden houdt is die fluisterstil. Alleen als ik mijn oren erop leg hoor ik wat wind.

Overal zijn er positieve reviews van Hiper voedingen zoals deze: http://www.extremeoverclo...s/Hiper_TypeR_580W_1.html
en userreacties bij newegg.com

@The_nv40_man Welk model van de Hiper heb je gehad?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
waarom ga je een tft kopen om deze aan je oude pc te hangen?
Volgens mij zijn de meeste tft's van nu toch wel beter, dan wel gelijkwaardig aan oude crt-monitors.
Het is niet meer zoals een paar jaar terug dat die dingen te traag waren voor games.
Plus het feit dat tft's voor andere zaken veel beter voor je ogen zijn (internet/office-werk).

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:42:
waarom ga je een tft kopen om deze aan je oude pc te hangen?
Volgens mij zijn de meeste tft's van nu toch wel beter, dan wel gelijkwaardig aan oude crt-monitors.
Het is niet meer zoals een paar jaar terug dat die dingen te traag waren voor games.
Plus het feit dat tft's voor andere zaken veel beter voor je ogen zijn (internet/office-werk).
Ik studeer in Gent(België) en heb daar een kamer. Maar mijn bureau daar is niet van die aard dat ik er makkelijk een diepe crt kan plaatsen. Ik zou mijn oude pc dus daar plaatsen. Mijn oud crt scherm was trouwens een kanjer in zijn tijd en voldoet nog ruimschoots voor mij.

Kan er mij trouwens iemand duidelijkheid brengen over de compatibiliteit van het twinmos geheugen en het asus moederbord, want ik vind er niks over terug.

Verwijderd

The_nv40_man schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:07:
Alsjeblieft dump die Hiper :r Ik heb hem zelf ook in handen gehad maar snel weer weg gedaan. Het ziet er heel leuk uit, dat wel, maar er zitten ernstige nadelen aan dat ding. De voedingslijnen zijn wel redelijk stabiel dat is eigenlijk het enigste positieve buiten het uiterlijk. Het ding maakt echter een ontzettende rotherrie door slechte lagers en een compleet verkeerd ontwerp. De 80mm fan draait nl wel wat meer rpm dan de 120mm maar nog steeds te weinig waardoor er een overdruk onstaat. De warme lucht gaat dus weer terug in je kast.

De efficiëntie is ook een stuk minder dan je van een goede voeding mag verwachten: maar 60-75% :/

Oftwel kies een andere voeding zoals een Zalman ZM460-APS. Die heeft alle bovengenoemde dingen wel voor elkaar.
Ik ben het echt 50% met je eens. Wat een k*t voeding standaard zeg. Stil is hij niet te noemen, dankzij de 80mm fan. Zelf heb ik hem gemod met zalman koelertjes en nu is hij wel stil.

Qua voedingslijnen heb ik namelijk geen problemen, ik heb hem ondervonden als ongelovelijke stabiele voeding. Waar mijn Antec neoHE het niet meer aankon, kan deze het wel aan ;).

Als je dus een sterke voeding wil, is dit een goeie keus. Ook als je een kast met een raampje hebt ;).
Succes met je keuzes!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij iets kan vertellen over de al dan niet compatibiliteit van het twinmos geheugen en het asus moederbord? Ik vond er niets over terug in de faq's(wel in combinatie met een amd processor). Zijn er anders nog dingen die ik vergeten ben? (extra fans ofzo, normaal gezien moet alles erin zitten denk ik voor normaal gebruik denk ik)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 22:55 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb precies die voeding gehad... En ik ben nu met echte stilte bezig, bijna passief stil, dus nog beyond zalman @ low stil.. En daarin past de Hiper absoluut niet. (In een normaal stil systeem ook niet trouwens) op de allerstilste stand (voeding buiten de kast, net opgestart) is het geluidsniveau acceptabel maar niet meer dan dat. Maar ingebouwd en onder enige belasting komen toch die design fouten naar boven. Wat resulteerd in een behoorlijke herrie. In een systeem hier gehad (AMD Athlon 64 3000+ @ 2,6, 1024 MB DDR 460, Sapphire x850XT) en het systeem was vanuit een andere kamer te horen. Voeding vervangen door een Seasonic en bijna geen geluid meer te horen....

Bovendien zijn er vele betere voedingen te krijgen voor een vergelijkbare prijs. Bijvoorbeeld Seasonic.

