Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ja de mijne ook niet, best wel klote. HELP MIJN AUTO START NIET... klote voor je maar veel kan je er niet mee op basis van die info. Helpen mee roepen zou wel kunnen maar meer zit er niet in.Zodra ik de sleutel omdraai, start de auto niet.
Het stotteren tijdens hard acceleren zou kunnen duiden op een probleem bij de onsteking. De bougies en de bougiekabels hebben dan een te grote parasitaire capaciteit waardoor er energie verloren gaat.
[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 21-10-2006 12:58 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb ook wel gehad met mijn auto dat ie "niet wou starten", meerdere keren zelfs:
- kabel startmotor doorgerot, als de boel op een dood punt zat kon de startmotor niet voldoende stroom krijgen om te gaan draaien
- gloeispiralen kapot of temperatuurzender kapot waardoor motor koud is bij starten -> zwengelen tot en met maar geen start
- gloeizekering kapot: zelfde als punt 2.
Alle keren startte de auto gewoon niet, maar als je even verder nadenkt is zoiets roepen hetzelfde als zeggen dat je computer niet opstart omdat er een diskette in de floppydrive zit en je een monteur laat komen om die floppy er ff uit te trekken terwijl er duidelijk op het scherm staat wat je moet doen (meegemaakt helaas
Na een nacht te hebben stilgestaan of na een paar uur te hebben stilgestaan, start de motor vlekkeloos binnen 2 tellen.
Maar stel; Ik stop ergens om bijv. te tanken of ik zet om andere redenen de motor even uit, dan start ie meteen daarna pas na de 2e of 3e keer proberen.
Net zoals gisteren;
Ik rij een half uur, ik ga tanken, en daarna start de motor niet in de eerste poging. Ook niet als ik het gaspedaal vol intrap.
Pas na de 2e keer proberen start de motor wel.
De auto heeft voordat ik hem kocht een tijd stilgestaan.
De accu is doorgemeten, en deze is perfect.
Er zat iets vocht in de verdeelkap. Dit is ingespoten met een soort WD40.
Maar het 'probleem' houdt aan.
Ik neem het de auto niet zozeer kwalijk, ik bedoel; het is al een beestje van 16 jaar oud, maar toch. Ik vraag me dus ook af waar de storing vandaan komt...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik heb met mijn oude Golf 3 diesel sinds ik dat ding heb (306.000km op de teller toen) altijd al een slechte warme start gehad. Koud starten, zelfs met een accu die 2 dagen radiospelen gehad heeft, 1 tik en lopen. Warm starten is echt 4x de startmotor laten slaan voordat de motor een keer gaat draaien. Overigens was het voordat ik de startmotor verving bij de warme start een stuk erger, maar in principe zou die oude het ook nog goed gedaan hebben als het kabeltje tussen startrelais en feitelijke startmotor niet doorgerot was en niet meer te repareren was (halve startmotor verroest, laatste restje kabel is in de fik gevlogen).
Nu heb ik in de handleiding gelezen dat starten met warme motor een andere manier is dan starten met koude motor.
Ik zou de koppeling moeten intrappen en gaspedaal voor de helft en dan starten.
Maar ook dat werkt niet altijd.
Nu dacht een goede vriend van me dat het iets met de automatische choke kon zijn, dat die niet goed werkte, waardoor hij niet genoeg benzine krijgt bij warme motor.
Maar ik blijf gewoon proberen of het ooit beter wordt. Bougies zijn vervangen ook, maar dit heeft geen effect.
Verwijderd
Hij had een simpel krukasstandmeetsensortje vervangen bij een auto. Misschien is dat je probleem?
Mijn 406 heeft ook altijd een lastige warme start, geen idee waar het vandaan komt, maar mijn 109 doet het vaak andersom, die moet gewoon lang voorgloeien en start warm meteen (met bijbehorend fluitje
Maar by the way, waarom koop je een Sierra???? Of kreeg je em gratis?
Ten eerste, de belangrijkste reden:Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:28:
Maar by the way, waarom koop je een Sierra???? Of kreeg je em gratis?NOFI!
Ik had mijn vorige auto totaal kapot. Moest een distributieriem, nokkenas en nog wat kleine dingen aan worden vervangen. Werd te duur voor wat die auto nog waard was.
Ik moest dus voor tijdelijk ff een wagen hebben, die in aanschaf goedkoop was. Nou, deze is dat. Ziet er ook nog perfect uit en alles werkt verder perfect.
Ten tweede met de gedachte dat als ik hier een klein jaartje in kan rijden, wel erg goedkoop heb gereden.
Controleer eens de brandstofleidingne of deze niet ergens dicht langs de motor/ uitlaat lopen. Waardoor ze te warm kunnen worden.
TeamBVD
die startte wel met warme motor, maar na een warme motor start wegrijden gaf vaak iets schokjes en inhouden.
lag uiteindelijk inderdaad aan de lucht in de leidingen.
waarschijnlijk (!) want de filtertjes in de leidingen zijn ook meteen maar vervangen.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Vooral omdat je het bij koude motor niet hebt en je bij een warme problematische start een benzinelucht ruikt zou ik toch daar eens aan denken. Wellicht krijgt hij bij warme motor juist te veel brandstof... Bij mij was dat een kwestie van een choke die nog maar net uit was, maar misschien blijft bij jou die automatische choke hangen?
Dat zou je trouwens ook moeten kunnen merken aan een te hoog stationair toerental, lijkt me.
Punctuality is the politeness of kings