Toon posts:

[C] Waarde van cijfers uit een char

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje,

Hoe kan ik uit een onbekend aantal ingevoerde cijfers de MAX waarden bepalen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h

#define PUNT 'k'

main()
{
        int ch;

while (( ch = getchar()) != PUNT ) {
                for( int i = 0; i <= ch; i++) {
                        int som = ch > i ? ch : i;
                        printf("%d", ch);
                        }
                }
        system("PAUSE");
}

Bovenstaande code heb ik tot nu toe, alleen is de uitvoer nog niet echt wat de bedoeling is. Ook heb ik geen idee of ik in de goede richting zit? misschiende getchar opdelen met strlen()
gebruik van een array is helaas geen oplossing.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-10-2006 12:17 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is echt basic programmeren en debuggen.
Maar het is hier in PRG niet de bedoeling dat we voor je gaan zitten debuggen of de oplossing kant en klaar voor je uitkauwen; dat mag je zelf doen. We zien graag wat eigen inzet in een topic en dat mis ik hier helaas nogal. Vandaar dat dit topic dan ook op slot gaat.

Als je een topic maakt, vermeld dan even wat er niet werkt (niet "de uitvoer is nog niet wat ik wil"), wat je verwacht had, wat het is (en evt. foutmeldingen e.d.), waar je denkt dat de fout zit en wat je al geprobeerd hebt om er uit te komen; dan komen wij niet allemaal nog eens met dubbele suggesties aanpoepen die je al geprobeerd hebt.

Lees voortaan even de PRG Quickstart door om te zien waar je topic aan moet voldoen als je post in PRG en denk volgende keer meteen even aan [code] tags als je code plaatst (dat heb ik nu even voor je gedaan).

Edit: Oh, ik zie dat je nieuw bent op GoT ;) Welkom in dat geval :w
Ik zie dat je een clone-account hebt :+

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 21-10-2006 12:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.