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik ben bijna rond (eindelijk) met het samenstellen. Ik twijfel nog aan het geheugen en aan mijn videokaart.

Geheugen: Kan er mij iemand iets zeggen over het merk Elixir (als de latjes gewoon hun werk doen volstaat het voor mij, overclocken zal nooit de bedoeling zijn).

Grafische kaart: Sparkle NVidia 7900GT 512MB DDR3 HDTV/DVI € 269
Gigabyte 7600GS 512MB Tv/DVI-I/HDTV € 139.95
Sparkle Nvidia 7900GS 256MB DDR3 HDTV/DVI € 199
Vooral de gigabyte kaart(reviews zijn wel ok) lijkt me intressant omdat, ik verwacht geen extreme prestaties van mn grafische kaart, gewoon dat ik mn games netjes kan draaien op een redelijke resolutie en 269€ voor die 512 mb kaart van Sparkle is wel heel erg duur...
Als er iemand ervaringen of ideeën heeft over deze zaken: fire on ;).

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Als je bij die 7600GS die jij interessant vind, nog 5 euro bijlegt, heb je een 7600GT

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maarten-NForce schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:57:
Als je bij die 7600GS die jij interessant vind, nog 5 euro bijlegt, heb je een 7600GT
Is dat dan geen 256 mb kaart?

Verwijderd

klein beetje offtopic, als je in Forcom Gent zou bestellen, stuur je lijstje dan ook eens door naar allinonesystems, die zit ook in Gent, is iets goedkoper en die mens weet tenminste wat hij verkoopt. Vorige keer in Forcom wist die mens niet wat het verschil was tussen een athlon64 en een x2 :o.

Verwijderd

Topicstarter
@athmozz: forcom blijkt toch nog goedkoper (zou ook graag ergens anders bestellen, maar ik wil het in de regio west- of oost vlaanderen houden en ze moeten ook een 'vaste' winkel(geeft me veiliger gevoel, mss dom van mij) hebben)

Verwijderd

Geheugen Elixir zegt me niet veel. Google er ff op of het betrouwbare reepjes zijn. PQI is ook zo'n no no merk. Je zou zeggen wat kan er mis gaan, maar er zijn veel reepjes die het gewoon niet doen.

Videokaart is kwestie van hoeveel budget heb je. Qua prijs/kwaliteit is de MSI 7900GTO echt de beste op dit moment. Die klok je zonder enige kennis zo naar GTX. Geen extra koeling nodig, niks...zit allemaal al GTX spul op, dus gewoon omhoog gooien. Maargoed, dan hebben we het over 235 euro ongeveer. Dus kwestie van budget. Maar als je het in het begin al hebt over de 7950GT dan zie ik dat probleem niet en zou ik echt voor de GTO gaan.

Proc E6300 of E6400 voldoen wel.

Voeding, ga voor de Zalman ZM460-APS. Hijs betaalbaar, presteert erg goed en ongelovelijk stil. Ik heb em zelf ook. Eerder genoemde Seasonic is ook super, alleen over het algemeen wat duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Over het elixir geheugen vind ik niet zo heel veel terug. Algemene trend is dat het goed geheugen is als je het gebruikt voor non-overclocking doeleinden, maar ik had dit graag hier bevestigd gezien. Reden waarom ik minder hard van stapel loop qua grafische kaarten is omdat ik vrees dat eens de dx10 kaarten uit zijn ik geen enkel nieuw spel meer zal kunnen draaien (of is deze vrees onterecht?). Qua voeding zou ik gaan voor de aopen qf50d met de standaard ingebouwde voeding van 350w. Dit lijkt me wel voldoende voor normaal gebruik van deze computer.

Verwijderd

Ik heb laatst een artikel gelezen over DX10, maar kan het ff niet meer vinden. Je hoeft niet te vrezen dat je spellen niet meer kunt spelen. Daar gaat nog wel wat tijd overheen en is dus meer ik wil een DX10 kaart om te pimpen dan noodzaak.

Verwijderd

Topicstarter
Volledige round-up voor mijn nieuw systeem met een budget van ongeveer 1300€:

Case: AOpen QF50D ATX Black/Silver 350W (55.9€)
=>alle reviews bewieroken deze case voor zijn prijs-kwaliteit verhouding en de voeding lijkt me wel voldoende om dit systeem van stroom te voorzien.

