Toon posts:

XP cd op HD zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Momenteel ben ik bezig om 5 pcs te bouwen voor een bedrijf. 4 hiervan zijn al in orde. Nu wil ik de Windows XP cd kopiëren op een externe HD (eSATA) zodat deze installatie sneller kan verlopen.

Ik heb alle inhoud nu gewoon naar een partitie op die HD gekopieerd. Dit werkt echter niet. Hoe kan ik ook de boot informatie kopiëren, zodat ik zou kunnen opstarten vanaf mijn externe HD zoals van de windows CD?

Alvast bedankt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel veel vinden inzake het slipstreamen naar CD, maar niet naar HD.

Heb ook iets gevonden rond slipstreamen (Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie), daarmee krijg ik dan wel alles op mijn HD, maar kan ik het ook weer niet opstarten vanaf HD tijdens het booten van mijn PC.

Ik vind nergens informatie over het creëren van boot informatie op een HD voor de installatie van windows XP.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat je wil (sneller installeren) kan ook anders bereikt worden. Je zegt dat je vijf pc's hebt. Hierbij zijn twee mogelijkheden:

1) Alle pc's zijn hetzelfde: Eénmalig Windows installeren en daarna met programma als het betaalde Ghost 8 / 2003 (niet Ghost 9 of 10), of het gratis DriveImage XML een image maken van de c partitie. Die vervolgens clonen naar de andere pc's.

2) De pc's zijn niet hetzelfde. Met nLite een custom XP cd maken. nLite bevat de mogelijkheid om allerlei instellingen alvast goed te zetten inclusief drivers ed. Het enige wat je nog hoeft te doen is de windows key in te vullen en een computer naam.