Toon posts:

Bekaling nieuw appartement+ HK AVR 235

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start dit topic omdat ik morgen mijn schoonvader ga helpen de bekabeling te organiseren voor zijn HT. Aankomende donderdag gaat de vloer er in dus het is zaak voor die tijd de bekabeling juist te regelen. Ik zal hieronder een kleine schets geven van de situatie. Dit topic heeft niet als bedoeling een discussie uit te lokken over de reeds aanwezige componten maar alleen over de meest efficiente bekabeling! Het betreft vooral de bekabeling van de audio/video componten en niet de speakers!....

Aanwezige hardware:

AVR 235
Philips Matchline Breedbeeld: type onbekend
DVD-speler+ VHS--> worden in de toekomst vervangen door DVD/Harddiskrecorder...

Daarnaast wordt er in de toekomst ook een Beamer aangeschaft..

Feit 1: De receiver zal zich achter een muurtje bevinden niet in het bereik van enige afstandbediening vanaf de kijkerpositie.
Feit 2: De wandcontactdoos voor het TV-signaal zit bij de tv/dvd/vhs
Feit 3: De beamer bevindt zich in de toekomst op +/- 4 meter van de receiver en/of TV
Feit 4: Afstand TV-Receiver +/- 7 meter.

Het is een soort driehoeksverhouding:

--------------------------------------------------- Receiver

Beamer

---------------------------------------------- TV+DVD+VHS

Waarbij nogmaals aangetekend moet worden dat de receiver aan de andere kant van een muurtje staat!

Aldus mijn vraag:

Hoe deze apparatuur het meest efficient aan te sluiten? Waarbij het ook mogelijk moet zijn om het analoge/tvsignaal via de beamer te bekijken?...

Nu is het laat genoeg om te gaan slapen dus plaag mij aub niet met vragen over wat ik zelf reeds heb bedacht want dat ben ik al vergeten!!!! O+ O+ 8)7 lala bier!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 04:30 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 21:14

Jag

Het meest efficiente is om alles op de receiver aan te sluiten met zowel audio als video. Het meest handige is als je een receiver hebt die video bronnen kan converteren (dus niet alleen schakelen). Ik zou alle bronnen met component video of s-video aansluiten op de receiver, composiet video zoveel mogelijk vermijden.
En dan vanaf de receiver een s-video kabel naar de tv trekken (naar een scart ingang die s-video ondersteunt) en component video naar de beamer.