HP Wireless Assistent weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Topicstarter
Ik heb een Compaq nx8220, waarvan de HP Wireless Assistant weigert. Die draait in de system tray, en biedt de opties om WLAN en Bluetooth aan en uit te zetten (enable/disable). Ofwel door de Assistent te openen ofwel met de rechtermuisknop vanuit de system tray.

Het probleem is dat bij rechtsklikken in de tray enkel de optie 'Open Wireless Assistant' enabled is, alle andere opties zijn disabled - in de zin van niet-actief, niet klikbaar. Inlusief de optie die ik moet hebben: Turn WLAN On. Bij het openen van de Assistant staat dat Wireless en Bluetooth zijn gedisabled, en naastgelegen knoppen 'Turn On' zijn ook niet klikbaar.

Hetzelfde probleem wordt hier beschreven:
http://www.tek-tips.com/v...ad.cfm?qid=1276691&page=2

Ik heb een aantal van dezelfde stappen doorlopen als de gelukkige op die pagina die er wél in slaagde het te fixen - maar geen nieuwe drivers geïnstalleerd en ook HP niet gebeld - beide hielpen die ander overigens niet. Wel heb ik de wireless device geüninstalled en gereboot. De persoon op de webpagina kwam er uiteindelijk achter dat hij - vermoedelijk in Control Panel / Network Connections - zowel LAN als WLAN uit moest zetten (disable) en dat dán de opties wel enabled waren. Bij mij werkte die truuk echter niet; ik kan m'n WLAN nog immer niet aankrijgen. ;(

Het is wel zo dat door uitzetten van LAN het netwerkicoontje in de system tray in 'wireless modus' gaat, maar die kan dan geen netwerken vinden terwijl d'r een draadloze router pal naast om z'n aandacht staat te roepen.

Ken iemand dit probleem? Het vinden van slechts een enkele pagina op Google doet me vermoeden dat het vrij zeldzaam is en ik heb er dan ook best een hard hoofd in dat ik het gefixt krijg. Ja, ik weet het. Crewlid en dan zo pessimistisch. :)

-Edit- foutje in de TT: Wireless Assistant, niet 'Assistent'

computo ergo sum

Verwijderd

Wireless zero configuration UIT-zetten in services ! Dan spreek je externe software aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 11:50 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
100% zeker dat ze aanstaan in het bios? Want dat heb ik namelijk ook al keer gehad ;)

• TagTag
  • Laatst online: 05:26

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Staat bij je laptoptoetsenbord ook het wireless lan-knopje (hardwarematig) ook aan ? Om te kijken of er (verborgen) wireless netwerken zijn, kun je proberen om netstumbler te installeren.

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

• Mick

Mick

Topicstarter
Uitzetten Wireless Zero Configuration-service helpt niet - ik heb dat in combinatie met het uitzetten van LAN en WLAN in Network Connections geprobeerd (zie OP), but to no avail. Waarom zou het uitzetten van die service moeten helpen? Het lijkt me eerder dat er een service uitstaat die aan zou moeten staan...

In de BIOS staat alles enabled - ik heb zelfs LAN/WLAN Switch ge-enabled, wat vermoedelijk niet nodig is. :)

En het Wireless-knopje bij het keyboard staat uit - en die reageert ook niet als je d'r op drukt - is in ieder geval consistent met het feit dat d'r wat loos is. :/

computo ergo sum

• Mick

Mick

Topicstarter
Correctie: Ik heb Berdies' oplossing - het uitzetten van de Wireless Zero Config service - nogmaals geprobeerd - maar nu óók het startup-type op Manual gezet. Toen ging de laptop even ratelen en daarna waren de opties geënabled. :)

computo ergo sum

Verwijderd

TOP !

• Mick

Mick

Topicstarter
Overigens werkt het pas als je daarna de Wireless Zero Config weer áán zet - anders werkt de Windows wifi-setup niet. :)

computo ergo sum

Verwijderd

~Even terzijde; wat betekent Calculo ergo sum mijn Latijn is belabberd !

• Mick

Mick

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:27:
~Even terzijde; wat betekent Calculo ergo sum mijn Latijn is belabberd !
Mijne ook, maar de bedoelde betekenis is: Ik reken, dus ik besta. :P

computo ergo sum

Pagina: 1