Ik heb net eindelijk mijn nieuw verzamelde harware geinstalleerd.
Asrock 939dual-sata2
AMD 64 3500+ Venice
corsair cmx512-3200c2 dual (uit ouder systeem)
radeon 9800 pro (uit ouder systeem)
Maxtor maxlineIII 250gig
arctic silentium T2
Nu krijg ik mijn corsair niet op 400mhz dual. Wat ik ook instel in de bios, heb alles geprobeerd van auto tot manual 400mhz en alle timings op z'n langzaamst. Hij blijft met een divider van 3:2 komen en een mem speed van 200mhz.
Dit geheugen liep wel op 400 mhz in mijn oude asus p4c800 systeem.
Heb een beetje de buik vol van asrock.
Mijn asus ging kapot, dus een asrock P4i65G gekocht. had geen zin meer in een dure asus die er na een tijdje weer mee kapt.
In dit bord mijn corsair, wilde de pc niet eens booten. Had een setje dual ocz gamer geheugen gekocht wat op zeer strakke 2.2.2.5 timings kan draaien. Als ik met dit bord de bios instel op 400mhz dual geheugen heb ik het probleem zodra ik wil gamen de pc reboot na ong. 4 minuten. Stel ik de bios op optimal settings in, heb ik een divider van 5:4, maar kan dan wel gamen.
Hoe krijg ik voor beide systemen het geheugen wel op 400mhz dual????
Asrock 939dual-sata2
AMD 64 3500+ Venice
corsair cmx512-3200c2 dual (uit ouder systeem)
radeon 9800 pro (uit ouder systeem)
Maxtor maxlineIII 250gig
arctic silentium T2
Nu krijg ik mijn corsair niet op 400mhz dual. Wat ik ook instel in de bios, heb alles geprobeerd van auto tot manual 400mhz en alle timings op z'n langzaamst. Hij blijft met een divider van 3:2 komen en een mem speed van 200mhz.
Dit geheugen liep wel op 400 mhz in mijn oude asus p4c800 systeem.
Heb een beetje de buik vol van asrock.
Mijn asus ging kapot, dus een asrock P4i65G gekocht. had geen zin meer in een dure asus die er na een tijdje weer mee kapt.
In dit bord mijn corsair, wilde de pc niet eens booten. Had een setje dual ocz gamer geheugen gekocht wat op zeer strakke 2.2.2.5 timings kan draaien. Als ik met dit bord de bios instel op 400mhz dual geheugen heb ik het probleem zodra ik wil gamen de pc reboot na ong. 4 minuten. Stel ik de bios op optimal settings in, heb ik een divider van 5:4, maar kan dan wel gamen.
Hoe krijg ik voor beide systemen het geheugen wel op 400mhz dual????