Toon posts:

Beeldscherm stoort als ik andere pc aanzet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik 2 pc's, 1 voor internet en 1 voor produceren. Nu ondervind ik het volgende probleem:

Mijn 2 pc gebruiken samen 1 monitor. Deze wordt geswitched via een kvm switch (sweex) Als ik alleen de internet pc aan zet dan heeft mijn scherm geen problemen. Nu zet ik mijn andere pc aan. Nu gaat het beeld van mijn internet pc een beetje storen en gaat het scherm af en toe op zwart. Als ik swich naar mijn produceer pc dan heeft het scherm nergens last van. Als ik de produceer pc uitzet is het probleem opgelost of ik moet de kabel die van mijn produce pc naar de sweexswich eruit halen.

ik heb als monitor een acer al2017 en de video kaart van mijn produceer pc is een geforce 6200 en de video kaart van mijn internet pc is een :ingebouwde kaart; via/S3G KM400/KN300

Een ander probleem is dat ik bij een hogere resolutie van mijn internet pc dan 1024x768 hij op zwart gaat (en blijft) terwijl de monitor 1400-1050 moet halen en de instellingen van eigenschappen voor beeldscherm tot 1600x1200 gaat....

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 12:12
En jouw KVM switch is wat voor `n switch? CPU of draaiknop? Welk type?

Het klinkt alsof je switch niet in staat is om de interfeirence van het sterke signaal van je Geforce voldoende tegen te gaan. Hierdoor gaat ie storen als je ze beide aan hebt.

Verder lijkt het erop dat je switch een dermate hoge weerstand levert dat het signaal van je internet pc niet goed doorkomt. (on-board kaarten hebben meestal zwakke signalen). Op lage resoluties zul je dat niet snel merken, maar op hoge resoluties kan je monitor best zeggen bekijk het maar.

Verwijderd

Topicstarter
nijn-01 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 04:05:
Verder lijkt het erop dat je switch een dermate hoge weerstand levert dat het signaal van je internet pc niet goed doorkomt. (on-board kaarten hebben meestal zwakke signalen).
Als mijn produce pc uitstaat komt het signaal zonder mankeren door.

Ik heb een KVM switch die switched zonder draaiknop. Ik switch door op 2x scroll lock te drukken en dan op esc

Ik had hiervoor een ilyama crt 17" en die had ook het probleem. Toen ik nog ergens anders woonde vertoonde hij het probleem niet.

Wat kan ik hiertegen doen, een betere video kaart aanschaffen voor de internet pc?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 12:12
Ik zou is beginnen met een betere switch, Sweex staat niet om kwaliteid bekend.

Er zijn natuurlijk heel wat factoren die mee werken. Hoe ligt de kabel? (Storing van andere aperatuur, aardstraling) Dat kan bijvoorbeeld al verschil maken. Maar een goeie KVM switch zou dit allemaal gewoon moeten kunnen. (Met kwaliteidskabels natuurlijk)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aardstraling??? 8)7

Zullen we Jomanda er ook nog eens bijhalen...

Of bedoel je misschien aardlussen :? Want daar zit ik gelijk aan te denken. Stel dat de ene PC geaard aangesloten is en de andere niet. Dan bestaat er een spanningsverschil van 115VAC tussen de GND van de ene PC en de andere. En die verschil komt dan dwars over de KVM-switch te staan. Let op, er gaat nauwelijks stroom lopen, maar een 115VAC verschil is genoeg om veel electronica over de zeik te helpen :o

Dus voordat je de KVM switch op basis van vooroordelen gaat vervangen (Sweex heeft idd niet zo'n goede naam, maar op basis daarvan alleen te gaan vervangen is ook vrij loos) gewoon even aarding nakijken. Anders betaal je je straks blauw aan een Belkin ofzo en is het nog niet opgelost. Overigens - stel dat het aan aarding ligt maar dat om een of andere reden onmogelijk is beide PCs geaard aan te sluiten. Sluit ze dan beide ongeaard aan - is niet ideaal, maar beter dan eentje geaard de andere niet.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hzmz... ik heb beide pc wel geaard aan gesloten, hoewel ik wel kan inkomen in het feit dat zoiets goed kan. Ik ga even proberen of ik de pcs beide ongeaard kan aansluiten. misschien dat het probleem dat opgelost is...

het gekke is dat ik eerder geen last had van dit verschijnsel. In de vorige woningen had ik het exact zo staan ook beide pc geaard en de swich werkte uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog geen idee wat er mis kan zijn... Aarding is het probleem niet
Pagina: 1