Hosten van gameserver CCS, Swat 4 etc

Pagina: 1
Acties:

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:08

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Hallo medetweakers.

Ik heb al een hele tijd ( sinds ik mijn draadloze internet verbinding heb ~1jaar ) een probleem met het hosten van een game-server.

Het Probleem is als volgt:

Als ik een server wil hosten bij bijv. Swat 4. Ik vul ik de juiste instellingen in.
(zoals dedicated aangevinkt en ipv lan vink ik internet aan )

Dan wordt ie gehost, maar dan staat de server niet bij Internet servers maar bij lan.. :? Ik heb heel veel geprobeerd: zoals de poort in de console log te openen, forums afgelezen maar heb tot op heden niks gevonden.

Nu ik sinds kort CSS heb vind ik het eens mooi tijd om een internet-server te hosten :)

Alle hulp is welkom :)

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 14:06

Vincenz0

Coder

hij komt automatic in je lan te staan ookal is het een internet server. als je de juiste poorten opent in je router/firewall kan iedereen hem wel gewoon zien onder internet servers en gewoon joinen.

niets aan de hand dus.

Coding 4 Fun!

• yassine

yassine

Topicstarter
Vincenz0 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:17:
hij komt automatic in je lan te staan ookal is het een internet server. als je de juiste poorten opent in je router/firewall kan iedereen hem wel gewoon zien onder internet servers en gewoon joinen.

niets aan de hand dus.
Dat heb ik dus gedaan....Heb btw een Speedtouch alcatel 510 modem. ( rot modem :( met poorten openen )

ik zal nog wat meer poorten open maken en kijken of dat helpt ( zowel TCP en UDP openen tog? )

[ Voor 3% gewijzigd door yassine op 21-10-2006 00:24 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
vanaf je eigen netwerk, zal ie in de lan servers blijven staan, zo zie je hem nou eenmaal.

vanaf andere pc's, is ie gewoon te bereiken via internet servers.

als je een ftp server in je netwerkje hebt, kan je hem ook niet bereiken met een extern (van je provider) IP.

dan vul je het ip van die pc in, en je zit erin :)

• yassine

yassine

Topicstarter
nick_haak schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 07:51:
vanaf je eigen netwerk, zal ie in de lan servers blijven staan, zo zie je hem nou eenmaal.

als je een ftp server in je netwerkje hebt, kan je hem ook niet bereiken met een extern (van je provider) IP.

Nee dat is dus niet het geval bij mij.. IK stuur de Ip van mij naar een vriend om in te loggen op de sever.. Maar aan zijn kant vind ie gewoon nix.. HIj kan helemaal niet inloggen omdat die server niet over het internet gaat.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Het simpelst is om even een vpn server op te zetten, bij netwerkverbindingen -> wizard nieuwe verbindingen -> geavanceerde verbinding -> Binnenkomende verbindingen accepteren.
En dan even een accountje in de vpn-verbinding maken voor je vriend.
Als hij dan inlogd op je vpn zit hij op de zelfde lan als jij...

Wel de juiste poorten voor vpn in je modem open zetten.. (nummers kan je via search vinden)

[ Voor 23% gewijzigd door djexplo op 21-10-2006 12:25 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

nick_haak schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 07:51:

Hangt helemaal af van de router/modem die je hebt want het kan wel gewoon via het externe ip.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

yassine schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:23:
[...]

Dat heb ik dus gedaan....Heb btw een Speedtouch alcatel 510 modem. ( rot modem :( met poorten openen )
Ik heb met diverse modems gewerkt en kan nou niet echt zeggen dat de Speedtouch zo vervelend werkt qua port forwarding :P
ik zal nog wat meer poorten open maken en kijken of dat helpt ( zowel TCP en UDP openen tog? )
Random wat poorten openen? :? Je moet opzoeken wélke poorten er open moeten (en of het TCP of UDP betreft) en die poorten dan openen. En als dat niet lukt kan je altijd nog DMZ/default server instellen. (alle niet gemapte poorten naar 1 adres doorsturen) En ff controleren of je wel altijd hetzelfde IP krijgt van je DHCP-server ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1