Toon posts:

Plastic blokjes voor agp 4x kwijt van TNT2 ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe het precies heet.
Misschien zoiets als jumper instellingen:?
Maar die plastic verbindings blokjes ben ik kwijt waarmee ik de kaart op 4x agp kan zetten. heeft iemand een idee of je die dingen los kan verkrijgen? Zou wel handig zijn. En weet iemand ook toevallig waar ik een site kan vinden met de juiste positie van die blokjes voor 4x? Het gaat by the way om een viper 770 ultra met 32 mb!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Dat blokje het een jumper :7
en als je er om vraagt bij je hardwareboer krijg je hem zo mee en voor de instelling zou je hastec kunnen bellen of mailen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Dat blokje heet inderdaad een jumper, en je kut ze bij iedere electronicaboer wel krijgen. Kijk anders in je rommelbak, ze zitten op een heleboel (oude) kaarten / moederborden. Zo heb ik er een hele zak vol van verzameld.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
AGP 4x met een TNT2 Ultra gaat volgens mij niet lukken ook al had je de jumpers. Ik heb ook een TNT2 Ultra gehad en ook al werd door de handleiding stellig beweerd dat het de mogelijk had kon DirectX het niet herkennen. :( Ik had echt de jumpers goed gezet en de bios goed geconfigureerd. Maar ja, zoveel performance winst krijg je er toch niet mee.

Overigens, als je het alsnog wil proberen, vind een oude videokaart/moederbord en rip ze daarvan (daarbij wel onthouden hoe ze erop zaten natuurlijk).

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus je moet ook in de bios het 1 en ander veranderen.

Ik dacht dat ie dat automatisch zou detecteren. En die AGP venturer size in de bios moet je die misschien de gelijke grote van je geheugen geven?

Ik heb 128 mb en hij staat nu op 256(dat is standaard geloof ik)!

Verwijderd

agp apreture size is bij de meeste mobo's 32 d8 ik
maximaal 256.....
gewoon voluit zetten maakt toch geen reet uit

Verwijderd

er zit nu 1 jumpertje op. die verplaat je in de andere stand, en voor de rest is het gewoon waar je een jumpertje kunt plaatsen, daar plaats je 1. Volgens mij zijn dat er 3 kan 1 meer zijn. zoek eens in je kast naar een oude controller kaart (tot en met 486)of naar een oud mobotje of iets dergelijks.

agp 4X merk je bijna niets van. 2x is nog het beste. :(

succes

Verwijderd

ik heb ook en v770, allen niet ultra. Alj hem op 4x wiol hebben, moet je inderdaad een jumper die dicht bij de aansluiting naar je monitor zit, op de andere positie zetten. En dan zijn er nog die plekken waar een jumper op moet, zoals al gezegd.
Ik heb hier een plaatje van (zat bij de kaart). Ik kan alleen nu niet scannen. Als het je echt niet lukt, moet je me maar effe mailen, dan stuur ik je dat plaatje wel (die ik dan wel effe scan).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het wel gaat lukken,

Ja, het komt zo, had eerst een mobo met max 2x agp en nu een abit kt7a dus dan wilde ik het eens op 4 x proberen.

Hoe kan het trouwens dat je zo weinig merkt van 4x(volgens sommige mensen)!

Verwijderd

Dat weet ik niet, maar dat is bij mij ook zo...
Pagina: 1