Toon posts:

onLoadCallBack werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik mijn script gebruik ik 2 onLoadCallBack's om gegevens op te halen ...
Maar als in dit gebruik:(voorbeeld 1) function onLoadCallBack(succes) { bij de tweede keer werkt hij niet.

En als ik (voorbeeld 2)function onLoadCallBack2(succes) { gebruik (ik dacht dat je functies zelf een naam mocht geven) werkt het ook niet, dan voert hij hem helemaal niet uit.

Dit is de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
stop();
verder = 'false';
lv = new LoadVars();
//lv.flash1 = "true";
lv.ingelogd = "true";
lv.onLoad = onLoadCallBack;
lv.sendAndLoad("http://www.theschoolcriminals.com/safe/ingelogd.php?", lv, "POST");

function onLoadCallBack(succes) {
    if(succes) {
        if (this.flash1 == 'false'){
            gotoAndStop(20);
        } else if (this.flash1 == 'true') { 
            he = new LoadVars();
            he.HEALTH = "0";
            he.onLoad = onLoadCallBack2;
            he.sendAndLoad("http://www.theschoolcriminals.com/safe/health.php?", he, "POST");
            loadText = 12345; // in voorbeeld 2 word loadText wel veranderd in 12345 (als test) maar hij voert de functie niet uit! Het word daarna dus niet weer veranderd in 1234         function onLoadCallBack2(succes) {
                loadText = 1234;
                if(succes) {
                    loadText = 123;
                    if (this.health > 10){
                        HEALTH = this.health;
                        gotoAndStop(5);
                    } else if (this.health <= 10) {
                        gotoAndStop(15);
                    } else {
                        gotoAndStop(20);
                    }
                } else {
                    gotoAndStop(20);
                }
            }   
        } else {  // bij het eerste eerste voorbeeld gaat hij door deze gotoAndStop (gek want hij kwam ook bij de else if die hiervoor komt) Ik denk dat hij de verkeerde onLoadCallBack gebruikt
            gotoAndStop(20);
        }
    } else {
        gotoAndStop(20);
    }
}

Uitleg wat er gebruikt staat achter de 2 //'s in de code. [b] werkt niet dus het is even zoeken :p regel 18 en 34
Wat ik denk dat er mis is dat ik een functie geen eigen naam mag geven, dus dat hij daarom onLoadCallBack2 niet uitvoert, maar weet iemand dan iets hoe ik dat kan oplossen want als ik dezelfde naam gebruik (onLoadCallBack) dan werkt hij ook niet

Alvast bedankt, Koen

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Eh... welke taal is dit? Java, JavaScript, PHP, Flash, ...?

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry, actionscript, dit is van flash
dom van me ...

• Alex)
Het eerste waar ik aan denk is een error o.i.d. die ervoor zorgt dat het uitvoeren van je script wordt gestopt. Overigens heb ik geen flauw idee hoe het precies zit omdat ik geen ActionScript-kennis heb.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, als dat zo zou zijn is het best vervelend omdat ik dit alleen online kan testen omdat hij contact moet maken met die URL's en online geeft hij geen errors

Als ik hem test op de conputer zegt hij dit:
Error opening URL "http://www.theschoolcriminals.com/safe/ingelogd.php?" (logisch want het is offline)

En dan gaat hij dus niet verder naar de tweede onLoadCallBack, waar de fout dus eigenlijk om gaat, dus een als het een error zou geven kan ik er niet achterkomen :o

:edit:
ik heb het nu getest om de eerste onLoadCallBack, onLoadCallBack1 te noemen (dus ook veranderd) en dan komt hij ook bij de 12345, dus dat werrkt dan wel, hoe kan dat?
Wat doe ik fout dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 00:04 ]

• Alex)
Dan moet je een error trap inbouwen, volgens mij kan dat wel hoor...

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:52:

(ik dacht dat je functies zelf een naam mocht geven) werkt het ook niet, dan voert hij hem helemaal niet uit.
je mag functies zelf een naam geven maar je hebt het nu niet over de functie maar over de functioncall. je roept nu een niet bestaande functie aan. onLoadCallBack() is een functie, onLoadCallBack2() niet.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
Gek dan, want ik heb de eerste onLoadCallBack nu met een 1 erachter en hij komt toch bij: loadText = 12345;
Neemt hij altijd 'true' als hij geen waarde binnenkrijgt?

Als ik ze allebij normaal 'onLoadCallBack()' noem komt hij bij de ene laatste gotoAndStop(20);
Terwijl hij bij de gotoAndStop(5); uit moest komen volgens de waardes die php geeft :o
Dus er is iets fout aan mijn code maar ik zie niet wat het is ...

:edit:

Als ik ze allebij normaal 'onLoadCallBack()' komt hij bij loadText = 12345; en bij de ene laatste gotoAndStop(20); (ik weet zeker dat het de ene laatste is want hij gaat naar frame 15 als ik alleen dit nummer verander)
Dus hij gaat naar de else if en naar de else! Dit vind ik nogal gek ....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 00:25 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik weet vrij weinig van Actionscript en kwam toevallig hier terecht, maar op regel25 zag ik meteen al een fout, je moet het even veranderen in this.health:

code:
1
25:     } else if (this.heatlh == 10 or this.health < 10) {

Waarschijnlijk werkt dit ook prima, en is wat netter:
code:
1
25:     } else if (this.health <= 10) {

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
dankje (y) slordig inderdaad :) Maar het is nog niet de oplossing van mijn probleem :(

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten :o
Ik ga het met dat ene php bestand oplossen, want 2 aanroepen in 1 frame lukt niet zo te zien, dan moet ik voor frame 5 een omweg maken. maja zit niks anders op..

Erg bedankt, voor jullie hulp
Pagina: 1