[Probleem] ATI 6.9 Laden Textures X1900GT Rev.2

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds paar weken heb ik een nieuwe videokaart. De Sapphire X1900GT Rev.2. De eerste weken heb ik gezellig kunnen gamen zonder problemen.

Maar nu heb ik het volgende probleem:

- Het laden van 2D textures bij Call of Duty 2 (versie 1.3) mislukt na een minuutje spelen. Voordat het spel vastloopt krijg ik zwarte blokjes in het scherm. Bijvoorbeeld ik zie geen wit-granade texture maar een zwart blokje.
- Ook een raar probleem bij CompanyofHeroes gehad, maar laten we focussen op Call of Duty 2 want dit is toch een stabiel bewezen spel. Of niet?

Mijn systeem specs zijn onder dit bericht te vinden. Alles draait op stock speed en niets is overgeclocked.

Eerst dacht ik aan een software probleem, dus alle driver geuninstalleerd en daarna begonnen met ULi driver en daarna ATI drivers. > Geen effect.

Daarna veel de PC laten stressen. Ook een memtest86 met opstart DVD. Ik vond geen problemen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/stress2.JPG
http://home.planet.nl/~groo3104/stress.JPG
http://home.planet.nl/~groo3104/stress3.JPG

Daarna heel windows opnieuw geinstalleerd > Geen effect.

Andere drivers geprobeert. Dus 6.5 en 6.7 geprobeert, maar deze draait bezonder langzaam tov 6.8 en 6.9. Maar zie dan geen zwarte blokjes (hoewel niet lang gespeeld). Ik heb ook gelezen dat 6.8 een improvement kreeg voor OpenGL, dus dat kan een verklaring zijn. Maar 6.8 heeft dus hetzelfde probleem.

Daarna met een huisgenoot het werkgeheugen (1GB, PC3200) verwisseld. > Geen effect.

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist tijdens het opstarten van Call of Duty las ik dit:

DirectX reports 512 MB of video memory and 438 MB of available texture memory.

Maar mijn videokaart heeft maar 256mb geheugen? Kan hier een fout liggen of wordt het het werkgeheugen bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CoD2 is sowieso niks geen OpenGL, das keiharde Directx 9 jongen ;)

Wel grappig dat er 512MB aan geheugen wordt weergegeven, wellicht kan je even op de kaart kijken hoeveel grote vierkante blokjes je telt (dat zijn de geheugenchips), zijn het er vier dan heb je 256 en bij acht heb je 512 volgens mij... Wellicht moet je een paar daagjes wachten op Catalyst 6.10, te halen van de ATi-site, komt binnen nu en een paar dagen uit :)

Oh ja, en graag niet topicschoppen binnen 24 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb volgend probleem met mijn ATI Radeon X1600.
Mijn versie van het catalyst center is v6.3 en dus reeds een tijdje verouderd. Ik heb deze laptop echter maar van in de zomervakantie. Ik heb geprobeerd catalyst center v6.9 te installeren, maar krijg een foutmelding: "INF error video driver not found. Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup."
Ik durf de huidige drivers niet verwijderen, zie dat ik er geen meer kan op installeren.
Ik wil deze update doen omdat ik graag flight simulator X zou willen draaien.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Pjottr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:32:
Hallo,
Ik heb volgend probleem met mijn ATI Radeon X1600.
Mijn versie van het catalyst center is v6.3 en dus reeds een tijdje verouderd. Ik heb deze laptop echter maar van in de zomervakantie. Ik heb geprobeerd catalyst center v6.9 te installeren, maar krijg een foutmelding: "INF error video driver not found. Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup."
Ik durf de huidige drivers niet verwijderen, zie dat ik er geen meer kan op installeren.
Ik wil deze update doen omdat ik graag flight simulator X zou willen draaien.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Pjottr
beetje verkeerd topic denk ik.... Maar je zou inprincipe toch gewoon de oude drivers eraf kunnen gooien en nieuwe moeten installeren (download de nieuwste driver anders nog een keer en kijk wat deze dan zegt (of een iets oudere, misschien is die driver wel niet helemaal compleet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van ATI 6.10 blijft het probleem aanwezig. :(

Niemand anders ook dit probleem? Of een oplossing?

Kan ik in CoD2 niet de videomemory of texturememory forceren naar een bepaalde waarde? Dan kan ik kijken of het probleem is opgelost.

Anders moet dit videokaartje maar eens op RMA, want als ik de enige ben zal het wel geen driver/software fout zijn.

Maar iemand met een x1900gt rev.2 die wil kijken of hij ook problemen met CoD2 heeft? even installeren > starten en console openen > kijken naar: DirectX report...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
<LittleTeun>
Laat ik het toch melden voor diegene die ook met het probleem zitten. Met de nieuwste ATI 6.11 drivers lijkt het probleem verholpen te zijn.
</LittleTeun>
Pagina: 1