Toon posts:

programma de-installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds 2 dagen een nieuewe iMac bezitter en moest opzoek naar software die ik voorheen onder windows gebruikte.
dreamweaver MX had ik gedownload, maar die werkte niet goed, daarna MX 2004, die doet het fantastisch, maar die heeft MX niet overschreven. Ik heb sinds 2 dagen een iMac, weet er nog maar weinig van, maar leren gaat best snel (met behulp van forums uiteraard) Maar nu wil ik MX de-installeren. Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat?

Reacties mogen gewoon op het forum..

[ Voor 9% gewijzigd door leon1e op 26-10-2006 14:41 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Heeft je nieuwe iMac ook een zoekfunctie op deze website staan?

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 13:22
Kijk anders hier even:
Onmisbare tools / software - Deel 2 Voor Imac natuurlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door kapert op 21-10-2006 09:51 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48

Maximus

There is no substitute

Je kunt dan de oude applicatie naar de prullenbak slepen, dan de trash legen en alles is weg :)

Dus gewoon dreamweaver MX naar de prullenbak slepen en legen.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

breinonline

Are you afraid to be known?

En de preferences files weggooien in Users > username > Library > Application Support > Macromedia en Users > username > Library > Preferences >, dan is de installatie helemaal weg.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

of met progje Appzapper. Die zoekt naar verwante bestanden..om die paar prefs enzo ook weg te mikken.
http://www.appzapper.com/

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Het volstaat om het icontje of de map van het programma te verwijderen.

Er blijft dan wel een mapje met instellingen achter. Deze kan je verwijderen maar het hoeft niet. Het neemt nauwelijks iets in en het vertraagt je systeem niet.

Verwijder dus gewoon het icon of mapje en leeg je prullenbak.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

het icoontje? is beetje rare bewoording.. je bedoelt gewoon het programma als het 1 'pakket' (bestand) is met icoon...

Verwijderd

Het is echt kinderlijk eenvoudig. Je gaat naar de Applications folder in je Finder. Dan selecteer je het programma en mep je het in je Trashcan en dan gooi je die leeg. Klaar is Kees :)

Je hebt nog erger een pref file, maar die is echt heel klein, bijna de moeite van het weggooien niet waard.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12
Bovendien kunnen die pref files ooit nog eens handig zijn. Stel dat je later de software toch weer wilt installeren. Staat meteen het leeuwendeel van je configuratie weer zoals ie vroeger was. Handig! :)

Liege, liege, liegebeest!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
kaassouffle schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:38:
het icoontje? is beetje rare bewoording.. je bedoelt gewoon het programma als het 1 'pakket' (bestand) is met icoon...
Het leek mij de beste verwoording. Het programma wordt weergeven als 1 icoontje, wat er verder achter zit maakt in dit geval niet uit. Verder leek me dit de beste omschijving omdat de gebruiker van Windows afkomt.

Even van Wiki:

Pictogram
(Doorverwezen vanaf Icon)
Ga naar: navigatie, zoek
Een pictogram is een symbool dat de plaats inneemt van een tekst.

Pictogram komt van het Latijn. Picto komt van 'pictus' of in het Nederlands geschilderd. Gram komt van 'gramma' ofwel letter.

Een voordeel is dat deze beeldtaal meer universeel is, te begrijpen voor mensen uit verschillende taalgebieden. Pictogrammen worden veel toegepast op stations, vliegvelden e.d. en ook verkeersborden zijn een soort pictogrammen.

Een ander voordeel kan zijn een grotere overzichtelijkheid. Pictogrammen (ook iconen geheten) worden daarom ook veel toegepast op computerschermen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27
Beetje late kick maar nuttig progje:
http://www.apple.com/down..._utilities/appdelete.html

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Mentox schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:56:
[...]

Het leek mij de beste verwoording. Het programma wordt weergeven als 1 icoontje, wat er verder achter zit maakt in dit geval niet uit. Verder leek me dit de beste omschijving omdat de gebruiker van Windows afkomt.

Even van Wiki:

Pictogram
(Doorverwezen vanaf Icon)
Ga naar: navigatie, zoek
Een pictogram is een symbool dat de plaats inneemt van een tekst.

Pictogram komt van het Latijn. Picto komt van 'pictus' of in het Nederlands geschilderd. Gram komt van 'gramma' ofwel letter.

Een voordeel is dat deze beeldtaal meer universeel is, te begrijpen voor mensen uit verschillende taalgebieden. Pictogrammen worden veel toegepast op stations, vliegvelden e.d. en ook verkeersborden zijn een soort pictogrammen.

Een ander voordeel kan zijn een grotere overzichtelijkheid. Pictogrammen (ook iconen geheten) worden daarom ook veel toegepast op computerschermen.

Mij leek het niet zo handig.. bijvoorbeeld als je er alias van hebt gemaakt.. of als het ook in dock staat.. welk 'icoon' moet er dan weg... Het hele programma moet weg! Handig voor het begrijpen van programma's onder OSX is dan meteen om er bij te zeggen dat programma's meestal uit 1 bestand bestaan (pakket met pakketinhoud.. en al een speciaal icoon) of als mapje (met daarin alle bestanden)

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

eej grappig.. eig'lijk 'appzapper' maar dan gratis! cool!

Verwijderd

AppDelete is inderdaad erg OK, thanx voor de tip!

Verwijderd

op zich wel een beetje jammer dat Mac OS zelf niet zo'n tool heeft, zaken als Final Cut Pro (waarmee ik interface problemen heb, zijn ook niet volledig te deinstalleren op normale manier: lees na herinstalleren is het probleem er nog steeds, ws. door een probleem met nog bestaande bestanden).
Pagina: 1