Mobo: Asus P5LD2-VM v.II (109.95€)
=>degelijk moederbord, zonder veel franjes. Daar ik toch niet zal overclocken of dergelijke lijkt dit mobo wel te volstaan.

Geheugen: Elixir DDR2 1024MB 667MHz (239.9€, dit is de prijs voor twee stuks, dus twee gig in totaal)
=>1 vd 2 vraagtekens in mijn configuratie. Het prijsverschil is merkelijk tov de bekendere merken en uit wat ik fragmentarisch heb gegoogled lijkt dit geheugen goed te zijn als je maar niet wil overclocken.

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz 4MB Boxed (309.95€)
=>krachtige cpu, beste koop tot nu toe volgens de meesten hier.

Hard Disk: Seagate 160GB Sata II Barracuda 7200rpm 8MB (53.9€)
=>160GB is ruim voldoende voor mij.

DVD writer: NEC 18X12x DVD -/+rw Dual Layer ND7170 Black (36.95€)
=>zal wel doen wat hij moet doen, dvd's afspelen en branden.

Monitor: Samsung 720N TFT silver/Slimline 8ms (189.95€)
=> deze monitor hang ik aan mijn oude pc, als hij gewoon rustig beeld levert om te internetten en papers te schrijven volstaat dit ruimschoots.

Grafische kaart: Sparkle NVidia 7900GT 512MB DDR3 HDTV/DVI (269€)
=>het tweede grote vraagstuk, ik heb mijn twijfels om nu al fors te investeren in een graca met de dx10 generatie die op til is. Als er mij iemand een goedkoper alternatief kan aanraden dan zou dit zeer welkom zijn.

Totale prijs: 1265.5€+62€ assemblage kosten= 1327.5€.. Prijzen bij www.forcom.be (België)

Waarvoor dient m'n computer?
In de eerste plaats voor het gewone studiewerk(word, internet,...), maar ik speel ook graag een game al ben ik geen freak. Als ik dus nog twee of drie jaar football manager kan spelen en nu en dan eens een ander action of race game ben ik al tevreden. Voor mij is het niet nodig dat de action games in de hoogste resolutie en met alle opties open moeten gedraaid worden.
Ik wil dus maw voor mijn 1300€ budget zoveel mogelijk 'computer' kopen zonder halsbrekende overclock ambities te koesteren.

Waar heb ik nog vragen over?
-Is m'n voeding voldoende voor dit systeem (350w AOpen)?
-Is het Elixir geheugen goed voor normaal gebruik?
-Jullie visie over de grafische kaarten en zeker met betrekking tot de opkomende generatie dx10 kaarten(zal ik de games die uitkomen na de lancering van de dx10 kaarten ook nog kunnen spelen)

Off-topic slot:
Mijn vorige pc-boer(woonde hier niet ver vandaan) is verhuisd naar het buitenland en heeft zijn shop gesloten, dus moet ik voor de eerste keer ergens anders kijken. Ik sta wat pessimistisch tov computers opsturen enzo (wat als hij niet functioneert als ik hem krijg...) en daarom zou ik naar Forcom gaan te Gent(ik ben zelf van West-Vlaanderen te België dus dat is wel te doen). Als jullie menen dat het wel degelijk de moeite loont om ergens anders nog te kijken (buitenland ofzo) en waar ik mss nog goedkoper zal gediend zijn, laat het dan gerust weten :P .

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 10:44
Forcom heeft een noname 450W voeding voor een 21euro. Deze is met een 12cm fan stil en trekt mijn e6400/2gb/1hdd/x1900xt prima

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De voeding lijkt me echt aan de zwakke kant, is op het randje. 350W met een 7900 grafische kaart is echt teveel risico. Ik zou zelf een kast zonder voeding nemen, en dan een aparte sterke en stille voeding aanschaffen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je kan ook een X1900XT van Sapphire nemen (4launch, 240 euro).

