Verschil tussen WD Hard disks.

Pagina: 1
Acties:

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo,

Ik heb een defekte WD800JB-00ETA0.

Ik kan een WD800JB-00CRA1 kopen.

Wat is het verschil tussen beide drives?

Kan ik de printplaat van de één oinbouwen bij de ander om mijn data te kunnen benaderen?

Ik heb al gezocht op Google en in FAQ van Tweakers maar ik kan de oplossing niet vinden.

Gaarne jullie hulp!

_/-\o_

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10-2025
Die extra lettertjes aan het eind duiden waarschijnlijk op een andere firmware versie.

Wat je kapotte schijf betreft: meestal is het een mechanisch defect. De print overzetten van een werkende HD naar het gare model zal waarschijnlijk dus niet helpen...

Ik zou de nieuwe HD inbouwen en hier een OS (XP oid) opzetten. De kapotte HD kun je dan als slave aansluiten en zo proberen de wat er nog op staat te kopieren. Plan B is een HD casing kopen en daar de gare HD instoppen. Via USB aansluiten en hopen dat je toch nog iets kan redden.

Suc6

• Dirtyharry
dudok12 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:55:
Die extra lettertjes aan het eind duiden waarschijnlijk op een andere firmware versie.

Wat je kapotte schijf betreft: meestal is het een mechanisch defect. De print overzetten van een werkende HD naar het gare model zal waarschijnlijk dus niet helpen...

Ik zou de nieuwe HD inbouwen en hier een OS (XP oid) opzetten. De kapotte HD kun je dan als slave aansluiten en zo proberen de wat er nog op staat te kopieren. Plan B is een HD casing kopen en daar de gare HD instoppen. Via USB aansluiten en hopen dat je toch nog iets kan redden.

Suc6
Ik hoor de motor nog wel spinnen en hij word in de bios ook nog herkend.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Dan is de kans inderdaad klein dat de printplaat kapot is.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15
Dirtyharry schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:50:
[...]

Ik hoor de motor nog wel spinnen en hij word in de bios ook nog herkend.
Wat is er dan mee mis? Wordt hij in windows niet meer herkend? Heeft hij bad clusters? Is je filesystem kapot?

Waaruit concludeer je dat hij 'defect' is?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dirtyharry schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:50:
Kan ik de printplaat van de één oinbouwen bij de ander om mijn data te kunnen benaderen?

Ik heb al gezocht op Google en in FAQ van Tweakers maar ik kan de oplossing niet vinden.
:?
Probeer het printplaatje te vervangen
Als alleen het printplaatje kapot is (door kortsluiting etc), dan heb je dikke kans dat je de data terug kan halen door slechts het printplaatje te vervangen. Kijk hiervoor eens rond op bijvoorbeeld Tweakers.net Vraag&Aanbod, Marktplaats.nl, PC Dumps en/of de lokale PC boer. Let er wel op dat het afkomstig is van dezelfde merk/type harddisk. De schijfgrootte van de donor doet in principe niet veel toe, maar er zijn gevallen bekend dat het niet wil lukken wanneer het printplaatje afkomstig is van een donorschijf dat kleiner is dan je schijf. Die van de identieke of de grotere schijven werken over het algemeen wel.
Bron: FAQ

Staan overigens nog wat tips in. Misschien zelfs een andere die goed genoeg is om je HD weer op gang te helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 22-10-2006 20:54 ]

ARME AOW’er

• Dirtyharry
@Xander:

De schijf is niet benaderbaar. De motor draait wel rond, maar heeft bijgeluiden.

Ik wil alleen de data eraf kunnen halen.

@Gardian angel

Ik heb al diverse FAQ truks geprobeerd helaas werkt er geen één

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dan resteert alleen toch hetgeen de FAQ aangeeft, de printplaat vervangen? Ik vrees echter dat dit niet zal helpen omdat ik na je laatste post meer het vermoeden heb dat de motor dan wel de kopaandrijving kapot is.

Met Google vond ik trouwens dit waarvan ik denk dat het voor jou interessant is om te lezen.

ARME AOW’er

• Dirtyharry
Guardian Angel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:56:
Dan resteert alleen toch hetgeen de FAQ aangeeft, de printplaat vervangen? Ik vrees echter dat dit niet zal helpen omdat ik na je laatste post meer het vermoeden heb dat de motor dan wel de kopaandrijving kapot is.

Met Google vond ik trouwens dit waarvan ik denk dat het voor jou interessant is om te lezen.
Bedankt hier heb ik misschien wat aan. _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1