TV-kaart in combinatie met Windows Media Encoder

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 09:55
Ik heb de volgende situatie/opstelling:

Een computer met Windows XP en een oude TV-kaart van Pinnacle (PCTV Pro uit het jaar 2002). Deze computer dient als audio/video encoder. Op de TV-kaart heb ik een camera aangesloten via de composiet aansluiting. Om beelden vanuit deze camera te capturen heb ik Windows Media Encoder geinstalleerd. Daarmee heb ik prima beeld en ik kan deze beelden live via Internet streamen en archieveren via een Windows 2003 server die ik ergens in een datacenter heb staan. Een situatie zoals ik het dus wil.

Nu is het grote probleem de ondersteuning van een TV-kaart in combinatie met Windows Media Encoder. De oude TV-kaart werkt prima, maar nu moet ik een nieuwe encoder computer installeren, met dus nieuw gekochte hardware, en nu kan ik GEEN TV-kaart vinden die ik aan de praat krijg in Windows Media Encoder! De meegeleverde programma's geven prima beeld en tools als VLC geeft prima beeld. Ik moet echter Windows Media Encoder gebruiken.

Ik heb enig onderzoek gedaan en het blijkt dat ik een TV-kaart nodig ben met een softwarematige encoder (dus geen hardwarematige encoder). Ik heb de Pinnacle 110i geprobeerd, maar helaas krijg ik hier geen beeld mee. Alles wat ik zie is een groen beeld of ruis, wat duid op onjuiste ondersteuning van de kaart i.c.m. Windows Media Encoder. Instellingen in Windows Media Encoder staan goed (ja, zeker weten ;) )

Mijn vraag is nu concreet: wie heeft een soortgelijke configuratie met een camera op de compostiet poort en heeft een moderne (lees in de standaard winkel te koop) TV-kaart die 100% ondersteund wordt in Windows Media Encoder.

Ik weet dat er voldoende alternatieve programma's zijn, maar het is een eis dat ik deze configuratie hou.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 09:55
mag ik mijn vraag een schopje geven? Ik heb nu een PCTV 110i van Pinnacle. Ik heb Windows Media Center geinstalleerd en de laatste drivers. Wederom in Windows Media Encoder een groen beeld.

Windows Media Encoder geeft wel aan dat er een camerasignaal gedetecteerd is, maar helaas geen beeld.

Nu experimenteer ik met Ubroadcast op dezelfde computer en daar heb ik prima beeld :( Heeft echt niemand ervaring met Windows Media Encoder i.c.m. een goede TV-kaart??

[ Voor 85% gewijzigd door mede op 23-10-2006 11:01 ]

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 15:24

CodeIT

Code IT

Op de site van Microsoft staat een lijstje met producten welke getest zijn met WME: http://www.microsoft.com/...der/hardware/default.aspx
Elke kaart die Video for Windows of Windows Driver Model (WDM) ondersteunt zou moeten werken.

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 22:25
Een behoorlijke kick maar nog steeds een actueel probleem voor mij.

Op deze site: Microsoft WME compatibility lijst

Wordt de hardware weergegeven welke goed werkt met WME. Nu heb ik niet de indruk dat deze lijst erg up-to-date is, er staat geen enkele recente TV kaart of capture kaart genoemd.

Op deze site wordt het probleem nogmaals uitgelegd en wordt geadviseerd om versie 7 van WME te gebruiken. Deze is echter nergens meer te downloaden.

Daarnaast is ook op meer plekken et lezen (ook op GOT) Zoals hier.

Ik ben dus op zoek naar recente sucessen van combinaties met een TV-kaart of capture kaart en WME.

heeft er bv iemand ervaring met de Osprey-210, die verkocht wordt met WME 9

Hier staat een reactie van iemand: AIW werkt met WME, maar ook op deze site is het laatste bericht over WME en capture cards van 2005!

Ik hoor graag julli ervaring, want na 4 tv kaarten geprobeerd te hebben heb ik wel wat behoefte aan informatie (Oude PCTV, nieuwe PCTV en nog twee andere kaarten)