Toon posts:

laptop en ingebouwd netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn travelmate 4101wlmi zit een ingebouwd draadloos netwerkkaart van het type intel pro/wireless 2200bg. Nu werkt deze onder windows maar t/m kanaal 11. Is er een mogelijkheid om dit te veranderen met een of andere patch? Onder linux zie ik bijv. wel een netwerk op kanaal 13. Ik heb dus ook het gevoel dat de drivers het gewoonweg niet toelaten.

Heb ik hetzelfde probleem als ik een ander acer zou kopen? Hoe zit het met andere merken laptops met ingebouwde draadloos netwerkkaart?

Zelf kan ik de instellingen van de router niet aanpassen. Ik moet het dus doen met kanaal 13 hoe erg ik dat ook vind!

Bedankt alvast voor de reacties.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je netwerkkaart gebruikt normaal gezien maar een kanaal - en je kan zelf bepalen welk. Heb je een beter bereik op kanaal 12 en 13?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24
Probeer eens de nieuwe drivers op de Intel website. Kanaal 12 en 13 zou beschikbaar moeten zijn. Ik heb zelf de Pro Wireless 2100 en daar is het gewoon te selecteren.

Alleen in de VS hebben ze geloof ik geen kannal 12 en 13 dus tenzij je je laptop daar gekocht hebt....

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zelf het kanaal waarop het netwerk zit niet wijzigen, anders had ik het al lang gedaan.

Ook heb ik al eens de nieuwste drivers gedownload en geprobeerd. Dat hielp ook niet. Misschien moet ik het nog maar eens proberen met de nieuwste drivers. Ik heb mijn laptop gewoon in nederland gekocht.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24
Gebruik je de Windows Zero Config tool om al je settings te doen? Probeer je verbinding anders met je Pro-set tools te beheren.

Verwijderd

Topicstarter
Polster schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:05:
Gebruik je de Windows Zero Config tool om al je settings te doen? Probeer je verbinding anders met je Pro-set tools te beheren.
Beide mogelijkheden werken niet. Op de een of andere manier kunnen de kanalen 12 & 13 niet worden gebruikt.
Pagina: 1