[XP] Extreem traag afsluiten*

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Dag Mensen,

Sinds een week of twee heb ik om een onverklaarbare reden het probleem dat windows XP enorm traag afsluit (stopwatch gemiddeld 5.30 minuten).

Wat heb ik zoal geprobeerd:

Natuurlijk lopen googlen: Pc sluit langzaam af - Xp sluit langzaam af - slowly shutdown etc ect.
Voor het afsluiten alle programma's die ik kon afsluiten via taakbeheer.
Gescant of eventueel virus/spyware.

Ook heb ik onlangs geen driver's o.i.d geinstalleerd, alleen de automatische updates van microsoft.

Helaas mag dit hierboven staande geen van allen baten.

Misschien dat jullie een idee hebben?

Spec:

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
AMD Sempron, 2000 MHz 3000+
768 Ram
RADEON 9250 (128 MB)

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-03 16:56

Crakie

I want my board back, Lance

Ik heb hetzelfde gehad op mijn notebook, al was het niet zo extreem als bij jou. Ik heb toen met een of ander tweak-programmatje (kan echt de naam niet meer herinneren) de tijd dat Windows wacht op een niet-reagerende applicatie op een seconde gezet. Dat hielp wel redelijk.

Het probleem was uiteindelijk helemaal verholpen met een herinstallatie, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al wel bedacht.

Edit: wat gebeurt er trouwens als je hem toch gewoon na 30 seconden uitzet? Boot je dan naar het menu, of een normale boot?

[ Voor 13% gewijzigd door Crakie op 21-10-2006 17:03 ]

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Dit gaat over Microsoft Windows XP 'Home Edition', derhalve past het beter in Windows Clients.

Aldus Windows Clients - Policy zal ik sfj de titel aanpassen naar: [XP] Extreem traag afsluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 22-10-2006 14:56 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kijk hier eens.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 08:38
Ik heb hier, sinds dat ik mijn nieuwe Raptor heb aangesloten, ook last van. Hij staat dan gewoon stil in de windowsomgeving, en je kan niets meer doen. Zelfs taakbeheer werkt niet. Ik wacht er ook al niet meer op, en sluit mijn PC zo af, wat natuurlijk erg slecht is.

Ik zal, als ik thuiskom, de bovenstaande patches proberen.

Update:

Nee, heeft niet geholpen.

Ik heb ook de registerywaardes in het Register veranderd, maar dat helpt ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Jassy op 22-10-2006 15:59 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Jassy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:47:
Ik heb hier, sinds dat ik mijn nieuwe Raptor heb aangesloten, ook last van. Hij staat dan gewoon stil in de windowsomgeving, en je kan niets meer doen. Zelfs taakbeheer werkt niet. Ik wacht er ook al niet meer op, en sluit mijn PC zo af, wat natuurlijk erg slecht is.

Ik zal, als ik thuiskom, de bovenstaande patches proberen.

Update:

Nee, heeft niet geholpen.

Ik heb ook de registerywaardes in het Register veranderd, maar dat helpt ook niet.
Helaas geldt dit ook voor mij :(

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 08:38
Leuk, ik heb er nu geen last meer van! :)

Wat heb ik in de tussentijd gedaan?

Ik heb gister Autopatcher XP gedownload en geinstalleerd met alle belangrijke patches en een serie tweaks. Ik ervaar nu ineens dat hij wel weer normaal afsluit.

Ik vermoed dat er een patch in dit pakket zit. Google kan je er aan helpen! :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Pagina: 1