Die is beter dan de 7900GT, en nog goedkoper ook!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zoutvat schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:21:
Forcom heeft een noname 450W voeding voor een 21euro. Deze is met een 12cm fan stil en trekt mijn e6400/2gb/1hdd/x1900xt prima
Echt niet normaal dat je zo'n voeding hebt zeg :X

Betaal je honderden euro's voor je hardware neem je zo'n cheapo voeding 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dan maar een zwaardere voeding kiezen. Is 400W voldoende?
Kan er mij iemand iets meer zeggen over het Elixir memory en/of over het nut van nu een prijzige 512mb grafische kaart te kopen als de dx10 generatie al om de hoek komt loeren...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 18:35 ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:11:

Waar heb ik nog vragen over?
-Is m'n voeding voldoende voor dit systeem (350w AOpen)?
-Is het Elixir geheugen goed voor normaal gebruik?
-Jullie visie over de grafische kaarten en zeker met betrekking tot de opkomende generatie dx10 kaarten(zal ik de games die uitkomen na de lancering van de dx10 kaarten ook nog kunnen spelen)
Je zou beter een andere voeding kunnen nemen. Zoals een Tagan 480 watt of een Neo HE Power 500 Watt, want Aopen is niet een goed merk.

De E6400 nemen ipv E6600, scheelt toch weer 90 euro en je heb net zelf gezegt dat je toch niet gaat overclocken en die 4 MB Cache is misschien maar 5 % performance winst.

De 7900GTO ipv 7900GT

7900GTO is beter, en tevens goedkoper. Zo bespaar je extra geld voor wat beter geheugen

2 x 1 Gb Corsair PC6400 CL5 ipv Elixxer PC 5300

De aankomende spellen zou je nog kunnen spelen, maar niet meer op eye candy, en het lijkt me sterk dat ze het alleen voor DX10 kaarten gaan uitbrengen. Ongeveer over een jaar zijn de DX10 kaarten en alles allemaal een beetje op gang. DX10 is tevens hardwarematig.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
robvanderaart schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:55:
[...]

Je zou beter een andere voeding kunnen nemen. Zoals een Tagan 480 watt of een Neo HE Power 500 Watt, want Aopen is niet een goed merk.
Onderbouwing? Aopen staat toch wel aangemerkt als A-merk hoor.
De E6400 nemen ipv E6600, scheelt toch weer 90 euro en je heb net zelf gezegt dat je toch niet gaat overclocken en die 4 MB Cache is misschien maar 5 % performance winst.
+
2 x 1 Gb Corsair PC6400 CL5 ipv Elixxer PC 5300
Die snap ik even niet. Als hij niet gaat overklokken is PC6400 geheugen ook een beetje overbodig.

• robvanderaart
AOpen als een A-merk ? Laat me niet lachen.

PC6400 / PC5300 maakt niet zoveel uit nee, maar gaf het alleen als voorbeeld en ik heb het geheugen zelf ook en ben er tevreden over :)

Dit geheugen zou je bijvoorbeeld ook kunnen nemen:

http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=018363

[ Voor 32% gewijzigd door robvanderaart op 29-10-2006 00:13 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Ben er voor alles uit behalve mijn geheugen.
Het kingston geheugen met een CL van 5(@667mhz) is veel goedkoper, maar zal deze latency mijn computer niet veel trager maken?

Verwijderd

Neem gewoon PC5300 of PC4200 A-Merk als je niet gaat overclocken. Gewoon welke het goedkoopste is. Qua performance zul je het echt niet merken. Overclocken is leuk, maar als je het niet doet weggegooid geld imo om PC6400 te nemen.

Qua Graka ... De GTO...

E6400 zou ik ook doen idd. Scheelt je 90 euro en qua performance verschil zo klein dat je het waarschijnlijk toch niet merkt, tenzij je er miss 2 naast elkaar zet.

Die NeoHE voeding is prima, net als de Zalman en Seasonic zoals eerder genoemd. Stil en goed en niet het onderdeel waar je op moet bezuinigen.

Verwijderd

Topicstarter
@Xs4u: dank voor je uitleg, maar wat bedoel je precies met pc5300 of pc4200? Valt het kingston geheugen @667mhz met een latency van 5 daaronder? Want bij de beschrijvingen van het geheugen vind ik nergens iets in de aard van pcxxxx...

• robvanderaart
PC4200 draait @ 533 mhz. PC5300 draait @ 667 mhz. Is totaal ander geheugen, heeft je latency niks mee te maken. CL5 is goed als je toch niet overclockt en het verschil qua PC4200 en PC5300 is te verwaarlozen.

• Maarten-NForce
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@Bakman85, jawel met 256 mb,

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:00:
Ben er voor alles uit behalve mijn geheugen.
Het kingston geheugen met een CL van 5(@667mhz) is veel goedkoper, maar zal deze latency mijn computer niet veel trager maken?
Prima dus 8)
Pagina: 1