Toon posts:

HDCP op "oude" PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo ver ik het snap is HDCP een beveiliging die ze voor de nieuwe HD-DVD en Blue-Ray movies hebben verzonnen. Het laat het beeld pas in het scherm "decoderen" zodat het ondertussen niet afgetapt kan worden.
Ik heb 2 jaar terug dus een 23" CRT gekocht, die makelijk de resolutie van 1080i/p kan weergeven. Maar vanwege die HDCP kan ik die dus niet gebruiken (als ik het goed begrijp).
Met normale DVD's had je programma's zoals Power DVD voor de PC. Zou er ook zoiets komen voor die nieuwe HD-zooi? Of hebben ze dat onmogelijk gemaakt en moet het allemaal hardwarematig gedaan worden....? (Even het illegaale niet megerekend.)
Want als ik nieuwe hardware moet kopen om die filmen te kijken ga ik toch echt denken om dan te wachten tot het gekraakt is. Zodat ik mijn legaal gekochte filmen op mijn computer kan kijken.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens mij hadden ze aangegeven in een nieuwsbericht, van meer dan maand terug ofzo, dat iig bij de eerste films niet die DRM beveiliging ingebakken zit....

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:18:
Volgens mij hadden ze aangegeven in een nieuwsbericht, van meer dan maand terug ofzo, dat iig bij de eerste films niet die DRM beveiliging ingebakken zit....
Of het nu bij het begin is of later, ze verplichten je wel om iets nieuws te kopen als je die filmen wilt bekijken en dat alleen vanwege hun beveiliging. Ik vind het alemaal maar een vreemd manier van doen.
Ach, ik zie ook wel, meschien slaat die hele zooi niet aan.

Verwijderd

Tsjah dat wordt het misschien toch aan de warez gaan zodra de beveiliging er is. Mijn laptop kan bijvoorbeeld makkelijk 1080i weergeven, maar mijn beeldscherm is niet zomaar te vervangen door een beeldscherm met hdcp..

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat is nou je vraag?
Wij weten ook nog niet hoe het er straks uit gaat zien wanneer de films beschikbaar zijn bij je lokale mediamarkt. Ga der maar vanuit dat PC gebruikers op de laatste rang zitten en er dus wel degelijk andere hardware nodig is. Tuurlijk zal de encryptie gekraakt worden maar bedenk dan ook dat een typische film dik +/-20gig wordt (en je wilt toch een 1:1 kopie toch? Anders heeft het geen nut). Dus dan zal je je "oude" pc toch moeten upgraden om het allemaal een beetje bij te houden.

offtopic:
Ik zelf heb nu een collectie van 300 films en series op dvd5/dvd9 kwaliteit wat nu een slordige 2TB in beslag neemt. Wil niet weten wat dat voor een ruimte in beslag gaat nemen zodra ik allemaal HD versies daar van heb....

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

HD films gecomprimeerd zijn al her en der te krijgen op het net. Heb zelf The 5th Element gezien en vond deze nu niet echt van goeie kwaliteit. Het zijn per slot van rekening omgezette films en dus derhalve geen pure HD-DVD's. Wat mij met name opviel eraan is dat de kleuren veel lichter zijn en dat de effecten zo "nep"overkomen, alsof het allemaal uit zijn verband ligt qua kleur. Als ik het vergelijk bekijk ik toch liever de DVD uitvoering, die is warmer van kleur.

Voorlopig stap ik persoonlijk helemaal nog niet over naar de nieuwe formaten, omdat het voorlopig geen meerwaarde biedt. En het is uberhaupt nog maar de vraag of het allemaal aanslaat, wat ik nog steeds betwijfel. Hou het voorlopig lekker bij DVD's, geen gezeur voorlopig met hardware en nog steeds voldoende voor goeie kwaliteit :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:43:
Tsjah dat wordt het misschien toch aan de warez gaan zodra de beveiliging er is. Mijn laptop kan bijvoorbeeld makkelijk 1080i weergeven, maar mijn beeldscherm is niet zomaar te vervangen door een beeldscherm met hdcp..
Als je zo'n film koopt en dan illegale software gebruikt om het te kijken lopen ze geen geld mis. Maarja, het zullen er wel niet veel zijn die dat altijd doen.
Dukey schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:55:
Wat is nou je vraag?
Wij weten ook nog niet hoe het er straks uit gaat zien wanneer de films beschikbaar zijn bij je lokale mediamarkt. Ga der maar vanuit dat PC gebruikers op de laatste rang zitten en er dus wel degelijk andere hardware nodig is. Tuurlijk zal de encryptie gekraakt worden maar bedenk dan ook dat een typische film dik +/-20gig wordt (en je wilt toch een 1:1 kopie toch? Anders heeft het geen nut). Dus dan zal je je "oude" pc toch moeten upgraden om het allemaal een beetje bij te houden.

offtopic:
Ik zelf heb nu een collectie van 300 films en series op dvd5/dvd9 kwaliteit wat nu een slordige 2TB in beslag neemt. Wil niet weten wat dat voor een ruimte in beslag gaat nemen zodra ik allemaal HD versies daar van heb....
Mijn vraag was meer of je echt nieuwe hardware nodig hebt om te kijken, zo te zien wel dus.
Ik heb het ook niet over copieren, maar alleen over het kijken.
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:04:
HD films gecomprimeerd zijn al her en der te krijgen op het net. Heb zelf The 5th Element gezien en vond deze nu niet echt van goeie kwaliteit. ......... Hou het voorlopig lekker bij DVD's, geen gezeur voorlopig met hardware en nog steeds voldoende voor goeie kwaliteit :)
Zolang DVD vollop te krijgen is voor een minderprijs doe ik dat ook. Maar zoals ik al zei, ik wacht nog even, er kan nog van alles gebeuren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat meer over Audio, Video & HiFi dan Videoplanken & Beeldkanonnen.

Ik move wel even :z

Als bezitter van een 24" CRT ken ik je probleem in ieder geval. Het irritante is vooral dat de beperkingen illegaal gebruik in het geheel niet dwarsbomen (HD spul zonder enige DRM circuleert al geruime tijd op de gebruikelijke downloadplekken), maar dat er geen legale manier voorzien is om dit wel te doen. Wat je met zo'n scherm zou willen is een HDMI-in die het mogelijk maakt om via je gewone videokaart HD analoog weer te geven.

Juist door die gebrek aan legale mogelijkheden zie ik het op lange termijn trouwens somber in voor HDCP. De les van CSS is niet geleerd: DeCSS is niet geschreven om DVDs te rippen, het is geschreven omdat een Noorse tiener zijn legaal gekochte DVDs niet kon afspelen op zijn Linuxbak. Daar werd niet legaal in voorzien. Het feit dat er vervolgens dmv DeCSS massaal DVDs geripped werden was directe gevolg van het niet voorzien in legale mogelijkheden. Als die mogelijkheden niet voor HD-content op analoge schermen als dit voorzien, dan gaat het vroeg of laat weer raak zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1