Forum integratie

Pagina: 1
Acties:

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Aangezien Tweakers.net en GOT al gemerged zijn, is het dan geen goed idee om ook de "left banner" ook op de forum weer te geven? Dus bijvoorbeeld netzoals je naar pricewatch gaat, dat het in het hoofd venster geopend word en niet in een eigen venster. En de top en left gewoon blijven staan.

Op deze manier hoort GOT nog meer in het echte Tweakers.net thuis. En als je nu het forum bijlangs gaat zijn de zijkanten toch maar gewoon leeg, en als het stuk van de main site er wel is kun je daar ook tegelijk een oog op houden met betrekking tot reacties en vernieuwingen.

Of zou dat niet gaan omdat je je aan de 1042 standaard moet houden?

Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen laten overkomen wat ik bedoel..

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/2806/naamloosweesw6.jpg

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Dat lijkt me eerlijkgezegd een bijzonder slecht plan, en niet alleen omdat het scherm er veel te druk van wordt ;) . Alhoewel het forum en FP steeds meer geïntegreerd raken is het in mijn ogen niet zo dat het forum een onderdeel is van de FP, wat die weergave wel als indruk wekt. Daarnaast heb je bij het bezoeken van het forum naar mijn smaak geen behoefte aan zulke gedetailleerde informatie over de FP. Voor het belangrijkste is er de tracker, welke bovendien de weergave en informatiedichtheid niet verstoord :) .

DM!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het sterke punt van de layout van GoT op dit moment is zijn efficiency en doelgerichtheid. De gehele layout staat in dienst van de functionaliteit die een forum moet kunnen bieden. De layout is overzichtelijk en vermoeid zijn gebruikers niet met overbodige of niet ter zake doende informatie.

Vergelijk dat met bijvoorbeeld het forum van C|Net, dat wel netjes in de layout van C|Net is gegoten maar niet bepaald gebruiksvriendelijk is vanuit het perspectief van iemand die voornamelijk deze site bezoekt om gebruik te maken van het forum.

Er zijn zeker voordelen te behalen uit een betere integratie van de layouts van het forum en de rest van Tweakers.net. Het navigeren tussen secties van de site zal duidelijker worden. We zullen echter wel moeten voorkomen dat de integratie zijn doel voorbij schiet doordat gebruikers worden opgescheept met een hoop extra informatie waar zij (meestal) niet van gediend zijn. Ik betwijfel of een volledige tracker van alle wijzigingen op Tweakers.net veel toegevoegde waarde heeft voor het forum. Ik denk dat we dan beter kunnen gaan kijken of er mogelijkheden zijn om topics aan andere informatie op Tweakers.net, zoals producten en nieuwsberichten, te koppelen, zodat er een contextgerichte koppeling met de rest van Tweakers.net ontstaat.