[OSX] Adobe Illustrator crashed bij gebruik pathfinder/saw

Pagina: 1
Acties:

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tijdens het gebruik van de Pathfinder of Knife Tool in Adobe Illustrator CS2 onder OSX crashed de Applicatie. Hele simpele objecten kan ik nog aan elkaar plakken met de pathfinder, maar zelfs het snijden van een simpele kubus met de Knife Tool resulteert in een crash. Zodra ik een vorm met meer dan een x aantal punten met een andere vorm wil mergen dmv de pathfinder crashed de boel.

Ik heb de hele CS2 suite nu meerdere keren opnieuw geinstalleerd waarbij ik de complete libraries aan adobe bestanden uitgekamd en weggegooid heb. Ook het wel en niet installeren van updates helpen niet. Illustrator is 1 van mijn meest gebruikte programma's, en in het programma is de pathfinder essentieel. Ik wordt zo langzamerhand schijtziek van Adobe en haar lakse houding jegens Apple gebruikers, en dit maakt het er niet beter op. :r

Bij het posten van de crashlog krijg ik de melding dat mn post te lang wordt. Is het mogelijk een iframe oid te gebruiken om de 900 regels aan crashlog te posten?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

En jij denkt dat het helpt als wij 900 regels voor jou gaan uitzoeken? Ik denk niet dat veel lezers daar überhaupt aan beginnen.

Je hebt het over de lakse houding van Adobe, wat zegt die dan van het probleem?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als je echt denkt dat wij wat kunnen met die crashdump kun je natuurlijk altijd een extern linkje plaatsen. Ik heb er zelf echter een hard hoofd in dat je hier veel verder komt. Als ik er vanuit ga dat je Illustrator netjes bij Adobe gekocht hebt, kun je daar veel beter terecht. Hun development team lijkt me een stuk getrainder in het debuggen van hun eigen producten ;)

offtopic:
Mocht je zelf geen hosting hebben, dan wil ik het wel voor je online zetten ergens

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Matias
  • Niet online
Het is een legale versie in zoverre dat de licentie van mn school is. Ik kan het product legaal gebruiken zolang ik studeer aan die school.

Adobe zelf heb ik in het verleden al eens een klachtmail gestuurd over een soortgelijk probleem, daarbij heb ik nooit iets terug ontvangen. Het betrof hier ook een legale versie van Illustrator.. :/

Wat het crashlog betreft, ik heb m even in een .txt documentje online gegooid op de volgende locatie: clique

Ben blijkbaar niet de enige, een aantal posters hier wijten het probleem aan de 10.4.8 update: http://indesignsecrets.co...ixed-with-1048-update.php

En op de Adobe forums: https://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@@.3bc1d732 (inloggen als guest).

Edit: Goed, het lijkt me vrij duidelijk dat het probleem ligt bij de 10.4.8 update.. Dat wordt downgraden... :/

[ Voor 31% gewijzigd door Matias op 21-10-2006 12:23 ]

Verwijderd

Het is inderdaad de 10.4.8 update die ervoor zorgt dat Rosetta de pathfinder bewerkingen laat crashen. Downgraden is op dit moment de enige oplossing (of telkens switchen tussen windows en osx via bootcamp ;))

• Matias
  • Niet online
Hoe kan ik trouwens netjes downgraden? Zijn daar uberhaubt oplossingen voor? Ik kan er namelijk niet erg veel over vinden... :/

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Via System Preferences > Software Update >installed Updates kan je in ieder geval zien wat er is geinstalleerd. Een deel daarvan moet wel te 'verwijderen' zijn door er de oude versie overeen te zetten, de Mac OS X Update Combined echter niet, ben ik bang.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1